کد خبر : 2026611 | 16 خرداد 1403 ساعت 13:36 | 28.5K بازدید | 28 دیدگاه

لیست انگلیس برای یورو، پر از ایرلندی و اسکاتلندی!

نزدیک به 65 درصد بازیکنان حاضر در اردوی انگلیس ملیت انگلیسی نداشته‌اند.

لیست انگلیس برای یورو، پر از ایرلندی و اسکاتلندی!

به گزارش ورزش سه، جام ملت‌های اروپا در پیش است و نگاه به لیست تیم‌های حاضر در این تورنمنت، با اتفاقات و افکار مختلفی همراه می‎شود. بیش از 60 درصد از تیم 33 نفره موقت انگلیس در یورو 2024، این شانس را داشتند برای یک تیم دیگر بازی کنند تا اینکه برای گرت ساوتگیت به میدان بروند و در طرف مقابل بازیکنانی هم هستند مانند ایوان فرگوسن، جمال موسیالا و متی کش، علی رغم ملیت انگلیسی خود، حاضر به پوشیدن پیراهن این تیم نشدند و در یورو 2020 با ملیت دیگری حاضر خواهند شد.
اکنون نگاهی به نفراتی داریم که می‌توانستند در شرایط کنونی برای تیم‌های دیگر بازی کنند اما انتخابشان انگلیس بوده و هیچ بعید نیست خط بخورند!

جو گومز
گومز که در لندن از پدری گامبیایی و مادری انگلیسی به دنیا آمده، می‌توانست بازیکن گامبیا باشد اما ناکامی و ضعف آنها باعث شد تا به صورت کامل نظرش را معطوف به انگلیس کند. پدرش نسبت به حضور او در گامبیا بسیار ابراز علاقه کرده اما جو نظری متفاوت دارد و این اتفاق کاملا بعید است.

2030541

مارک گوئهی
گوئهی در ساحل عاج به دنیا آمده و حتی در طی 2 سال اخیر، فدراسیون فوتبال ساحل عاج برای جذب او مکاتبات زیادی داشته اما او که در ابیجان متولد شده، تصمیم گرفت برای انگلیس بازی کند.

ازری کونسا
پس از سال نادیده گرفته شدن توسط گرت ساوتگیت، او یکی از نفرات جدید لیست سه شیرها بوده است. او از سمت پدرش اصالتی کنگویی دارد و مادرش هم متولد آنگولا بوده تا کونسا در شرایط بازی کردن برای این 2 تیم باشد. البته او به واسطه مهاجرت خانواده‌اش، پاسپورت پرتغالی هم دارد و اگر در این تورنمنت دعوت نمی‌شد، بعید نبود برای حضور در پرتغال علاقه نشان می‌داد.

هری مگوایر
او برای بازی کردن در جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی واجد شرایط بود اما مگوایر چهره ثابت ترکیب ساوتگیت است.

کایل واکر
او پدرش جاماییکایی است و قطعا هواداران فوتبال دوست انگلیسی، از اینکه او ملیت انگلیس را پذیرفته بسیار خوشحال هستند.

2030540

ترنت الکساندر آرنولد
مادر آرنولد آمریکایی است و تیم ملی آمریکا یک گزینه مطلوب برای او محسوب می‌شد که در قیاس با انگلیس اوضاع دگرگون می‌شود.

2030548

جود بلینگام
فوق ستاره جوان مادریدی‌ها، پدرش و پدربزرگ مادری‌اش، متولد ایرلند هستند و او یکی از نفراتی است که این شانس را داشت تا فوتبال این کشور را متحول کند.

2030546

کانر گالاگر
گالاگر هم به مانند بلینگام در وضعیت مشابهی قرار دارد ولی او از همان دوران آکادمی تصمیمش اضافه شدن به انگلیس بود.

کورتیس جونز
یک انتخاب غافلگیر کننده از سمت ساوتگیت، آن هم در شرایطی که کورتیس خودش را آماده می‌کرد تا تابعیت نیجریه‌ای خود را به واسطه مادرش بپذیرد.

کوبی ماینو
غنا برای از دست دادن همچین ستاره‌ای افسوس خواهد خورد.

دکلان رایس
رایس حتی در سال 2019، 3 بازی ملی برای ایرلند انجام داده بود اما چون هر سه آنها دوستانه بود، فیفا اجازه داد تا دکلان رایس ادامه دوران فوتبال ملی خودش را با پیراهن سه شیرها پشت سر بگذارد.

2030545

ابرچی ازه
او از خانواده‌ای نیجریه‌ای متولد شده و حتی در زمستان با رئیس فدراسیون فوتبال نیجریه دیدار داشت که در پایان گفتگوی آنها، پینیک رئیس فدراسیون این کشور با خیالی راحت از حضور او در تیم ملی نیجریه خبر داد اما ازه پس از مشورت با خانواده‌اش به یک باره تمام صحبت‌های ریاست فدراسیون فوتبال نیجریه  را تکذیب کرد.

آنتونی گوردون 
او هم به مانند نفرات دیگر این لیست شانس بازی برای ایرلند و اسکاتلند را داشت اما او به انگلیس متعهد است.

جک گریلیش
موردی مشابه با رایس است. او حتی به عنوان بهترین پدیده سال فوتبال ایرلند دستاوردهای زیادی را به کلکسیون خود برده اما در آستانه یورو 2020، از فرصت استفاده کرد تا برای انگلیس به میدان برود.

2030542

هری کین
او هم مانند گریلیش و رایس اصالت ایرلندی دارد اما حتی یک بار هم چه در سطح پایه و چه در سطح بزرگسال برای ایرلند بازی نکرده است.

2030547

جیمز مدیسون
درست در زمانی که ساوتگیت با دعوت نکردن او، باعث تعجب رسانه‌ها شده بود، تیم ملی ایرلند لطف بزرگی در حق انگلیسی‌ها کرد که هیچوقت او را دعوت نکردند تا اکنون بتواند برای این تیم بازی کند.

2030543

کول پالمر
اسکاتلند عجب ستاره‌ای را از دست داد!

بوکایو ساکا
یکی از بزرگترین ستاره‌های فوتبال انگلیس، بازیکنی است که در 22 سالگی برای همیشه ملیت انگلیسی را پذیرفت و مهاجم آرسنالی‌ها خیلی زود با شرایط سازگار شد.

2030544

ایوان تونی
مهاجم برنتفورد هم مدت زیادی بود که به واسطه مادرش، مورد توجه فدراسیون جاماییکا قرار گرفته بود اما تونی برای سبقت گرفتن از واتکینز تمام تلاشش را کرد و حالا در لیست ساوتگیت حضور دارد.

دیدگاه‌ها