کد خبر : 2026523 | 15 خرداد 1403 ساعت 23:43 | 49.4K بازدید | 22 دیدگاه

کروس به این شرط قطعا توپ طلا می‌گیرد

لوتار ماتئوس، اسطوره باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرد، جاناتان تاه، بازیکن بایر لورکوزن که مورد توجه این باشگاه قرار گرفته، گزینه خوبی برای تقویت قرمز پوشان نیست.

کروس به این شرط قطعا توپ طلا می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بایرن مونیخ در حال تلاش برای جذب جاناتان تاه، مدافع 28 ساله بایر لورکوزن است. تاه که تا سال 2025 با لورکوزن قرارداد دارد، یکی از بازیکنان کلیدی این تیم در فصل گذشته بود و به همراه فلوریان ویرتز و گرانیت ژاکا، نقش مهمی در سازماندهی خط دفاعی لورکوزن ایفا کرد.

با وجود عملکرد درخشان تاه در لورکوزن، برخی کارشناسان از جمله لوتار ماتئوس، اسطوره بایرن مونیخ، در مورد تناسب او با سیستم بازی بایرن تردید دارند. ماتئوس در ستون خود در اسکای اسپورت آلمان نوشت: "تاه فصل فوق‌العاده‌ای را در لورکوزن پشت سر گذاشت. او در کنار ویرتز و ژاکا یکی از بازیکنان کلیدی تیم بود و وظیفه سازماندهی خط دفاعی را بر عهده داشت. تاه نه تنها از نظر ورزشی، بلکه از نظر شخصیتی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. اما این سوال باقی می‌ماند که آیا او می‌تواند همین نقش را در بایرن مونیخ نیز ایفا کند، به خصوص با توجه به اینکه بایرن برخلاف لورکوزن با سیستم 2-4-4 بازی می‌کند."

هنوز هیچ مذاکره‌ای بین بایرن مونیخ و لورکوزن برای انتقال تاه انجام نشده است، اما این انتقال می‌تواند برای بایرن گران تمام شود. پیش‌بینی می‌شود که لورکوزن برای فروش تاه خواهان حداقل 40 میلیون یورو باشد. علاوه بر بایرن مونیخ، برخی از باشگاه‌های لیگ برتر انگلستان نیز به دنبال جذب تاه هستند.

2029711

لوتار ماتئوس در مورد آینده جاناتان تاه، مدافع بایر لورکوزن، چنین گفت: "به جای تاه، من نگران بودم. او می داند که در بایر لورکوزن چه جایگاهی دارد و چه نقشی ایفا می کند. از طرف دیگر، او با 28 سال سن، در سنی است که تجربه زیادی اندوخته است. پس از 9 سال حضور در لورکوزن، انتقال به مونیخ می‌تواند گام بعدی باشد. می.توان فهمید که چرا او به فکر بایرن مونیخ است."

این مدافع از سال 2015 در بایر لورکوزن حضور دارد و در آن زمان با 9.5 میلیون یورو از هامبورگ به این تیم پیوست. او نقش مهمی در کسب دو قهرمانی داشت که تاکنون اوج دوران حرفه‌ای او و همچنین نقطه پایان دوران حضورش در لورکوزن بوده است.

ماتئوس در ستون خود به تمجید از تونی کروس، ستاره رئال مادرید می‌پردازد که به تازگی برای ششمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است. این بازیکن 63 ساله امیدوار است که هافبک آلمانی به خاطر دستاوردهایش "حداقل در بین نامزدهای نهایی توپ طلا قرار بگیرد." او معتقد است که کروس "نه تنها به خاطر کارنامه و عناوینش، بلکه به خاطر سبک بازی‌اش نیز این جایزه را سزاوار است." ماتئوس می‌گوید: "او گل‌های زیادی به ثمر نمی‌رساند و به اندازه برخی دیگر دیدنی بازی نمی‌کند، اما او یک رهبر و مغز متفکر است، یک رهبر که همه چیز را برای دریافت چنین افتخاری دارد."

ماتئوس با اطمینان گفت: "اگر او پس از قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، با آلمان در یورو نیز قهرمان شود، دیگر هیچ راهی برای عبور از او وجود نخواهد داشت."

دیدگاه‌ها