کد خبر : 2027031 | 18 خرداد 1403 ساعت 12:17 | 21.3K بازدید | 63 دیدگاه

لیساندرو مارتینز:

داشتن مسی یک امتیاز برای آرژانتین است

مدافع میانی تیم ملی آرژانتین، لیساندرو مارتینز، با نگاهی به بازی‌های دوستانه پیش‌رو مقابل اکوادور و گواتمالا، درباره شانس قهرمانی دوباره آرژانتین در کوپا آمریکا تابستان امسال صحبت کرد.

داشتن مسی یک امتیاز برای آرژانتین است

به گزارش "ورزش سه"، آرژانتین با دو بازی دوستانه برای کوپا آمریکا آماده می‌شود. اولین بازی مقابل اکوادور در سولجر فیلد شیکاگو در روز شنبه و پس از آن با فاصله شش روز یک بازی تدارکاتی دیگر مقابل گواتمالا در فدرکس فیلد برگزار می‌شود. آلبی‌سلسته، موفق‌ترین تیم این تورنمنت با 15 قهرمانی، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد این دوره می‌شود. تیم لیونل اسکالونی پس از نزدیک شدن به قهرمانی در سال‌های 2015 و 2016، سرانجام در سال 2021 جام قهرمانی را بالای سر برد تا اولین افتخار بزرگ لیونل مسی در سطح ملی را برای او به ارمغان بیاورد. بعد از آن، آرژانتین بزرگترین جایزه را به کلکسیون خود اضافه کرد: جام جهانی.

لیساندرو مارتینز، مدافع میانی تیم، با نگاه به آغاز مسابقات امسال که برای دومین بار در ایالات متحده برگزار می‌شود، تاکید می‌کند که هدف بازگرداندن جام به خانه است. مدافع آرژانتینی در یک تماس ویدیویی از شیکاگو در روز پنجشنبه توضیح داد: «ما برای کسب پیروزی‌های بیشتر بسیار تشنه هستیم. فلسفه ما این است که قدم به قدم، بازی به بازی پیش برویم. ما قرار نیست این را تغییر دهیم. ما برای این تورنمنت آماده‌ایم. هدف ما قهرمانی در کوپا آمریکاست.

نمی‌توانم یک تیم را به عنوان مدعی قهرمانی این تورنمنت نام ببرم، این بسیار سخت است. ما به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، فقط می‌خواهیم هر بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم. اگر با این فکر وارد مسابقات شویم که تنها دو یا سه بازی سخت پیش رو داریم، فقط کار خود را برای خودمان سخت‌تر خواهیم کرد. ما با هر بازی مثل یک فینال برخورد خواهیم کرد.»

1784243

بازیکنان اسکالونی از ابتدای ماه در مرکز تمرینی فلوریدا بلو در حال انجام مراحل پایانی آماده سازی خود هستند. از مارتینز در مورد جو حاکم بر اردو با کمتر از دو هفته مانده به بازی افتتاحیه کوپا آمریکا مقابل کانادا سوال شد. پاسخ مدافع منچستریونایتد این بود: «فروتنی یکی از کلیدهایی است که این گروه فعلی از بازیکنان را تعریف می‌کند. ما می‌دانیم چه چیزی را به دست آورده‌ایم و چقدر مهم است، اما همچنان برای کسب پیروزی‌های بیشتر تشنه هستیم. مهمترین چیز این است که مطمئن شویم پاهایمان را محکم روی زمین نگه می‌داریم، سرمان را بالا نگه می‌داریم و همان کاری را انجام می‌دهیم که همیشه انجام داده‌ایم، یعنی بازی به بازی پیش برویم. ما می‌دانیم که پوشیدن پیراهن تیم ملی و نمایندگی کشورمان چه معنایی دارد.»

آرژانتین در هر دو بازی دوستانه پیش از مسابقات، به خصوص در شیکاگو، از حمایت زیادی برخوردار خواهد بود. مارتینز ادامه داد: «حضور در شهرهای مختلف همیشه لذت بخش است، به خصوص حالا در شیکاگو. فکر می‌کنم استادیوم زیبایی برای بازی است و ما واقعاً منتظر آن هستیم. به نظر من بازی سختی مقابل اکوادور خواهد بود. آنها تیم واقعاً خوبی با بازیکنان جوان دارند، بنابراین به عقیده من بازی خوبی خواهد بود.»

طبیعتاً سوالاتی در مورد لیونل مسی هم شد. مارتینز اعتراف کرد که داشتن ستاره اینتر میامی و برنده هشت توپ طلا به عنوان هم‌تیمی به جای رقیب، مزایای زیادی دارد. وی با اشاره به اینکه 14 بازی در کنار مسی برای آرژانتین انجام داده، گفت: «بازی کردن در کنار لئو برای ما، یک امتیاز بزرگ است. همه ما می‌دانیم لئو چه کسی است. او بهترین است، او بهترین بازیکن ماست... و این واقعیت که او در کنار ماست، یک امتیاز بزرگ است. همه ما از اینکه روزهای خود را با او به اشتراک می‌گذاریم بسیار خوشحالیم. به نظر من او خیلی آرام است. او از روزهای حضور در تیم لذت می برد. همه ما خیلی خوب کنار هم هستیم، روحیه تیم بالاست و بازیکنان احساس خوشحالی و راحتی در تیم دارند که خیلی مهمه. در مورد لئو، او به نظر آرام و خوشحال می‌آید و دارد در سطح فوق العاده‌ای بازی می‌کند.»

2003015

کوپا آمریکا فرصتی برای مارتینز خواهد بود تا فصل گذشته را به فراموشی بسپارد. در حالی که فصل برای او با قهرمانی در جام حذفی به پایان خوبی رسید، اما بخش زیادی از آن را به دلیل مشکلات مختلف جسمانی در سالن‌های درمان سپری کرد. این مدافع توانست برای دو بازی آخر لیگ در این فصل به میدان برود و در فینال جام حذفی مقابل سیتی هم فیکس بازی کرد. "از نظر شخصی و همچنین برای تیم فصل خیلی خوبی نبود. اما باید برای چنین اتفاقاتی مثل مصدومیت و ... آماده باشید. باید سعی کنید از آن درس بگیرید و به عنوان یک تجربه یادگیری با آن برخورد کنید. من باید روی حال حاضر و اتفاقات پیش رو که بازی دوستانه مقابل اکوادور است، تمرکز کنم. از نظر شخصی، احساس بسیار خوبی دارم."

مسابقات کوپا آمریکا برای آرژانتین از تاریخ ۲۰ ژوئن در آتلانتا و با بازی مقابل کانادا آغاز می‌شود، حریفی که تا به حال با آن روبرو نشده‌اند. پنج روز بعد، قهرمانان جهان با حضور در ورزشگاه متلایف نیوجرسی به مصاف شیلی خواهند رفت. آخرین بازی آنها در گروه A در تاریخ ۲۹ ژوئن در ورزشگاه هارد راک فلوریدا مقابل پرو خواهد بود.

دیدگاه‌ها