کد خبر : 2026831 | 17 خرداد 1403 ساعت 16:46 | 253.8K بازدید | 256 دیدگاه

طارمی همه کار برای برد کرد؛

هنگ‌کنگ 2 - 4 ایران، قدرت‌نمایی برای ازبک‌ها

ملی پوشان ایران موفق به کسب پیروزی پُر گل در زمین هنگ‌کنگ شدند.

هنگ‌کنگ 2 - 4 ایران، قدرت‌نمایی برای ازبک‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در چهار مسابقه اخیرش در مرحله مقدماتی جام جهانی موفق به کسب سه پیروزی مقابل هنگ‌کنگ و ترکمنستان (دو بار) شد و یک تساوی هم برابر ازبکستان داشت تا صعودش به دور نهایی از مرحله انتخابی قطعی شود، اما شاگردان امیر قلعه‌نویی امروز که در هنگ‌کنگ به میدان رفتند، به دنبال یک برد دیگر بودند تا روحیه خوبی قبل از آخرین بازی برابر ازبک‌ها به دست بیاورند که توانستند با درخشش مهدی طارمی و هت‌تریک و یک پاس گل او برای سردار آزمون، 4 گل در زمین حریف بزنند و البته دو گل هم روی غفلت در خط دفاعی دریافت کردند .

ویدئو: 334948

مرحله نخست از دور مقدماتی جام جهانی 2026 - قاره آسیا - گروه E
پنج‌شنبه: 1403/03/17؛ ساعت 15:30
ورزشگاه: ملی هنگ‌کنگ
داور: قاسم مطر (عمان) / کمک‌ها: ناصر سالم و حامد طالب؛ داور چهارم: یحیی احمد.


🇭🇰 تیم ملی هنگ‌کنگ

یاپ هونگ فای، لئون جونز (73- اولیور گِربیش)، ژوزه د سوزا گونکالوس، زی‌نام یوئه، وان سیو جان، تان چون لوک، چان شینیچی، جونینیو (76- استفان)، چان‌مینگ رابی وو (73- چئوک‌پان نیان)، هی وی ما (57- آنتونی پینتو) و مت اور (76- مایکل اودبولوزور)
سرمربی: ولفگانگ لویسر

🇮🇷 تیم ملی ایران

سیدپیام نیازمند، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی (66- صالح حردانی)، سید ابوالفضل جلالی (66- میلاد محمدی)، محمد قربانی، سامان قدوس (78- امید نورافکن)، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی (2+90- جواد آقایی‌پور) و سردار آزمون (78- شهریار مغانلو)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی


شرح گل‌ها
هنگ‌کنگ صفر - ایران یک (دقیقه 12: مهدی طارمی): پنالتی به دست آمده برای ایران روی ارسال قایدی را مهدی طارمی برخلاف جهت یاپ هونگ فای که سمت چپ را نشانه رفته بود، تبدیل به گل کرد.

ویدئو: 334939

هنگ‌کنگ یک - ایران یک (دقیقه 14: هی وی ما): اشتباه پیاپی در سمت راست زمین ایران کاری کرد تا تان چون لوک صاحب توپ شود و ضدحمله بزند که ارسال زمینی این بازیکن از جناح چپ را هی وی ما از بین پاهای پیام نیازمند به تور دروازه چسباند و کار را به تساوی کشید.

ویدئو: 334940

هنگ‌کنگ 1 - ایران 2 (دقیقه 34: مهدی طارمی): در حالی که گلر هنگ‌کنگ به سمت راست شیرجه رفته بود، مهدی طارمی با ضربه چیپ دومین گل خود و ایران را به ثمر رساند.

ویدئو: 334942

هنگ‌کنگ 1 - ایران 3 (دقیقه 57: مهدی طارمی): حرکت مهدی قایدی در محوطه جریمه هنگ‌کنگ و پاس در عرض او را مهدی طارمی با شوت فنی و دیدنی به کنج دروازه فرستاد تا هت‌تریک کند و گل سوم ایران با این ضربه دیدنی زده شود.

