کد خبر : 2027490 | 20 خرداد 1403 ساعت 15:40 | 455.9K بازدید | 203 دیدگاه

یک خرید بزرگ، یک فروش دردناک

آغوش باز پپ: نخستین قربانی امباپه در رئال

اولین تعویضی کارلو آنچلوتی و کسی که معتقد است در حق او کم لطفی شده، قصد ماندن دارد ولی او بهترین جانشین برای گریلیش در سیتی است.

آغوش باز پپ: نخستین قربانی امباپه در رئال

به گزارش "ورزش سه"، علاقه گواردیولا و پی اس جی نظر رودریگو را تغییر نمی‌دهد، اما در مورد رئال مادرید چطور؟ 

2029834

یک خرید بزرگ، یک فروش دردناک

تاریخ نشان داده است که رئال بعد از جذب یک فوق ستاره (اکنون امباپه)، فروش غیرمنتظره و دردناکی هم داشته است.

هم منچسترسیتی و هم تیمی سابق کیلیان امباپه به این برزیلی چشم دوخته‌اند، اما او علی‌رغم برخی سوءتفاهم‌ها، نمی‌خواهد برنابئو را ترک کند.

بله اما خُب، هر چیزی ممکن است در فوتبال اتفاق بیفتد. این را خود رودریگو اخیر گفت: «من اینجا قرارداد دارم و سال‌هایی که اینجا بوده‌ام برایم لذت‌بخش بوده اما کسی خبر از آینده ندارد.» 

این پاسخ مشکوک رودریگو در مصاحبه با DAZN به این سؤال بود: «تمام اروپا شما را دوست دارند، اما آیا شما دوست دارید برای همیشه در رئال مادرید بمانید؟».

پاسخ رودریگو به عنوان نشانه‌ای از این که این بازیکن برزیلی به طور جدی در حال فکر کردن به جدایی از باشگاه است، تعبیر شد، حتی اگر در طول مصاحبه او پنج بار گفت: «من می‌خواهم در این باشگاه باشم.»

با این حال، هیچ چیز غیرممکن نیست. دور از حقیقت نیست که رودریگو گوئس توسط باشگاه‌هایی مانند منچستر سیتی و پاری سن ژرمن وسوسه شده است، تنها باشگاه‌هایی که امروز جرات ارائه پیشنهاد برای بازیکن رئال مادرید را دارند، بازیکنی با قرارداد تا سال 2028 و بند فسخ یک میلیاردی. 

البته برای انجام این کار ابتدا باید تاییدیه ستاره برزیلی را داشته باشند، چیزی که او در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا به آن فکر نمی‌کرد اما رد نکرد که ممکن است در آینده اتفاقاتی رخ بدهد. 

2013070

چراغ سبز به سیتی

ستاره برزیلی بلافاصله در صفحات اجتماعی خود تاکید کرد که به جدایی فکر نمی‌کند و این بیشتر شیطنت رسانه‌ای بوده است. زمان‌بندی رودریگو البته که خوب نبود اما طولی نکشید که در یکی از مصاحبه‌های دیگر، او کاملاً از متن خارج شد. زمانی که گفت سیتی بهترین باشگاه دنیاست.

مجله GQ از فرصت استفاده کرد و مصاحبه‌ای از قبل انجام شده با او را درست قبل از فینال لیگ قهرمانان منتشر کرد که در آن بازیکن مادریدی گفت: «منچسترسیتی بهترین تیم جهان است.» 

و اوضاع دوباره به‌هم ریخت. اگرچه باز هم نظری نامناسب بود، اما جدای اینکه نظر او از نظر فوتبالی بود، هیچ کس شک ندارد که تیم پپ گواردیولا با ویژگی‌های فنی رودریگو همخوانی دارد. 

با توجه به تطبیق‌پذیری، هوش تاکتیکی و قدرت بازی در پست‌های متنوع، رودریگو بهترین جایگزین برای جک گریلیش خواهد بود که گفته می‌شود در رمپ خروجی قرار دارد. 

