کد خبر : 2047776 | 22 خرداد 1403 ساعت 03:03 | 14.5K بازدید | 13 دیدگاه

شقیری و 6 بازیکن از ام ال اس؛

رکورد فوق العاده لیگ مسی در جام ملت‌های اروپا 2024

از لیگ آمریکا 7 بازیکن دعوت شده‌ است که این عدد در گذشته بی‌سابقه بوده است.

رکورد فوق العاده لیگ مسی در جام ملت‌های اروپا 2024

به گزارش "ورزش سه"، لیگ آمریکا تا پیش از انتقال لیونل مسی به اینتر میامی، چندان مورد توجه اصحاب رسانه قرار نمی‌گرفت و اگر چه در گذشته ستارگان بزرگی چون دیوید بکهام و زلاتان ابراهیموویچ در این لیگ حضور داشتند اما توجهات را به خود جلب نمی‌کردند. اکنون در این دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا قابل توجه است که 7 بازیکن از لیگ این کشور در آلمان حاضر خواهند بود تا به تیمشان کمک کنند در یورو بتواند نتایج خوبی کسب کند. عملکرد برخی از آنها نسبت به گذشته تفاوت مشهودی داشته اما هماهنگی بالا و توانمندی آنها عاملی بوده تا سرمربیان برای دعوت از آنها تردید نداشته باشند. اکنون نگاهی به این 7 بازیکن و آمارشان داریم تا بتوانیم بهتر وضعیت آنها را بررسی کنیم.

لویس مورگان، ردبول، اسکاتلند
مورگان وینگر تیم ردبول است و این بازیکن 27 ساله که تنها 3 بازی ملی در کارنامه خود دارد. مورگان در دوران بازیگری خود که برای اسکاتلند، سنت میرن و ساندرلند بازی می‌‎کرد به تیم ملی دعوت نشده بود اما اکنون با 9 گل زده در شانزده بازی قرار است ملی پوش شود.

2042240

دانیل گازاداگ، یونیون فیلادلفیلا، مجارستان
این چهره 28 ساله نیز که از سال 2021 به آمریکا رفته، عضوی ثابت از تیم ملی کشورش بوده. او در همین فصل با زدن 10 گل در 15 بازی، از رقبای مسی و سوارز در جدول گلزنان محسوب می‌شود.

2042241

بارتوش اسلیز، آتلانتا، لهستان
او بر خلاف انتظارات خیلی زود به آمریکا رفت و اکنون در 25 سالگی، بازیکن آتلانتا آمریکا است. اسلیز در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند و از سال 2021 که به تیم ملی دعوت شده، همیشه از نام‌های مورد بحث برای هر سرمربی بوده است.

2042257

دیوید برکالو، اورلاندو، اسلوونی
او در تمام دوران ملی خود تنها 8 دقیقه بازی کرده و بازیکن تاثیرگذاری نیست، اما قطعا مسئولان لیگ آمریکا از حضور او در یکی از مهمترین رقابت‌های بین المللی بسیار خوشحال خواهند بود.

2042259

هنریش راواس، نیو انگلند، اسلواکی
دروازه‌بان 26 ساله‌ای که جانشین مت ترنر در این تیم شد، اما در تیم ملی کشورش مشخصا با توجه به حضور مارتین دوبراوکا، بعید است چهره‌ای دیگر را در دروازه اسلواکی ببینیم.

2042260

سابا لوبژانیدزه، آتلانتا، گرجستان
سابا در فصل گذشته بسیار ضعیف بود اما همیشه در ترکیب تیم ملی گرجستان اثرگذار ظاهر شده است و سانیول با توجه به اعتمادی که به او دارد، لوبژانیدزه را دعوت کرده است.

2042261

ژردان شقیری، شیکاگو فایر، سوئیس
مهمترین نام این لیست که حالا پس از ماجراجویی خاصی که داشت، به پایان مسیر رسیده است. او تنها 2 بازی ملی کمتر از ژاکا دارد و شقیری از زمان حضور اوتمار هیتسفلد یک بازیکن ثابت در ترکیب سوئیس بود. بازیکن سابق لیون، بایرن مونیخ، لیورپول و اینتر می‌داند که این آخرین تورنمنت ملی‌اش خواهد بود ولی در این فصل تنها 2 گل در 12 بازی به ثمر رسانده تا شرایط چندان مساعدی نداشته باشد اما مشتاق است تا به تیم ملی کشورش در مسیر شگفتی سازی کمک کند.

2042262

دیدگاه‌ها