کد خبر : 2048613 | 25 خرداد 1403 ساعت 20:30 | 11.9K بازدید | 26 دیدگاه

اتفاقات هفته آخر لیگ شبهه‌برانگیز بود

مظلومی: نکونام دوم شد ولی نتایج خوبی گرفت

سرمربی و بازیکن سابق استقلال اعتقاد دارد که هلدینگ خلیج فارس باید تیم خوبی برای حضور در آسیا تشکیل دهد.

مظلومی: نکونام دوم شد ولی نتایج خوبی گرفت

به گزارش "ورزش سه"، پرویز مظلومی سرمربی و بازیکن سابق باشگاه استقلال در حاشیه دربی خیریه پیشکسوتان در ورزشگاه شهید شیرودی درخصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: اینکه استقلال و پرسپولیس از این بلاتکلیفی خارج شدند، اتفاق خوبی است. جا دارد از شهید جمهور یادی بکنیم و از کسانی که بانی این مسئله بودند و تلاش کردند تا این قضیه شکل بگیرد. زمانیکه آقای رئیسی به ریاست جمهوری رسیدند، قول داده بودند که هرچه سریعتر این دو باشگاه را واگذار کرده و آنها از این بلاتکلیفی نجات پیدا کنند. آنها واقعا این کار را انجام دادند که حداقل مشکل حضور آنها در آسیا حل شد.

ویدئو: 345481

او گفت: دوستانی که در هلدینگ خلیج فارس حضور دارند، پای کار هستند و تلاش می‌کنند تا تیم خوبی ببندند. من در جریان هستم که مذاکرات قوی را انجام می‌دهند. در هر صورت مشکل دو تیم در آسیا حل شد. امیدوارم سایر مسائل نیز حل شود، مانند مشکلات مالی که دغدغه همیشه این دو تیم بوده است. خدا را شکر این مسئله حل شده و امیدوارم یک تیم قدرتمند تشکیل دهند.

مظلومی اضافه کرد: من همیشه در خصوص سقف بودجه صحبت‌هایی داشته‌ام. زمانی که تیم‌های ما به آسیا می‌روند، باید به آنها توجه بیشتری صورت بگیرد، چون آنها نماینده مملکت ما هستند. باید تیم قدرتمندی بسته شود تا خیلی راحت از آسیا حذف نشوند. ما نمی‌گوییم که مانند دیگر تیم‌هایی که در آسیا حضور دارند، هزینه شود. ما می‌گوییم مقداری دست این باشگاه‌ها باز شود تا حداقل برای بازی‌های آسیایی تیم‌های قدرتمندی داشته باشیم.

وی ادامه داد: این سقف بودجه برای بازی‌های آسیایی کافی نیست. الان رقم قراردادها بالا هست، شما با هر بازیکنی که صحبت بکنید بالای ۱۰ تا ۱۵ میلیارد پول می‌خواهد. اینگونه نیست که با ۴ یا ۵ میلیارد تومان راضی شوند. الان همه بازیکنان از ارقام بالای ۲۰ میلیارد صحبت می‌کنند که این موضوع برای تشکیل تیم و تیم بستن سخت است. مگر اینکه یک زیرآبی یا زیرمیزی بزنند که برخی از باشگاه‌ها سال قبل این کار را انجام دادند.

او در خصوص نامه‌ای که پیشکسوتان استقلال خطاب به وزیر ورزش نوشتند و مدعی بودند که اجازه نمی‌دهند استقلال قهرمان شود، پاسخ داد: من در جریان این نامه نیستم. مسئله این است که بازی آخر شبه برانگیز بود که حتی وقتی من در برنامه شبکه ورزش بودم، از جایم بلند شدم و استودیو را ترک کردم. چون آنها (پرسپولیس) یک گل آفساید به ثمر رساندند. آدم به هر حال ناراحت می‌شود.

1568462

مظلومی اظهار داشت: هر دو تیم مدعی قهرمانی بودند اما برای استقلال ۷۰ نفر تماشاگر وارد ورزشگاه شدند ولی برای پرسپولیس به ۸۰ هزار نفر اجازه دادند تا در استادیوم حاضر شوند. اگر آن پرچم کمک داور بالا می‌رفت، چه جوی در استادیوم به پا می‌شد؟ زمانی که من می‌گویم عدالت یعنی وقتی که ما چند دستگاه var داشتیم، باید یکی از آنها را در استادیوم آزادی می‌گذاشتند و دیگری را در ورزشگاه دستگردی تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

سرمربی سابق استقلال اضافه کرد: درست است که پیکان حق داشت میزبان باشد ولی بازی آنها با پرسپولیس در شهر قزوین برگزار شد. باید بازی استقلال را با حداقل 5 هزار تماشاگر در اکباتان برگزار می کردند که حداقل اگر استقلال قهرمان می‌شد، بتوانند جشن بگیرند. این مسائل شبه برانگیز است. برای همین هواداران و پیشکسوتان ما نگران هستند که چرا این اتفاق رخ داد و اجازه دادند این مسائل شکل بگیرد؟ امیدوارم که اینگونه نباشد.

وی در مورد صحبت‌های ضد و نقیض میان پیشکسوتان استقلال و اینکه چه نظری در خصوص عملکرد نکونام دارد، گفت: ما وظیفه‌مان را قبلا در باشگاه استقلال انجام داده‌ایم و حق آب و گل نیز نداریم، 45 سال از عمرمان را برای این باشگاه گذاشته‌ایم. اگر حرفمان را گوش کنند، من اعتقادم این است که جواد نکونام نتایج خوبی کسب کرد. درست است که تیم او دوم شد ولی نتایج خیلی خوبی گرفت. با توجه به حواشی که ایجاد شد، مانند نگرفتن بازیکن یا مصدومیت برخی بازیکنان از جمله یامگا و مهدی پور، استقلال نتایج خوبی گرفت.

مظلومی در پایان گفت: من صحبت کردم، باشگاه به قرارداد با آقای نکونام پایبند است. ان شاالله که کارش را انجام می‌دهد و با تمام قدرت یک تیم خوب تشکیل دهد. هواداران به حواشی توجه نکنند، الان بهترین حالت، داشتن آرامش است. خود مردم و هواداران می‌توانند کمک کنند تا در باشگاه آرامش وجود داشته باشد تا یک تیم خوب بسته شود. ما الان فقط درگیر لیگ داخلی نیستیم و بازی‌های آسیایی را نیز در پیش داریم که آنجا باید از نام جمهوری اسلامی و فوتبال ایران دفاع کنیم. ان شاالله که یک تیم خوب بسته شود. از آدم‌هایی که اکنون در باشگاه هستند و با توجه به شناختی که بابت همکاری با آنها دارم، می‌دانم که دوست دارند یک تیم بسیار قدرتمند تشکیل شود.

دیدگاه‌ها