در هر صورت، علاقه گواردیولا به شماره 11 رئال مادرید برای بازی به عنوان پست یازده سیتی، تایید شده است. بازیکنی که درست یا غلط تنها گلایه‌اش این است که اولین تعویضی آنچلوتی در بین مهاجمان برترش است، چیزی که با آمدن امباپه، علاوه بر هموطنش اندریک، می‌تواند فصل آینده را برای او کابوس‌وار کند.

2014796

تبعیض آشکار؟ او اولین تعویضی کارلتو است

سرمربی ایتالیایی تردیدی ندارد که رودریگو فصل بعد نیز مهره‌ای تاثیرگذار خواهد بود، زیرا در واقع او سومین بازیکن با بیشترین دقایق در رئال با 3706 دقیقه و تنها پس از والورده (4280) و رودیگر (4076) است.

اما روی دیگر داده‌های آماری: از 38 بازی لیگ، برزیلی تنها 10 بازی را به طور کامل انجام داد، در 18 بازی او تعویض شد و در 6 بازی او از روی نیمکت به زمین آمد. در 3 بازی البته او روی نیمکت نشست تا در بازی برگشت مقابل منچسترسیتی و در دوئل مقابل بایرن سرحال باشد. فقط در یکی از آنها به دلیل بیماری وارد فهرست نشد. 

در لیگ قهرمانان اروپا شرایط بدتر بود، جایی که او فقط یک بازی به طور کامل انجام داد، با یازده مورد تعویض بین دقایق 71 و 91 و یک تعویض بین دو نیمه.

در جام حذفی و در سوپرجام اسپانیا هرگز 90 دقیقه به طور کامل بازی نکرد. در یکی برابر آراندا نیمه دوم بیرون آمد و در سه تای دیگر در دقایق پایانی تعویض شد. 

رودریگو تنها یک بازی را از دست داده و آن هم به دلیل آنفولانزا بوده است. در همین حال، هموطنش وینیسیوس در لالیگا و لیگ قهرمانان در مجموع یازده بازی را به دلیل مصدومیت و یک بازی را به خاطر محرومیت از دست داد.  

جود بلینگام 6 بازی را در لیگ از دست داد، سه مورد به دلیل مصدومیت، دو مورد به دلیل کارت قرمز و دیگری به دلیل دریافت 5 کارت زرد. به علاوه یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا، آن هم به دلیل مصدومیت. 

2004058

علاوه بر این، رودریگو در پست‌های مختلفی که آنچلوتی بسته به شرایط او را به میدان فرستاده، بازی کرده و هرگز گلایه‌ای نکرد. لازم به یادآوری است که این بازیکن برزیلی در ژوئن 2018، زمانی که فقط 17 سال داشت، با رئال قرارداد امضا کرد و تا تابستان سال بعد که وارد پایتخت اسپانیا شد، در سانتوس ماند. 

او کارش را در تیم دوم رئال مادرید شروع کرد، اگرچه در همان فصل اول به تیم اصلی صعود کرد. بنابراین منطقی نیست که این کهنه سرباز 23 ساله را با بازیکنان دیگری مانند واران، راموس، کریستیانو، کاسمیرو یا بنزما مقایسه کنیم که به هر دلیلی رئال مادرید را ترک کردند و دیگر هرگز مثل سابق نشدند.

موضع رئال چیست؟

رودریگو نمی‌خواهد رئال مادرید را ترک کند، اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا باشگاه هم حاضر به حفظ او خواهد بود؟ 

2031744

از نظر ورزشی، در فصلی که از هم‌اکنون صحبت از بردن ششگانه به گوش می‌رسد، حفظ شاکله تیم ضروری است، حتی اگر امباپه و اندریک بسیار جوان از راه برسند. 

مورد دیگر از نظر اقتصادی است و برخی جرأت کرده‌اند قیمتی برای رودریگو بگذارند: نزدیک به 120 میلیون یورو. مبلغی که تنها در دسترس باشگاه‌هایی مانند سیتی شیخ منصور و پاری سن ژرمن ناصر الخلیفی است که رفتن امباپه را به این راحتی فراموش نمی‌کند. و فلورنتینو پرز این را خوب می‌داند.

دیدگاه‌ها