کد خبر : 2047624 | 21 خرداد 1403 ساعت 10:19 | 16.3K بازدید | 14 دیدگاه

از یحیی تا منصوریان، فکری و خمس؛

تق و لق، مثل نیمکت‌های لیگ بیست سوم (گزارش)

در لیگ بیست و سوم، دوازده مرتبه شاهد تغیر سرمربی تیم‌ها در طول فصل بودیم.

تق و لق، مثل نیمکت‌های لیگ بیست سوم (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، لیگ بیست و سوم در شرایطی به پایان رسید که تیم پرسپولیس با وجود تغیر مربی در نیم فصل موفق به کسب قهرمانی شد و تیم‌های پیکان و صنعت نفت با وجود آنکه مجموعا پنج مربی را روی نیمکت خود دیدند در نهایت به دسته پایین‌تر سقوط کردند. به همین بهانه نگاهی به تمام جابه‌جایی‌های روی نیمکت تیم‌ها در بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ انداخته‌ایم:

پرسپولیس: یحیی گل‌محمدی، اوسمار ویرا
سرانجام داستان پر پیچ و خم یحیی و پرسپولیس بعد از ۴ سال پایان یافت تا سرخپوشان دوباره با یک سرمربی خارجی در رقابت‌ها حاضر شوند. با وجود عدم استقبال هواداران این تیم اما اوسمار ویرا دستیار اول یحیی در یک و نیم فصل اخیر با جدایی گل‌محمدی به عنوان سرمربی انتصاب شد و اتفاقا در نخستین بازی مقابل آلومینیوم شکست خورد اما هرچه جلوتر رفتیم نوع بازی و امتیازگیری پرسپولیس با مربی برزیلی بهتر می‌شد و در نهایت این تیم با او به هشتمین قهرمانی در لیگ برتر رسید.

2029800

تراکتور: پاکو خمس، حمید مطهری
پاکو خمس بر خلاف سایر مربیانی که در چند سال اخیر به تراکتور می‌آمدند، مدت زمان نسبتا زیادی را روی نیمکت این تیم نشست اما در نهایت عمر مربیگری ‌او با تی‌تی‌ها نیز به یک سال و نیم رسید و در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ جای خود را به حمید مطهری داد. مطهری در پنج دیداری که تراکتور را در لیگ هدایت کرد موفق به کسب یازده امتیاز شد تا هواداران این تیم را نسبت به موفقیت در فصل آینده امیدوارتر کند.

2006243

مس رفسنجان: ساکت الهامی، محرم نویدکیا
فصل برای نارنجی پوشان بعد از سه سال بدون محمد ربیعی آغاز شد تا ساکت الهامی تبدیل به دومین سرمربی تاریخ مس رفسنجان در لیگ برتر شود. اوضاع برای ساکت و مس اما اصلا خوب پیش نرفت و در نهایت الهامی‌ در پایان نیم فصل از جمع مسی‌ها جدا شد تا محرم نویدکیا بعد از دو سال به لیگ برگردد و هدایت آن‌ها را برعهده بگیرد. نویدکیا نتایج نسبتا خوبی با مس در نیم فصل دوم گرفت و تنها در ۲ بازی شکست خورد هرچند مسی‌ها نسبت به فصل قبل با ۵ پله سقوط کار را به پایان رساندند.

2022140

فولاد: علیرضا منصوریان، ایگناسیو مارتینز، احمد آل‌نعمه، عبدالله ویسی
فولادی‌ها فصل را با منصوریان آغاز کردند اما حضور مربی سابق استقلال روی نیمکت این تیم تنها سه هفته طول کشید تا پس از چند سال شاهد حضور یک مربی خارجی روی نیمکت فولاد باشیم. مربی‌ای که ایگناسیو مارتینز نام داشت اما او هم نتوانست نتایج مناسبی با فولاد به‌دست آورد. با پایان نیم فصل اول، مارتینز هم از جمع قرمزها جدا شد و این‌بار هدایت این تیم به احمد آل‌نعمه جوان سپرده شد. اوضاع برای مرد بومی‌ نیمکت فولاد نیز خوب پیش نرفت و او هم جای خود را به عبدالله ویسی داد تا در نهایت سرمربی محبوب خوزستانی‌ها موفق به حفظ سهمیه فولاد در لیگ برتر شود.

2029258

هوادار: محمود فکری، مسعود شجاعی
بنفش پوشان اولین تیم لیگ بودند که تمرينات‌شان را آغاز کردند. با این وجود اما نتایج این تیم چندان رضایت‌بخش نبود و در نهایت محمود فکری از این تیم جدا شد. از گزینه‌های زیادی حوالی نیمکت هوادار نام برده می‌شد اما سرانجام سکان هدایت هوادار به مسعود شجاعی جوان سپرده شد تا او با تیم سابقش رسما وارد حرفه مربیگری شود. شجاعی به عنوان اولین تجربه نتایج نسبتا خوبی با هوادار گرفت و باید دید فصل آینده نیز با این تیم در لیگ ادامه خواهد داد یا خیر.

2013977

نساجی: مهدی رحمتی، لوکاس الکاراس، ساکت الهامی
فصل برای نساجی با مهدی رحمتی خوب آغاز شد اما فشردگی‌ بازی‌های این تیم در لیگ قهرمانان آسیا منجر به کسب نتایج نه چندان خوب برای این تیم در ادامه راه شد تا در نهایت با پایان نیم فصل شاهد جدایی رحمتی از نساجی باشیم. نساجی نیز همانند فولاد روی به سرمربی اسپانیایی آورد اما سرنوشت الکاراس نیز همانند مارتینز پیش رفت تا ساکت الهامی بار دیگر‌ به نیمکت قائمشهری‌ها بازگردد. بازگشتی که منجر به روزهای باشکوهی برای این تیم شد. نساجی در نهایت با نتایج خوب در هفت هفته پایانی در لیگ ماندگار شد.

2029932

پیکان: رسول خطیبی، رضا عنایتی
خودروسازان فصل را با رسول آغاز کردند اما چند هفته مانده به پایان نیم فصل، رضا عنایتی که با تیم ملی امید به ناکامی رسیده بود سرمربی این تیم شد. موتور پیکان با عنایتی در اواسط فصل روشن شده بود اما در هشت هفته پایانی نتایج عجیب و غریب این تیم در نهایت منجر به سقوط آن‌ها به لیگ آزادگان بعد از ۸ سال شد.

2026029

صنعت نفت: عبدالله ویسی، سهراب بختیاری‌زاده، فراز کمالوند
تیمی ‌که فصل قبل به شکل معجزه‌آسایی با ویسی در لیگ مانده بود، فصل بیست و سوم را هم بد شروع نکرد اما هرچه هفته‌ها جلوتر می‌رفت این تیم نتایج ضعیف‌تری می‌گرفت تا اینکه سرانجام سهرابی بختیاری‌زاده جانشین ویسی شد. سهراب هم روی نیمکت برزیل ایران چندان موفق نبود و در نهایت فراز کمالوند بعد از ۶ سال بار دیگر سکان‌دار صنعت نفت شد. حضور فراز آبادانی هم دوای درد طلایی پوشان نشد تا این تیم پرطرفدار جنوب کشور بعد از ۷ سال بار دیگر راهی لیگ یک شود.

2019566

دیدگاه‌ها