کد خبر : 2049517 | 30 خرداد 1403 ساعت 06:09 | 41.4K بازدید | 30 دیدگاه

تقویت یک پست برای تنوع تاکتیکی در استقلال!

تیم فوتبال استقلال برای تنوع تاکتیکی به جذب وینگر برای فصل آینده نیاز خواهد داشت.

تقویت یک پست برای تنوع تاکتیکی در استقلال!

به گزارش ورزش سه، استقلال در لیگ بیست و سوم فصل را بدون وینگر تخصصی آغاز کرد و تا انتهای فصل بدون جذب بازیکن در این پست کار خود را پایان داد و با یک سیستم مشخص در کل لیگ به میدان رفت.

نکونام در دو بازی ابتدایی استقلال از کوین یامگا و جعفر سلمانی در پست وینگر چپ و راست استفاده کرد و تیم خود را ترکیب 3-3-4 به میدان فرستاد اما خیلی زود و در بازی با سپاهان در هفته سوم تغییر تاکتیک داد و تا انتهای فصل با سیستم 2-5-3 به میدان رفت.

یکی از دلایل عدم تغییر سیستم استقلال نبود بازیکنان کناری تخصصی بود که این مسئولیت را روی دوش فول‌بک‌های این تیم گذاشته بود و با تراکم بازیکن در وسط زمین و استفاده از حردانی و جلالی حملات خود را طراحی می‌کردند.

2027487

یک فصل پیش از حضور جواد نکونام، استقلال با در اختیار داشتن مهدی قایدی و محمد محبی دو بازیکن ملی‌پوش و از بهترین وینگرهای ایران در دو سمت زمین بهره‌ می‌برد و نمایش خوبی هم در اکثر مسابقات ارائه می‌کرد و با توجه به حضور این دو بازیکن فوتبال چشم نوازی در زمان ریکاردو ساپینتو ارائه می‌کرد، جدایی این دو بازیکن و عدم جذب مهره جانشین باعث شد تا سبک بازی استقلالی‌ها به شکل کامل تغییر کند.

استقلالی‌ها برای حضور در لیگ بیست و چهارم اگر بخواهند با تنوع تاکتیکی بیشتری به میدان بروند و روند هجومی باید در چند پست تقویط داشته باشند که جذب وینگرهای تخصصی می‌تواند یکی از برنامه های آنها باشد، البته آبی‌ها رضا میرزایی و کوین یامگا را برای استفاده در این پست در اختیار دارند اما با توجه به مصدومیت طولانی که داشتند نمی‌توان روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرد.

دیدگاه‌ها