کد خبر : 2049530 | 30 خرداد 1403 ساعت 01:56 | 243K بازدید | 233 دیدگاه

چند پرده از نمایش کریستیانو در شب رکوردشکنی

رونالدو، نسخه یورو 2024: برادر، رهبر، فوق ستاره!

کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغال، با اینکه نتوانست در جریان پیروزی ۲-۱ مقابل جمهوری چک گلزنی کند، اما شبی پر اتفاق را پشت سر گذاشت.

رونالدو، نسخه یورو 2024: برادر، رهبر، فوق ستاره!

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار پایانی هفته اول دور گروهی یورو ۲۰۲۴، فرانسیسکو کونسیسائو، تعویضی پرتغال، در دقیقه ۲+۹۰ با اولین لمس توپش گلزنی کرد و سه امتیاز را برای تیمش به ارمغان آورد.

2045245

در این دیدار که نیمه دوم جذابی داشت، ابتدا پروود با یک شوت زیبا و مهارنشدنی دروازه دیه‌گو کاستا را باز کرد و تیم ضعیف جمهوری چک را پیش انداخت. پرتغال اما خیلی زود با گل به خودی هراناک بازی را به تساوی کشاند و سپس لحظه کونسیسائو از راه رسید.

2045246

بنابراین رونالدو می‌تواند بالاخره در آغاز ششمین حضورش در مسابقات قهرمانی اروپا یک رکورد و پایان خوش را جشن بگیرد! اما یک رکورد دیگر اکنون به هم‌تیمی رونالدو، یعنی په‌په تعلق دارد: این مدافع کهنه‌کار با ۴۱ سال و ۱۱۳ روز با گذر از گابور گیرای، دروازه‌بان شلوار ورزشی‌پوش مجارستان، (۴۰ سال و ۸۶ روز)، به عنوان مسن‌ترین بازیکن در تاریخ مسابقات یورو شناخته شد.

2045247

حتی قبل از شروع بازی، کریستیانو رونالدو تماشاگران در لایپزیش را به وجد آورد. به محض اینکه این مهاجم فوق‌العاده بر روی صفحه‌های نمایشگر ظاهر شد، تشویق‌های بلند به پا خاست. هواداران پرشمار رونالدو نیز شعار معروف Siuuuu را در سراسر استادیوم فریاد زدند.

حتی در ششمین دوره حضورش در مسابقات قهرمانی اروپا، رونالدو همچنان بسیار پرشور است. بعد از سرود ملی لبخند بزرگی بر روی صورتش ظاهر شد و سپس به سمت زمین حریف یورش برد.

2045248

از همان ابتدا، همه چیز در زمین حول محور سوپراستار پرتغال می‌چرخید. در اولین دقایق بازی یک سانتر نرم از سمت لیائو به محوطه جریمه رسید و ضربه سر رونالدو از بالای دروازه به بیرون رفت.

2045249

پس از آن، پرتغالی‌ها یک نمایش تهاجمی را به راه انداختند اما پاداشی دریافت نکردند. مندز (دقیقه ۱۷)، دیاز (دقیقه ۲۲)، فرناندز (دقیقه ۲۴) و لیائو (دقیقه ۲۶) همگی با اختلاف کمی از گلزنی بازماندند و نتوانستند تیم‌شان را به برتری برسانند.

رونالدو پس از ده دقیقه کمرنگ بودن در بازی، بازگشتی تماشایی داشت. ابتدا او نتوانست یک موقعیت بزرگ را در برابر استانک، دروازه‌بان قدرتمند جمهوری چک، تبدیل به گل کند (دقیقه ۳۲). سپس، یک پاس پشت پایی زیبا برای ویتینیا مهیا کرد (دقیقه ۳۳).

2045244

با وجود تسلط کامل پرتغال (۷۵ درصد مالکیت توپ و ۹ شوت به سمت دروازه در مقابل ۱ شوت چک)، دوازدهمین بازی یورو ۲۰۲۴ برای اولین بار بدون گل در نیمه اول به پایان رسید. در نیمه دوم، همان وضعیت ادامه داشت: پرتغال فشار زیادی وارد کرد، جمهوری چک را در نیمه خود محاصره کرد و پس از دریافت یک گل غیرمنتظره، بازی را به نفع خود تغییر داد.

حتی بدون گلزنی، رونالدو همچنان مورد توجه بود و پس از پایان بازی، دو هوادار به سمت او دویدند. او همچنین چهره شاخص شادی گل‌های پایان بازی بود و یکی از کسانی بود که به شکل قابل توجهی گلزنی کونسیسائو را به او تبریک گفت.

دیدگاه‌ها