کد خبر : 2049479 | 30 خرداد 1403 ساعت 00:35 | 30.8K بازدید | 70 دیدگاه

سلسائو برای این پیروزی عرق ریخت

پیروزی مهیج پرتغال با بچه نسل بعدی!

تیم ملی پرتغال در اولین دیدارش در یورو ۲۰۲۴ مقابل جمهوری چک به پیروزی ۲-۱ رسید.

پیروزی مهیج پرتغال با بچه نسل بعدی!

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار هفته اول دور گروهی مسابقات یورو ۲۰۲۴، تیم ملی پرتغال به مصاف جمهوری چک رفت. در این دیدار ابتدا چک توانست به گل برسد اما برتری آنها دوام چندانی نداشت و پرتغال توانست بازی را مساوی کند. تلاش دو تیم تا دقایق پایانی ادامه داشت و در نهایت پرتغال با گل در وقت‌های اضافه پیروزی را به دست آورد.

ویدئو: 345814

پرتغال بازی را با مالکیت بیشتر و بهتری نسبت به حریف آغاز کرد. با این حال اما آنها در خلق موقعیت ناکام بودند و اولین فرصت این تیم در دقیقه ۲۴ خلق شد. جایی که ضربه خطرناک برونو فرناندز به شکل نفس‌گیری از بالای دروازه به بیرون رفت.

حدود ۱۰ دقیقه بعد نوبت به رونالدو رسید که دروازه چک را تهدید کند. این بار ضربه او با واکنش زیبای دروازه‌بان حریف دفع شد.

در دقیقه ۴۵ باز هم این رونالدو بود که برای گلزنی تلاش کرد اما استانک که نیمه فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته بود، این شوت او را هم با زیبایی مهار کرد.

در نیمه دوم دو تیم بازی پایاپای و بدون موقعیتی ارائه دادند تا اینکه اولین فرصت جمهوری چک در دقیقه ۶۴ به دست آمد. روی ارسالی به محوطه جریمه پرتغال، توپ برگشت خورد و در سمت راست محوطه به کوفال رسید. این بازیکن تصمیم گرفت توپ را در پشت محوطه برای پروواد بکارد. سپس ستاره ۲۷ ساله چک با یک ضربه زیبا و مهارنشدنی به گوشه دروازه پرتغال بازی را ۱-۰ کرد.

2045197

این برتری چک دوام زیادی نداشت. پنج دقیقه بعد پس از سانتر ویتینیا، ضربه سر مندز به هراناک برخورد کرد و وارد دروازه خودی شد.

2045193

بازی پس از این گل دوباره آرام شد و شاهد موقعیتی نبودیم تا اینکه در دقیقه ۸۱ ضربه خطرناک شیک از کنار دروازه پرتغال به بیرون رفت.

در ادامه و در حالی‌که انتظار می‌رفت بازی ۱-۱ به پایان برسد، دقایق پایانی پر اتفاق دنبال شد. ابتدا در دقیقه ۸۷ پس از اینکه ضربه سر رونالدو به تیر خورد، ژوتا دروازه حریف را باز کرد اما داور آفساید رونالدو را گرفت و گل را رد کرد.

در دقیقه ۲+۹۰ اما پرتغال بالاخره به هدفش رسید. پس از ارسالی از سمت چپ و دفع اشتباه مدافع حریف، توپ در مقابل دروازه به فرانسیسکو کونسیسائو رسید و او به راحتی دروازه چک را باز کرد تا تعویض طلایی روبرتو مارتینز لقب بگیرد. پس از لحظاتی سوت پایان بازی به صدا درآمد و پرتغال در یک بازی دشوار موفق به کسب ۳ امتیاز شد.

2045198

ترکیب پرتغال:

 دیه‌گو کاستا، پپه، دالوت، روبن دیاس، کانسلو، برناردو سیلوا، برونو فرناندس، ویتینیا، نونو مندس، رونالدو، لیائو.

ترکیب جمهوری چک:

 استانک، کریسی، هراناچ، هولش، دودرا، پرووود، سوچک، شولک، کوفال، کوچتا، شیک.


⚽️شرح گل:

چک ۱-۰ پرتغال (لوکاس پروودا دقیقه ۶۲): غافل‌گیر کننده مانند شوت کات‌دار پروودا! در شرایطی که مدافعان پرتغال سعی بر دور کردن توپ داشتند، پروودا پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و شماره ۱۴ چکی‌ها با ضربه‌ای کات دار قلب دروازه را هدف گرفت.

ویدئو: 345810

چک ۱-۱ پرتغال (روبین هارانکه دقیقه ۶۹): پرتغالی‌ها با گل به خودی روبین هراناک که در اثر ناهماهنگی او با گلر چک روی داد، بازی را به تساوی ‌کشیدند.

ویدئو: 345811

پرتغال ۲-۱ چک (فرانسیسکو کونسیسائو دقیقه ۹۰+۲): کامبک تکمیل می‌شود. چیکو کونسیسائو در دقیقه 92 پرتغال را به یک پیروزی دراماتیک در جام می‌رساند.

ویدئو: 345813

⏱لحظات حساس:

در دقیقه ۲۵، پاس زیبای برناردو سیلوا به رافائل لیائو نمی‌رسد تا بازی همچنان با تساوی بدون گل دنبال شود.

دقیقه 32، استانک، گلر چک مانع از گلزنی رونالدو شد و در ادامه ضربه ویتینیا هم راهی به دروازه نداشت.

در دقیقه 86، پس از اینکه ضربه سر کریستیانو رونالدو به تیرک دروازه برخورد کرد، ژوتا در موقعیتی قرار گرفت که با ضربه سر خود دروازه چک را باز کند و این کار را هم انجام داد که پس از بازبینی مشخص شد کریستیانو در موقعیت آفساید بوده است.

دیدگاه‌ها