کد خبر : 2026508 | 16 خرداد 1403 ساعت 06:00 | 18.1K بازدید | 33 دیدگاه

از شکست دربی تا تقدیم پرتعداد جام‌ها

تلخ‌ترین هفته آخرهای استقلال در تاریخ لیگ برتر

برتری دو بر صفر برابر پیکان یکی از تلخ‌ترین بردهای تاریخ باشگاه استقلال بود.

تلخ‌ترین هفته آخرهای استقلال در تاریخ لیگ برتر

به گزارش ورزش سه، به بهانه برد تلخ استقلال مقابل پیکان، بد نیست مروری بر تلخ ترین بازی‌های هفته آخر استقلال در ۲۳ دوره لیگ برتر داشته باشیم. بازی‌هایی که خاطرات تلخی را برای هواداران این تیم تداعی می‌کند.

🔵لیگ اول: ملوان ۱-۰ استقلال
در شرایطی که استقلال تنها با کسب یک امتیاز از انزلی با جام قهرمانی به تهران برمیگشت اما شکست ناباورانه شاگردان پورحیدری منجر به از دست رفتن قهرمانی آبی ها در نخستین دوره رقابت های لیگ برتر بود. نکته تلخ ماجرا برای استقلالی‌ها قهرمانی پرسپولیس با توجه به برد آنها مقابل فجر در تهران بود تا لیگ اول یکی از تلخ ترین فصل‌های استقلال لقب بگیرد.

🔵لیگ سوم: استقلال ۳-۲ پگاه 
استقلال با پیروزی مقابل پایگاه گیلان در هفته آخر لیگ سوم امیدوار به لغزش پاس در بازی همزمان بود تا به نخستین قهرمانی برسد اما این اتفاق رخ نداد تا پاس تهران با هدایت مجید جلالی جام را بالای سر ببرد و برد هفته آخر آبی‌ها در آزادی به کام‌شان تلخ شود.

🔵لیگ هفتم: صنعت نفت ۲-۱ استقلال
در فصلی که پرسپولیس در روز آخر با گل دقیقه آخری حیدری به قهرمانی رسید، استقلال با شکست مقابل صنعت نفت در رتبه عجیب و غریب سیزدهم جای گرفت. هرچند که آبی ها در آن فصل به قهرمانی جام حذفی رسیدند اما با برتری مقابل صنعت نفت در هفته آخر می‌توانستند تا رتبه نهم لیگ نیز بالا بیایند.

🔵لیگ دهم: پاس ۰-۲ استقلال
اگرچه سپاهان یک هفته مانده به پایان لیگ دهم به قهرمانی رسیده بود اما شکست هفته آخر آن ها مقابل سایپا و برد استقلال مقابل پاس در همدان اختلاف دو تیم را در جدول نهایی لیگ به عدد یک کاهش داد تا شاگردان مظلومی افسوس امتیازات از دست رفته در طول فصل را بیش از پیش بخورند.

🔵لیگ یازدهم: استقلال ۳-۰ نفت
بازهم کار قهرمانی به هفته آخر کشیده شد و این بار نیز اختیار قهرمانی دست سپاهان بود. طلایی پوشان برای رسیدن به سومین قهرمانی پیاپی تنها نیاز یه یک مساوی در خانه مقابل تیم سقوط کرده مس سرچشمه داشتند و اتفاقا با تساوی بدون گل متوقف شدند تا جام را بالای سر ببرند. استقلال در این هفته مقابل نفت تهران در ورزشگاه آزادی به برتری سه بر صفر رسید اما در نهایت پشت سر سپاهان و تراکتور در جایگاه دوم ایستاد.

🔵لیگ سیزدهم: استقلال ۱-۳ تراکتور
یکی از تلخ ترین هفته آخرهای استقلال در تاریخ لیگ در فصل سیزدهم رقم خورد. جایی که هواداران این تیم امید زیادی به برتری مقابل تراکتور و لغزش احتمالی فولاد برای دومین قهرمانی پیاپی در لیگ داشتند اما شاگردان قلعه نویی اسیر بازی زیبای تراکتور در آزادی شدند و در نهایت با نتیجه سه بر یک شکست خوردند تا فولاد برای دومین بار به قهرمانی لیگ برسد. استقلال با این شکست تلخ در جایگاه پنجم قرار گرفت.

🔵لیگ چهاردهم: پرسپولس ۱-۰ استقلال
یکی‌از بدترین فصل‌های مشترک سرخابی‌های پایتخت باید با برگزاری دیدار رودرروی دو تیم به پایان می‌رسید. در حالی که از نظر‌جدولی این بازی هیچ حساسیتی را در بر نمی‌گرفت، پرسپولیس با تک گل علی علیپور مقابل استقلال پیروز شد تا لیگ چهاردهم به غمگین‌ترین شکل ممکن برای استقلال و هوادارانش با رتبه ششمی لیگ برتر به پایان برسد.

🔵لیگ بیست و سوم: پیکان ۰-۲ استقلال
بعد از نزدیک به ده سال بازهم هفته آخر به تلخ‌ترین شکل برای آبی‌ها پایان یافت. شاگردان نکونام که بیست و سه هفته صدرنشین رقابت‌ها بودند در نهایت تنها سه هفته تا پایان قافیه را به پرسپولیس باختند تا برد هفته آخر مقابل پیکان تبدیل به یکی از بی ارزش‌ترین بردهای تاریخ این تیم شود. البته که اگر گل گولسیانی مقابل مس نبود، حالا آبی‌ها خوشحال‌ترین هواداران فوتبال در پایان لیگ بیست و سوم بودند.

دیدگاه‌ها