ویدئو: 334944

هنگ‌کنگ 2 - ایران 3 (دقیقه 59: آنتونی پینتو): تان چون لوک که گل اول تیمش را ساخته بود، این‌بار با ارسال از کرنر سمت چپ زمین خطرناک ظاهر شد که در شلوغی محوطه جریمه ایران و در حالی که خطا روی علیرضا جهانبخش به نظر می‌رسید، آنتونی پینتو تعویضی دو دقیقه پس از حضور در زمین با شوت زمینی گلزنی کرد.

ویدئو: 334945

هنگ‌کنگ 2 - ایران 4 (دقیقه 65: سردار آزمون): پاس بلند مهدی طارمی از سمت چپ میانه زمین به پشت مدافعان هنگ‌کنگ پس از برخورد به لئون جونز به سردار آزمون رسید تا او پس از حمل توپ و شوت محکم زمینی گل چهارم را بزند.

ویدئو: 334946

🟡کارت زرد

ایران: علیرضا جهانبخش (62)

هنگ‌کنگ: چئوک‌پان نیان (87)


⏱لحظات حساس:

دقیقه 5: پاس رو به جلوی علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که چرخش و شوت پای چپ دیدنی این بازیکن به تیرک افقی اصابت کرد و با بدشانسی ایران تبدیل به گل نشد.
دقیقه 5: سخت‌گیری قایدی و طارمی در گرفتن توپ از بازیکنان هنگ‌کنگ و در ادامه ضربه تماشایی سردار آزمون را یاپ هونگ فای برگشت داد و در نهایت یک کرنر برای ایران به دست آمد.
دقیقه 6: ارسال خطرناک ابوالفضل جلالی از کرنر سمت راست زمین را مدافعان هنگ‌کنگ به شکل ناقص دفع کردند و دو ضربه سر و ایجاد فرصت توسط محمد قربانی را مهاجمان نتوانستند استفاده کنند تا این موقعیت از دست برود.
دقیقه 11: ارسال مهدی قایدی از سمت راست زمین به دست جونز برخورد کرد تا داور عمانی نقطه پنالتی را نشان بدهد.
دقیقه 16: سر توپ و شوت دیدنی پای چپ سردار آزمون در محوطه جریمه را گلر هنگ‌کنگ به زیبایی برگشت داد و در برگشت هم شوت این مهاجم تیم ملی راه به جایی نبرد و قربانی هم نتوانست گلزنی کند.
دقیقه 19: پاس در عمق سامان قدوس در شرایط سختی در موقعیت تک به تک به جهانبخش رسید که هونگ فای با خروج به موقع توپ را جمع کرد.
دقیقه 20: حرکت مهدی طارمی در محوطه جریمه هنگ‌کنگ، سرتوپ و شوت زمینی کم قدرت او را گلر حریف در دست گرفت.
دقیقه 21: نزدیک بود دروازه ایران روی ارسال جونینیو و اشتباه حزباوی باز شود که دفع توپ او به کرنر رفت.
دقیقه 32: پاس بلند دیدنی سامان قدوس به پشت مدافعان هنگ‌کنگ را مهدی طارمی با فرار سریع تبدیل به موقعیت جدی کرد که یاپ هونگ فای با خروج از دروازه روی او مرتکب خطا شد تا داور عمانی برای دومین بار نقطه پنالتی را نشان بدهد.
دقیقه 39: طارمی به شکل ناباورانه نتوانست دروازه خالی هنگ‌کنگ را باز کند و پاس کات‌بک آریا یوسفی را به بیرون زد.
دقیقه 42: سردار آزمون روی توپ ارسالی از سمت چپ زمین صاحب موقعیت شد که چرخش و شوت او به اوت رفت.
دقیقه 52: توپ ارسالی از میانه زمین و ضربه سر جونینیو را نیازمند در اختیار گرفت.
دقیقه 54: پاس در عمق جهانبخش و ضربه محکم طارمی پس از برخورد به مدافع هنگ‌کنگ به کرنر رفت.
دقیقه 62: ارسال خطرناک مهدی قایدی از سمت چپ زمین و حمله خطرناک ایران را مدافعان هنگ‌کنگ سراسیمه دفع کردند و از روی خط بیرون کشیدند.
دقیقه 71: حمله بازیکنان هنگ‌کنگ روی توپ ارسالی از جناح چپ بازهم خطرناک بود که این بار داور خطا روی محمد قربانی را اعلام کرد تا حمله تیم میزبان نیمه کاره بماند.
دقیقه 1+90: پاس در عمق دیدنی حردانی را قایدی نتوانست استفاده کند و شوت محکم او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 6+90: نزدیک بود جواد آقایی‌پور در اولین لمس توپ در اولین بازی ملی گلزنی کند که ضربه سر او در محوطه 6 قدم روی ارسال صالح حردانی با فاصله کم از روی تیرک افقی رد شد و روی دروازه فرود آمد.


