کد خبر : 2027250 | 19 خرداد 1403 ساعت 13:16 | 319.6K بازدید | 188 دیدگاه

افت وحشتناک بارسا در 5 سال

رئال 11-3 بارسلونا: فلیک باید نگران باشد

هانسی فلیک در یکی از بدترین مقاطع ممکن تاریخ بارسا هدایت این تیم را قبول کرده و دلایل خوبی هم برای نگرانی دارد.

رئال 11-3 بارسلونا: فلیک باید نگران باشد

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید ریتم پیروزمندانه‌ای را ادامه می‌دهد که پیروی از آن برای بارسلونا غیرممکن است و هر سال که می‌گذرد، بیشتر و بیشتر از دشمن بزرگش دور می‌شود. 

اینجا ما فقط در مورد عناوین و رویارویی‌های دو تیم صحبت می‌کنیم و مقایسه‌های دیگری مانند رشد نهادی، بنیه مالی یا برنامه‌ریزی ورزشی را کنار می‌گذاریم، که تفاوت دو باشگاه در آنها نیز بسیار زیاد شده است.

2012978

پس از آخرین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، تراز قهرمانی برای مادریدی‌ها 11 و برای بارسلونا تنها سه عنوان در پنج فصل اخیر است. 

در این پنج سال بارسلونا سه سال خالی از جام داشته است: 20-2019، 22-2021 و 24-2023. در حالی که در این مقطع رئال تنها یک فصل بدون جام داشت (21-2020). بارسا در این مدت یک سوپرجام، یک لالیگا و یک کوپا دل ری برده و در عوض شاهد سه قهرمانی لالیگا و مهمتر، دو لیگ قهرمانان رئال بوده است.

2030273

لیگ قهرمانان، ویرانگر

رئال مادرید به شکلی غیرقابل توقف از بارسا جدا می‌شود و ریتم سه عنوان قهرمانی در هر فصل در سه سال اخیر را حفظ کرده است. بارسا قادر به توقف راهپیمایی پیروزمندانه رقیب بزرگ خود نیست. این که تراز عناوین در یازده فصل اخیر از 25-17 به نفع رئال به 11-3 در پنج فصل اخیر رسیده، خود گویای همه چیز است.

اما بدون شک این اروپاست که به شدت تفاوت رئال مادرید و بارسلونا را در فصول اخیر منعکس می‌کند. رئال مادرید نه تنها دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده، بلکه مسیری ثابت و موفق را طی کرده است. رئال در 5 سال اخیر دو بار قهرمان شده، دو بار به نیمه نهایی رسیده و تنها یک بار در یک هشتم نهایی کنار رفته است. در عوض بارسا در همین مدت هرگز نتوانسته به نیمه نهایی برسد و دو بار نیز در مرحله گروهی کنار رفته است.

2030259

تسلط در ال‌کلاسیکوها

همان فاصله‌ای که در سطح عناوین در حال افزایش است، در تقابل‌های رودرروی آنها نیز به چشم می‌خورد. جایی که در حال حاضر سلطه آشکار رئال مادرید وجود دارد. 15 ال کلاسیکویی که در پنج فصل اخیر در تمامی رقابت‌ها برگزار شده، 10 پیروزی برای رئال، یک تساوی و 4 پیروزی برای بلوگرانا به همراه داشته است.

فاصله‌ای که احتمالا پس از آمدن امباپه برای تقویت پروژه ورزشی رئال بیشتر نیز خواهد شد و همین الان بارسا، رئال مادرید را بیش از پیش دور از دسترس می‌بیند.

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها