کد خبر : 2047895 | 22 خرداد 1403 ساعت 12:27 | 72.7K بازدید | 102 دیدگاه

ما فقط خدا را داشتیم؛

رجب‌زاده: حق یک استان را خوردند

سرمربی تیم فوتبال فجرشهید سپاسی شیراز معتقد است در بازی‌های رو در رو مقابل خیبر و چادرملو تیمش از نظر داوری متضرر شده و تاکید داشت که فساد در لیگ یک به مراتب بیشتر از لیگ برتر است.

رجب‌زاده: حق یک استان را خوردند

به گزارش "ورزش‌ سه"، مهدی رجب‌زاده برای دومین سال پیاپی دستش از صعود به لیگ برتر در هفته‌های پایانی بازماند تا کنفرانس خبری مهمی را پشت سر بگذارد. تیم او در آخرین هفته در جم مقابل پارس جنوبی به پیروزی 2 بر صفر دست پیدا کرد، اما در یزد چادرملو با نتیجه یک بر صفر دریای بابل را شکست داد تا این سعید اخباری و شاگردانش باشند که به دلیل قانون بازی رو در رو و با تفاضل گل کمتر به لیگ برتر صعود کردند. رجب زاده در ابتدای حرف‌هایش ضمن تمجید از شاگردانش به انتقاد از قوانین بازی رو در رو پرداخت و گفت: «پارسال تیم ما تا روز آخر مدعی بود. امسال باز این اتفاق افتاد. قانون رو در رو را می‌گذارند تا تبانی نشود، اما به بازی‌های رو در روی ما برگردید و ببینید چه اتفاقاتی افتاده است. نمی‌خواهم بهانه بیاورم ولی یک سری اتفاقات هست.» 

او سپس به ماجرای محرومیت خود پرداخت که به دلیل صحبت‌هایش علیه خداداد افشاریان رئیس وقت کمیته داوران بود و در این مورد بیان کرد: «نمی‌خواهم توجیه کنم و بهانه بیاورم ولی یک سری واقعیت‌ها هست. آقایان کمیته انضباطی من را محروم و جریمه کردید، من داد زده بودم که در فوتبال تبانی می‌شود، الان همان افرادی که دستگیر شده اند و در پرونده فساد هستند، همان‌ها عامل فساد هستند. همان‌ها کسانی بودند که یک سری بازی‌ها را در نتایج‌ش تاثیرگذار بودند. آن روز من را محروم و جریمه کردید ولی خدا شاهد است که حرف‌هایم درست بود و الان هم ثابت شد. آقایانی که با مفاسد اجتماعی و فوتبالی مبارزه می‌کنید؛ دم غیرتتان گرم. امیدوارم تا آخرش بروید و وسط کار ول نکنید. من به شما سر نخ می‌دهم. اتفاقاتی که در لیگ برتر افتاد، در لیگ یک خیلی بدتر است. در لیگ یک خیلی بدتر است. همان آقایانی را که دستگیر کرده‌اید، اگر به آنها فشار بیاورید، لیگ یک را هم لو می‌دهند.»

او ادامه داد: «خیلی اتفاقات افتاد. بازی رفت ما با چادرملو در شیراز علیه ما پنالتی گرفتند و من به آقای مهدوی (داور مسابقه) گفتم این چه پنالتی‌ای است که گرفته‌اید؟! خیلی راحت با لبخند از صحبت‌های من گذشت و بعد مشخص شد که اصلا پنالتی نبوده و توپ هم به دست مهاجم حریف خورده! خب این‌ها ما را عقب انداخت. من نمی‌توانم با همه چیز بجنگم.» 

رجب زاده با تمجید از عملکرد شاگردانش گفت: «تیم ما 73 امتیاز گرفت. بیشترین امتیاز در تاریخ باشگاه. ولی 73 امتیاز پاک و طاهر. یک امتیاز مشکل دار نداریم و این باعث افتخار من است. تیم من تا روز آخر با شرافت بازی کرد. از همه و به ویژه هواداران عذرخواهی می‌کنم ولی ما حریف فساد فوتبال نشدیم و هیچ وقت هم نمی‌شویم.» 

رجب‌زاده با خطاب قرار دادن دادستان کل کشور اضافه کرد: «امیدوارم نهادهای نظارتی تا ته کار بروند. آقای دادستان کل کشور اگر صدای من را می‌شنوید، اگر نمی‌شنوید هم یکی صدای من را به ایشان برساند. آقایان نهادهای نظارتی تو را به قرآنی که اعتقاد دارید، تا ته کار بروید و آدم‌های فاسد را از فوتبال بیرون کنید. آدم‌هایی که باعث می‌شوند حق یک استان و یک ملت خورده شود. این حق الناس است. خواهش می‌کنم یکبار برای همیشه آنها را بگیرید، در تلویزیون نشانشان بدهید، آبرویشان را ببرید تا بقیه متوجه بشوند و درس عبرت بشود.» 

