کد خبر : 2048212 | 23 خرداد 1403 ساعت 16:41 | 304.7K بازدید | 314 دیدگاه

درسی که ابرستاره گرفت

از گور برخاسته: رونالدو جهنم را دید!

رونالدو به معنای واقعی در قطر دفن شده بود، اما درست وقتی کسی تصورش را هم نمی‌کرد، به فرم هیولاگونه خود برگشت.

از گور برخاسته: رونالدو جهنم را دید!

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو با ماموریت گلزنی به جام ملت‌های اروپا در آلمان می‌آید. یک سال و نیم بعد از یک تجربه تلخ در جام جهانی، کمتر کسی تصور می‌کرد او در این فرم به یورو 2024  برسد.

کریستیانو رونالدو در 39 سالگی در ششمین جام ملت‌های خود بازی خواهد کرد، زیرا او چیزی که در فوتبال ارزشمند است را حفظ کرده: گلزنی.

2042876

حضور فوق ستاره پرتغالی پس از عملکرد ضعیف و نیز واکنش‌های رفتاری غیرمعمولش در جام جهانی قطر غیرممکن به نظر می‌رسید. او در نهایت به عنوان بازیکن تعویضی رودرروی فرناندو سانتوس قرار گرفت و پس از شکست برابر مراکش، با حرکتی پریشان و گریان زمین را ترک کرد. 

رونالدو به ته خط رسیده بود ولی تغییر مربی زندگی جدیدی به او در تیم ملی داد. با روبرتو مارتینز، دنیای دیگری در پرتغال به روی رونالدو باز شد. 

سرمربی اسپانیایی یک تیم ملی با بازیکنان جوان‌تر و باانگیزه شکل داد. تیمی که به سبکی دیگر بازی می‌کرد و در آن برای رونالدو همواره جای خاصی در نظر گرفته شده بود. درها به روی رونالدو، برای داشتن یک گلزن در سطح او هرگز بسته نبود. 

پیمان بین رونالدو و مارتینز خیلی واضح بود. روبرتو مارتینز او را بدون امتیازی ویژه به تیم ملی می‌برد و کریستیانو هم باید خود را با نقش جدیدش وفق می‌داد و مشکلی ایجاد نمی‌کرد. 

2042877

درسی که کریستیانو رونالدو از جام جهانی گذشته گرفت، این بود که باید خود را در خدمت هم‌تیمی‌هایش قرار می‌داد و فراموش می‌کرد که در این تیم همه باید برای او بازی کنند. تواضع، کار و متمرکز روی یک هدف. این نقشی است که حالا ابرستاره در پرتغال ایفا می‌کند. 

رونالدو دیشب و پس از دو گلی که مقابل ایرلند در آخرین بازی دوستانه قبل از جام ملت‌های اروپا به ثمر رساند، به 895 گل در دوران حرفه ای خود رسید. اولین گل او به ایرلند نشان داد که رونالدو هنوز یک جانور است. یک کنترل داخل محوطه، فریب مدافع و ضربه شلاقی که توپ را به کنج دروازه چسباند. این چیزی است که از کریستیانو رونالدو در ششمین یوروی او انتظار می‌رود.

رونالدو در پایان بازی گفت: «می‌دانم که سال‌های زیادی برای من باقی نمانده است و همان‌طور که در اسپانیا می‌گویند، هر سال یک مثل هدیه است.»

کریستیانو فهمیده است که در پرتغال باید بر حسب دقایق حضورش در زمین، باکیفیت بازی کند و ماموریت او سخت‌ترین است، اما او در تیم ملی هنوز بیشترین تاثیر را دارد. 

در سن او نمی‌توانید از او بخواهید که از مرکز زمین شروع کند، رقبا را کنار بزند و بازی‌ها را به سود تیمش تمام کند. او اکنون به دروازه نزدیکتر است و مربی علاوه بر اینکه از او می‌خواهد گل بزند، انتظار دارد که برای تیم هم بازی‌ کند.

2042788

رسیدن به رکورد 900 گل

تغییری که در کریستیانو رونالدو از جام جهانی قطر به جام ملت‌های اروپا در آلمان ایجاد شده، تغییر یک ستاره تک محور به ستاره‌ای است که تعهد جمعی و تعامل بیشتری دارد. او بیش از 20 سال است که گل می‌زند و این جنبه مثبت خود را از دست نداده است. او پنج گل تا رسیدن به رقم دور 900 گل فاصله دارد، رکوردی فردی که آن را در پس زمینه قرار می‌دهد. 

کریس می‌گوید: «خوب است که پاهایتان روی زمین قرار دهید و با فروتنی بازی کنید».

به گفته کریستیانو، کلید طول عمر طولانی فوتبال او، توانایی‌اش در سازگاری و تعهدش به فوتبال است. پیدا کردن فوتبالیستی با پشتکار و علاقه‌ای که ابرستاره پرتغالی دارد بسیار سخت است. 

2031696

در یورو 2024 هم مورد مشابهی با مودریچ در کرواسی وجود دارد که یک سال از رونالدو کوچکتر است. اینکه کریستیانو رونالدو با بازی در عربستان و پس از افتی که در جام جهانی گذشته داشت، در جام ملت‌های اروپا حضور دارد، شایسته هر ستایشی است. 

لامین یامال وقتی رونالدو اولین بازی خود را در سال 2004 در کشورش انجام داد، هنوز به دنیا نیامده بود. نیکو ویلیامز و پدری نیز دو ساله بودند. رافا نادال حتی در رولند گاروس بازی هم نکرده بود. 

در مورد زندگی طولانی یک فوتبالیست بلندپرواز و سرسخت حرف می‌زنیم، یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ. او شش سال پیش به عنوان بهترین گلزن، رئال مادرید را ترک کرد (451 گل) و در یک سال و نیمی که در فوتبال عربستان حضور داشته نیز 70 گل به ثمر رسانده است. کلاه به احترامت بر می‌داریم، آقای رونالدو.

دیدگاه‌ها