کد خبر : 2026647 | 17 خرداد 1403 ساعت 02:40 | 9.7K بازدید | 4 دیدگاه

زابالتا، کاروالیو، واگنر همراه با مانزوکیچ و هاسلبنک

شاخص‌ترین دستیاران مربیان حاضر در یورو 2024

تیم‌های حاضر در جام ملت‌های اروپا نیمکت‌های خاصی را به آلمان خواهند آورد.

شاخص‌ترین دستیاران مربیان حاضر در یورو 2024

به گزارش ورزش سه، نیمکت تیم‌های اروپایی حاضر در جام ملت‌ها، با نفرات قابل توجهی همراه بوده و همیشه برای علاقه‌مندان و دنبال کنندگان این تورنمنت، حائز اهمیت بوده که چه نفراتی تکنسین‌های خاص فوتبال اروپا را دنبال می‌کنند و آنها از چه نفراتی مشاوره می‌گیرند. اکنون در فاصله کمتر از 2 هفته تا برگزاری بازی افتتاحیه، نگاهی به چهره‌هایی داریم که در این تورنمنت قرار تیمشان را همراهی کنند.

تیم ملی آلمان - ساندرو واگنر
مهاجم سابق بایرن مونیخ، دارمشتات، هرتا و وردبرمن با 36 سال سن دستیار نخست ناگلزمان است تا او را در این تورنمنت همراهی کند. واگنر خیلی دیر به تیم بزرگسالان آلمان راه پیدا کرد و در سال‌های 2017 تا 2018، تنها 8 بازی ملی برای این تیم داشت ولی بر خلاف این موضوع، در زمینه مربیگری این روزها هم به عنوان مربی تیم زیر 20 ساله‌های آلمان و همچنین مربی تیم بزرگسالان مانشافت را همراهی می‌کند.

تیم ملی کرواسی - ماریو مانزوکیچ و ایویکا اولیچ
زلاتکو دالیچ سرمربی کروات‌ها برای نتیجه گرفتن در مسابقات ملی روی این دو نفر حساب ویژه‌ای بازی کرده و مانزوکیچ که بعد از خداحافظی از فوتبال، در سال 2021 به کادرفنی تیم ملی اضافه شده، به دالیچ در بسیاری از مباحث فنی کمک می‌کند. ایویکا اولیچ هم که مدت‌ها رکورددار بازی برای کرواسی بود، در وضعیت کنونی پس از اینکه از هدایت زسکا مسکو برکنار شد به کمک دالیچ آمده است. در وضعیتی که آینده نیمکت کرواسی مشخص نیست، از حالا برخی رسانه‌ها درباره این دو ملی پوش سابق کرواسی در فکر هستند که آیا جانشین دالیچ، یکی از این دو نفر است یا ماریو و ایویکا مسیرشان جدا می‌شود.

1309608

تیم ملی آلبانی - پابلو زابالتا 
عجیب‌ترین نیمکت جام ملت‌های اروپا متعلق به آلبانی است؛ آنها در شرایطی به آلمان خواهند رسید که سیلوینیو به عنوان دومین سرمربی برزیلی تاریخ این مسابقات قرار است فعالیت کند و سختی گروه آنها باعث شده تا سیلوینیو به سراغ زابالتا برود تا همکاری یک آرژانتینی و برزیلی را در این دوره داشته باشیم.

تیم ملی انگلیس - جیمی فلوید‌هاسلبنک و استیو‌هالند
استیو‌هالند که مدت زیادی است در نقش دستیار ساوتگیت فعالیت می‌کند ولی از آن مهمتر‌هاسلبنک هلندی است که پس از اینکه در سال 2022، با بورتون نتیجه نگرفت، دستیار ساوتگیت شد. استیو‌هالند تجربه بیشتری نسبت به جیمی دارد ولی نکته اصلی این است که ساوتگیت و انگلیس یک هدف دارند و فقط برای آن تلاش می‌کنند.

تیم ملی هلند - اروین کومان
رونالد کومان برای حضور در هلند، برادر بزرگترش را انتخاب کرده است. اروین خودش در دهه 2000، به عنوان سرمربی تیم‌های فاینورد، مجارستان، آیندهوون و والویک فعالیت می‌کرد و آخرین حضورش روی نیمکت یک تیم، مربوط به سال 2019 می‌شود که پیش از برانکو ایوانکوویچ، سرمربی عمان بود!

تیم ملی فرانسه - گوی استفن
دیدیه دشان برای کار کردن در تیم ملی فرانسه به سراغ مربی قدیمی خود رفته و به نوعی با استادش، مشغول هدایت فرانسه است. استفن در سال‌های 2000 تا 2002 کمک مربی آبی‌ها بود و پس از آن هم مدتی را سنگال و تیم‌های پایه گذارند تا اینکه از سال 2012 تا همین امروز در مسابقات ملی همراه اصلی دشان بوده است.

تیم ملی پرتغال - ریکاردو کاروالیو
او هم با نظر مارتینز به تیم ملی کشورش بازگشت و مدافع مستحکمی که با عملکرد خاص خود همیشه یک چهره متفاوت برای فوتبال‌دوستان محسوب می‌شده، در این دوره حرفه جدیدی را در پیش گرفته است. او در سال‌های 2019 تا 2021 مربی مارسی فرانسه هم بود اما حضورش در یورو 2024 یک تجربه خاص برایش محسوب خواهد شد.

دیدگاه‌ها