2042459

رجب زاده در ادامه با عصبانیت بیشتری تاکید کرد: «قطعا فساد در فوتبال ما بوده و هست. قطعا لیگ یک از نظر فساد افتضاح است. من سند و مدرکی ندارم، اما یک سری از بازی‌ها و اتفاقاتش گواه است. روزی که گل سالم ما را در بازی با داماش گیلان نگرفتند، 5 متر بازیکن حریف آفساید را پر کرده بود! یک کمک داور چطور ممکن است این صحنه را نبیند و اشتباه کند؟! اصلا مگر امکان دارد؟!.»

او ادامه داد: به نظرم یک سری رسانه‌ها هم باید اسم خودشان را بردارند و اسم تیمی را روی خودشان بگذارند که از آن تیم حمایت می‌کنند. اینقدر به من انگ زدند! اینقدر به من حرف زدند! اینقدر علیه ما تیتر زدند! ما تنها نبودیم خدا را داشتیم و تا روز آخر هم وارد بحث نشدم. به من چسباندند که این هوچی‌گر است و جو را شلوغ می‌کند. نه من واقعیت را گفتم و از حق تیمم به موقع دفاع کردم. من زیر دین کسی نمی‌مانم. به هیچ کس مدیون نیستم. نه در دوران بازیگری و نه در دوران مربیگری. همیشه کسی که حق دارد، قدرتمند نمی‌شود. با بی عدالتی و نامردی. من افتخار می کنم که بهترین تیم لیگ یک بودیم. کمترین گل خورده را داشتیم. 34 هفته بازی کردیم و 17 گل خوردیم. مثل پرسپولیس در لیگ برتر که 30 بازی کرده بود. بیشترین کلین شیت را داشتیم با 21. خط حمله هم دوم هستیم. تفاضل گل هم که بهترین تیم هستیم. دیگر باید چه کاری می‌کردیم؟! حالا قبول دارم که یک جاهایی می‌توانستیم در خانه بهتر عمل کنیم. ولی این برای همه تیم‌ها هست.» 

کاپیتان سابق ذوب‌آهن با ناراحتی ادامه داد: «در مقطعی ما 9 امتیاز از تیم اول عقب بودیم، اما در 11 هفته 10 برد و یک مساوی به دست آوردیم. هیچ کس به این تیم نپرداخت! هیچ کس این‌ها را ندید. عیبی ندارد. عملکرد تیم ما مشخص است و آنهایی که باید ببینید، می‌بینند. اما آنهایی که بی انصافی کردند و انعکاس ندادند و حتی سعی کردند تیم ما را به هم بریزند، خدا را شکر که تا روز آخر مدعی بودیم. دیگر قسمت و تقدیر ما نشد. ولی این تیم قابل ستایش و تقدیر بود. تیمی که 73 امتیاز گرفته و 15 هزار نفر را هر هفته به استادیوم می‌آورد، تیم شایسته‌ای بوده. از مردم استان فارس عذرخواهی می‌کنم. ما در زمین جنگیدیم ولی بیرون زمین نتوانستیم بجنگیم. هر چقدر هم نامه‌نگاری کردیم با کمیته انضباطی و سازمان لیگ اصلا جواب ما را ندادند و شاید اصلا نامه‌های ما را به کمیته اخلاق ارجاع ندادند. خدا را شکر می‌کنم حرف‌هایی که زدم درست بودند.» 

رجب زاده با عصبانیت در حالی که دست راستش را به علامت خط و نشان کشیدن تکان می‌داد، افزود:« آن دو نفر. تا آخر عمر شما را نمی‌بخشم. تا آخر عمر دست از سرتان برنمی‌دارم. از خدا خواستم آبرویتان برود. چون کسی که آبروی یک نفر دیگر برایش مهم نباشد، مطمئن باشید که خدا آبرویش را می‌برد. به ما ضربه زدید و خدا آبرویتان را می‌برد. از خدا خواسته‌ام که نتوانید یک لیوان آب بخورید. تا روز آخر عمرم نفرین‌تان می‌کنم، چون شما تمام زحمات ما و یک استان را پایمال کردید. حالا شاید خیلی‌ها هم به حرف من بخندند. ولی آینده را خواهیم دید.»

رجب‌زاده بار دیگر تاکید داشت که واحدهای نظارتی باید به اتفاقات لیگ یک پس از رسیدگی به فسادهای موجود در لیگ برتر ورود کنند و تاکید کرد که فساد در لیگ یک شدیدتر بر فوتبال سایه افکنده است.

دیدگاه‌ها