کد خبر : 2047658 | 21 خرداد 1403 ساعت 13:02 | 20.8K بازدید | 74 دیدگاه

امروز کویر به دریا می‌رسد

لیگ یک - روز باشکوه یزد و امیدهای کمرنگ فجر و شیراز

تیم فوتبال چادرملو می‌تواند با پیروزی مقابل دریای بابل پس از سال‌ها این استان را صاحب یک نماینده لیگ برتری کند.

لیگ یک - روز باشکوه یزد و امیدهای کمرنگ فجر و شیراز

به گزارش "ورزش‌سه"، آخرین مرتبه در لیگ پنجم که استقلال اولین قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن گرفت بود که شهید قندی به عنوان نماینده یزد در مسابقات حضور داشت، اما این تیم نتوانست بیش از یک فصل دوام بیاورد و در حالی که مجید جلالی برای نجات این تیم انتخاب شده بود با 19 امتیاز به عنوان تیم شانزدهم جدول رده‌بندی مسابقات به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

حالا پس از 19 سال بار دیگر فوتبال یزد در آستانه یک اتفاق تاریخی قرار گرفته و چادرملو می‌تواند تا ساعاتی دیگر با پیروزی مقابل شاگردان داود سیدعباسی بار دیگر به لیگ برتر راه پیدا کند و این‌بار به نظر می‌رسد با توجه به شرایط مالی نماینده یزد اگر آنها به بالاترین سطح فوتبال ایران راه پیدا کنند، انتظار می‌رود ماجراجویی طولانی‌تری داشته باشند.

البته این ماموریت اصلا ساده نخواهد بود. شاگردان سعید اخباری باید در بازی آخر مقابل تیمی به میدان بروند که در هفته‌های اخیر عزم خود را برای بقا در لیگ دسته اول جزم کرده و برای آنها این مسابقه در ورزشگاه شهید نصیری حکم مرگ و زندگی را دارد. 

2042047

از سوی دیگر طلایی پوشان شیرازی با مهدی رجب‌زاده در جم مقابل پارس جنوبی به میدان می‌روند و اگر بتوانند در این مسابقه به پیروزی دست پیدا کنند و چادرملو نتواند دریای بابل را در یزد شکست دهد، این تیم فجر خواهد بود که پس از خیبر که لیگ برتری شدنش قطعی شده به لیگ برتر صعود می‌کند.

در فاصله یک بازی مانده تا پایان ماراتن نفس‌گیر لیگ برتر هر دو تیم چادرملو و فجرشهیدسپاسی شیراز 70 امتیازی هستند ولی تیم چادرملو به دلیل اینکه در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به شکست شاگردان مهدی رجب‌زاده شده، در صورتی که امتیازات دو تیم در پایان بازی آخر مساوی شود، به لیگ برتر صعود خواهد کرد.

2042048

همچنین دریای بابل هم امتیاز با داماش گیلان 31 امتیازی است. در این بین صعود خوشه طلایی و شاهین بندرعامری قطعی شده و دریای بابل با یک برد می‌تواند ماندنش را بدون توجه به نتیجه دیدار داماش قطعی کند؛ چرا که آنها در بازی رو در رو موفق به کسب یک تساوی و یک پیروزی 2 بر صفر شده‌اند و در صورت تساوی امتیازات تیمی خواهند بود که طبق قوانین سهمیه خود را حفظ می‌کنند.

دیدگاه‌ها