🥇 بهترین بازیکن:

مهدی طارمی بازگشت درخشانی از مسابقات باشگاهی به بازی ملی داشت و در جریان پیروزی ایران مقابل هنگ‌کنگ توانست سه گل به ثمر رساند و یک پاس گل بدهد تا ستاره زمین باشد.

📌اتفاق ویژه: 

امیر قلعه‌نویی سورپرایزهای زیادی در ترکیب تیم ملی ایران داشت و جدا از بازی دادن به پیام نیازمند در خط دروازه، مهره‌های جوانی مثل محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، ابوالفضل جلالی و محمد قربانی را از ابتدا به زمین فرستاد و فرصت انجام اولین بازی را به جواد آقایی‌پور هم داد.


⭕️حواشی:

* محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل دو کارته بودن و محرومیت در فهرست تیم ملی حضور ندارد.
* مهدی ترابی به دلیل مسمومیت و بیماری در لیست ایران مقابل هنگ‌کنگ دیده نمی‌شود.
* محمدرضا آزادی از لیست 23 نفره تیم ملی ایران خط خورد و در کنار حسین کنعانی از روی سکو بازی را تماشا می‌کند.
* رطوبت شدید و بالای این شهر از دیروز و پس از بارندگی اخیر شدت گرفت.
* ایرانیان مقیم هنگ‌کنگ با استقرار در بخش جنوبی ورزشگاه، تیم ملی را همراهی کردند، اما با توجه به حضور تماشاگران پر تعداد هنگ‌کنگی، صدای تشویق هواداران میزبان غالب است.
* تماشاگران هنگ‌کنگی پیش از شروع بازی با در دست داشتن پلاکاردی از اندرسون، سرمربی سابق تیم ملی کشورشان که به تازگی از این تیم کنار رفته، قدردانی کردند.
* فشار ایران از ابتدای بازی روی دروازه هنگ‌کنگ، باعث سکوت چند دقیقه‌ای تماشاگران میزبان شد.
* علیرضا جهانبخش در زمان گل دوم هنگ‌کنگ به شدت اعتقاد به خطا روی خود داشت و اصرار روی این موضوع موجب شد یک کارت زرد هم بگیرد.
* بازیکنان ایران در دقیقه 68 اعتقاد به خطای پنالتی روی قایدی داشتند که داور عمانی این بار بازی را ادامه داد.
* هواداران هنگ‌کنگ پس از گل دوم این تیم با شور و هیجان بیشتری تیمشان را تشویق می‌کنند.
* قایدی در سومین دقیقه وقت اضافه نیمه دوم پس از زدن شوت اعتقاد به برخورد توپ به دست مدافع هنگ‌کنگ داشت که داور بازی را دنبال کرد.
* حزباوی در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم روی زمین نشست و درخواست برانکارد کرد.

دیدگاه‌ها