کد خبر : 2027545 | 20 خرداد 1403 ساعت 21:05 | 11.8K بازدید | 20 دیدگاه

توتال فوتبال، وعده سرمربی آتزوری

اسپالتی و مکانیک سیالات در تیم ملی ایتالیا!

لوچانو اسپالتی به حریفان تیمش در یورو 2024 هشدار می‌دهد که فوتبال ایتالیا تغییر کرده و به «سیال بودن» تاکتیکی بستگی دارد که بهترین نمونه آن وینگ‌بک‌های پرتحرک است.

اسپالتی و مکانیک سیالات در تیم ملی ایتالیا!

به گزارش "ورزش سه"، آتزوری در حالی که در یورو به مصاف آلبانی، اسپانیا و در نهایت کرواسی می‌رود، به گفته بسیاری در سخت‌ترین گروه کل رقابت‌ها قرار دارد. آن‌ها همچنین پس از کسب عنوان قهرمانی یورو 2020 تحت هدایت سرمربی سابق روبرتو مانچینی، مدافع عنوان قهرمانی اروپا هستند.

2031869

اسپالتی به سایت یوفا گفت: «به نظر من، ورود به تورنمنت به عنوان مدافع عنوان قهرمانی یک مزیت است. اما باید به سرعت بفهمیم که باید مثل مدافعان عنوان قهرمانی رفتار کنیم. ایتالیا ما را برای نمایندگی از کشورمان انتخاب کرده است، اما تنها در طول مسابقات خواهیم دید که آیا به این وظیفه عمل می‌کنیم یا خیر. ما باید این را نشان دهیم. ما باید خودمان را متقاعد کنیم، نه فقط هواداران را. به نوعی، ما با خودمان روبرو هستیم، نه دنیای بیرون. ما باید نشان دهیم که هستیم و چه چیزی در درون ماست.»

اسپالتی پس از الهام‌گرفته شدن از برخی از تیم‌های باشگاهی این فصل، در حال تغییر رویکرد تاکتیکی تیم ملی است، زیرا اینتر اسکودتو را به دست آورد و آتالانتا با استفاده از سه مدافع در لیگ اروپا پیروز شد.

اسپالتی ادامه داد: «ما اغلب به خاطر خوب بودن در فاز دفاعی و باز کردن زمین در ضدحملات شناخته می‌شویم. اما در ایتالیا، رویکرد خود را تغییر می‌دهیم. ما می‌خواهیم به جای اینکه همیشه منتظر بمانیم، بازیکنان را به جلو ببریم. ما می‌خواهیم پرس کنیم، بازی را بسازیم و سعی کنیم تیمی دفاع کنیم. بازی سیال است. این در مورد جستجوی فضاهایی است که حریف باقی گذاشته است، زیرا فضا دیگر بین خطوط نیست. فضا جایی است که تیم دیگر شکاف باقی می‌گذارد.»

او همچنین خاطرنشان کرده است که ایتالیا حتی در طول یک مسابقه و بدون تغییر بازیکنان در زمین، می‌تواند بین سیستم‌های 1-2-4-3 و 1-3-2-4 تغییر کند.

اسپالتی گفت: «گاهی اوقات با یک شکل یا سیستم اولیه شروع می‌کنید و سپس سیستم دیگری انتخاب می‌کنید: دو سیستم مختلف در طول یک بازی. به دلیل این سیال بودن، در نهایت کارهای متفاوتی انجام می‌دهید. این نوع چیز سفت و سختی نیست که به راحتی قابل تشخیص باشد. فوتبال حالا بسیار خلاقانه‌تر است.»

وینگ‌بک‌های پرتحرک در نقش‌های گسترده، از جمله جیووانی دی لورنزو از ناپولی و فدریکو دی مارکو از اینتر، از عوامل کلیدی برای دستیابی به چنین سیالی هستند.

2031867

اسپالتی در پایان گفت: «آنها می‌توانند خارج از منطقه خود به راحتی بازی کنند. آنها می‌دانند که چگونه به عنوان هافبک یا به عنوان مدافع کناری که می‌توانند از خط دفاعی عبور کنند بازی کنند. آنها می‌دانند که چگونه توپی را از خط دفاعی عبور دهند. آنها از اینکه مقابل دروازه قرار بگیرند و گلزنی کنند نمی‌ترسند. این بازیکنانی که در بازی خود این سیال بودن را دارند، در هر جای زمین راحت هستند. آنها بر خط میانی تسلط دارند و همچنین مشتاق هستند که بروند و ببینند پشت خط دفاعی چه خبر است. آنها بازیکنان بزرگی هستند.»

ایتالیا امشب با رویارویی با بوسنی و هرزگوین در یک بازی دوستانه، خود را برای یورو 2024 آماده می‌کند.

دیدگاه‌ها