کد خبر : 2027072 | 18 خرداد 1403 ساعت 15:26 | 48K بازدید | 13 دیدگاه

اعتراض شدید سرمربی هنگ‌کنگ: پنالتی نبود

مهم نیست سرمربی ایران چه می‌گوید!

عدم استفاده از VAR در بازی هنگ‌کنگ-ایران برای بررسی یکی از پنالتی‌های تیم مهمان، جنجال‌آفرین شده است.

مهم نیست سرمربی ایران چه می‌گوید!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی که گل اول را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، توانست گل بعدی‌اش را هم روی یک پنالتی بحث‌بر‌انگیز با خطای یاپ هونگ فای، بزند.

بازیکنان و کادر فنی هنگ‌کنگ به تصمیم داور اعتراض کردند و برخی از آنها خواستار استفاده از VAR شدند اما این سیستم در این مرحله از مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا برای اطمینان از برابری در تمام مسابقات استفاده نمی‌شود، و تصمیم قاسم مطر، داور بازی، رای نهایی بود.

ولفگانگ لوسیر، سرمربی هنگ‌کنگ، پس از بازی گفت: «پنالتی دوم درست نبود. در جریان بازی این را به من گفتند و در رختکن خودم صحنه را دیدم. پنالتی نبود.» کریس جنکینکز، آنالیزور هنگ‌کنگ در جریان بازی صحنه را چند بار تماشا کرد و دیده شد که به مربی و دیگر افراد حاضر در نیمکت می‌گوید پنالتی نبود.

در روزی که تیم‌های لیگ برتر انگلیس قاطعانه رای به ادامه استفاده از VAR دادند، هنگ‌کنگ بازی بدون آن را تجربه کرد. لوسیر گفت: «داور نمی‌تواند تصمیم خود را پس بگیرد. ما خوب واکنش نشان دادیم و به عملکرد بچه‌ها و بازی‌مان افتخار می‌کنیم.»

در نیمه دوم طارمی هت‌تریک خود را کامل کرد و علی‌رغم پاسخ پینتو، آزمون گل چهارم را هم به ثمر رساند و بازی را تمام کرد. لوسیر ادامه داد: «علی‌رغم باخت، عملکرد چند بازیکن جوان‌مان نشانه‌ای بسیار مثبت از آینده است.»

2031199

امیر قلعه‌نویی، سرمربی ایران، در صحبت‌هایش پس از بازی از داوری ناراضی بود. او معتقد بود گل پینتو باید مردود اعلام می‌شد. چیزی که با واکنش لوسیر مواجه شد: «ضربه پایانی پینتو فوق‌العاده بود. برایم مهم نیست مربی تیم دیگر چه می‌گوید.»

لوسیر در ادامه درباره آینده‌اش بر روی نیمکت هنگ‌کنگ گفت: «فدراسیون از من خواست برای دو بازی پیش رو هدایت تیم ملی را برعهده بگیرم. من گفتم بله و حالا اینجا هستم. ببینیم در ادامه چه می‌شود.»

نبرد در مقابل ترکمنستان در خارج از خانه برای هنگ‌کنگ دشوار خواهد بود اما آنها در برابر ایران عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه دادند. طارمی پس از بازی درباره نمایش حریف گفت: «ما فکر می‌کنیم هنگ‌کنگ در چند سال گذشته پیشرفت زیادی کرده است و آینده بسیار خوبی خواهد داشت.

این بازی با بازی جام ملت‌های آسیا (که ایران ۱-۰ پیروز شد) متفاوت بود. در آن بازی، هنگ‌کنگ بالاتر بازی کرد و شدت پرس بیشتری داشت. در این بازی آنها متفاوت بازی کردند و به دنبال انتقال توپ به قسمت‌های مختلف زمین بودند و همین موضوع کار را برای ما سخت و دشوار کرد.

دیدگاه‌ها