کد خبر : 2047666 | 21 خرداد 1403 ساعت 13:22 | 15.9K بازدید | 63 دیدگاه

حکم زندان برای سه هوادار: جریمه توهین به وینی

سه هوادار والنسیا به اتهام توهین نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور به هشت ماه زندان و دو ماه ممنوعیت حضور در ورزشگاه‌ها متهم شدند.

حکم زندان برای سه هوادار: جریمه توهین به وینی

به گزارش "ورزش سه"، بحث نژادپرستی در فوتبال اسپانیا در چند سال گذشته بسیار داغ و جدی شده و این اتفاقی است که بارها در طول بازی‌های رئال مادرید برای وینیسیوس جونیور رخ داده است و اوج این اتفاق مربوط به بازی رئال مادرید برابر والنسیا در ورزشگاه مستایا بود.

در تاریخ ۲۱ می سال گذشته میلادی و در جریان بازی این دو تیم، وینیسیوس از توهین‌های نژادپرستانه بعضی از هواداران حاضر در ورزشگاه به شدت عصبانی شد و این موضوع را به داور بازی اطلاع داد. این دیدار برای دقایقی متوقف شد و این بازیکن فرد توهین کننده را شناسایی کرد. لالیگا همون شب گزارش داد که دو هوادار دیگرم با استفاده از دوربین‌های مداربسته شناسایی شدند.

این اولین پرونده در فوتبال اسپانیاست که به واسطه شکایت لالیگا به دادگاه عالی به جریان افتاد و پس از آن فدراسیون فوتبال اسپانیا و رئال مادرید هم در چند هفته پس از آن پیگیری این پرونده را در دستور کار قرار دادند.

1996060

یکی از افراد متهم در طول جلسات رسیدگی به این دادگاه نامه‌ای را برای عذرخواهی از وینیسیوس و همچنین لالیگا و رئال مادرید قرائت کرد اما لالیگا تاکید داشت که این دادگاه برای مبارزه با نژادپرستی برگزار شده و حکم صادره می‌تواند تاثیر بسیاری از نظر قضایی داشته باشد و در نهایت حکم هشت ماه زندان و دو سال ممنوعیت برای حضور در ورزشگاه‌ها برای این افراد صادر شد.

خاویر تباس با ابراز خوشحالی از صدور این حکم گفت: «این حکم خبر بسیار خوبی برای مبارزه علیه نژادپرستی در اسپانیا است چون می‌تواند صدمه وارد شده به واسطه توهین به وینیسیوس جونیور را ترمیم کند و پیامی روشن برای کسانی ارسال کند که به ورزشگاه می‌روند تا به بازیکنان توهین کنند تا متوجه شوند که لالیگا آنها را زیر نظر دارد و عواقب قضایی برایشان در نظر خواهد گرفت.»

دیدگاه‌ها