کد خبر : 2027544 | 20 خرداد 1403 ساعت 20:59 | 43.9K بازدید | 11 دیدگاه

نوجوانان قربانی دعوای دو نهاد فدراسیون

تیم افتخارآفرین ایران سرمربی ندارد!

در شرایطی که چیزی حدود 4 ماه به بازی‌های مقدماتی نوجوانان آسیا باقی مانده، اما این تیم هنوز سرمربی ندارد.

تیم افتخارآفرین ایران سرمربی ندارد!

به گزارش "ورزش سه" تیم نوجوانان یا همان تیم زیر 17 سال ایران که سال گذشته با حضور در جام جهانی اندونزی و نمایش قابل قبول از گروهی دشوار صعود کرد و به مرحله حذفی رسید هنوز سرمربی ندارد!

در شرایطی که مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در این رده سنی از اواخر مهرماه برگزار خواهد شد و چیزی حدود چهار ماه تا این رقابت‌ها زمان باقی مانده است، اما در کمال تعجب تیم نوجوانان ایران سرمربی ندارد و برنامه‌های پیش‌رویش اصلا مشخص نیست.

موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی نوجوانان به خاطر کشمکش‌ها و اختلافات بین دو نهاد زیرمجموعه فدراسیون فوتبال هنوز به نتیجه‌ای نینجامیده است و با توجه به زمان باقیمانده شرایط برای سرمربی و بازیکنانی که قرار است برای جام جهانی 2025 قطر آماده شوند دشوار خواهد شد.

1956875

از یک سو مجید جلالی به عنوان مدیر تیم‌های ملی فوتبال یا همان مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشور و از سوی دیگر میرشاد ماجدی به عنوان رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال که همزمان رئیس هیات فوتبال تهران هم هست، معتقدند کار انتخاب سرمربی تیم نوجوانان باید با نظر مستقیم آنها انجام شود و به همین خاطر تا الان به نتیجه‌ای نرسیده است.

عجیب اینکه چند ماه قبل به حسین عبدی پیشنهاد شد به صورت موازی ضمن هدایت تیم ملی جوانان، سرمربیگری تیم نوجوانان را هم در دست بگیرد، اما او این پیشنهاد را قبول نکرد.

نکته اینجاست که از سال آینده جام جهانی این رده سنی ( زیر 17 سال) با حضور 48 تیم برگزار خواهد شد و با حضور 9 تیم از آسیا کار صعود به این تورنمنت راحت‌تر شده است.

در جام جهانی 2023 اندونزی 24 تیم حضور داشتند که ایران، کره جنوبی، ازبکستان و ژاپن چهار نماینده قاره آسیا در این تورنمنت بودند.

1956828

نکته اینجاست که در سال 2021 تیم نوجوانان تحت هدایت عباس چمنیان که در مرحله مقدماتی حذف شد اتفاقی را رقم زد تا تیم ایران در جام جهانی بعدی در سید 3 قرار بگیرد و در گروهی همراه با تیم‌های انگلیس و برزیل که سابقه قهرمانی در این تورنمنت داشتند کار بسیار دشواری داشته باشند.

با این وجود صعود تیم نوجوانان ایران در سال گذشته از مرحله گروهی باعث شد سید تیم ایران به یک رسیده و تیمی که هنوز سرمربی و بازیکن ندارد در صورت صعود به جام جهانی 2025 قطر هم کار راحت‌تری داشته باشد.

دیدگاه‌ها