کد خبر : 2026374 | 15 خرداد 1403 ساعت 11:51 | 144.3K بازدید | 138 دیدگاه

با یک جام جهانی زیر بغل؛

امباپه رحم نمی‌کند، نه به وینیسیوس، نه به جود!

کهکشانی شماره 12 فلورنتینو پرز دیروز به رئال مادرید پیوست، یک ابرستاره جهانی که احتمالا کاری خواهد کرد در رئال همه زیر سایه او بروند.

امباپه رحم نمی‌کند، نه به وینیسیوس، نه به جود!

به گزارش "ورزش سه"، ساعت به 19.30 رسیده بود که زنگ‌ها به صدا در آمد و رئال مادرید با کوتاه‌ترین بیانیه‌ تاریخش و با جزئیاتی اندک، مهم‌ترین انتقال دهه گذشته فوتبال را اعلام کرد. امباپه برای پنج فصل آینده در برنابئو بازی خواهد کرد، تا تابستان 2029، جایی که باید دوباره بنشینند تا بسته به اینکه اوضاع چگونه پیش رفته، تمدید یا فسخ کنند.

2030094

بر اساس تحلیل‌های اولیه، برخی بدبین‌ها این تصور را دارند که او حتی نمی‌تواند قرارداد امسال خود را به اتمام برساند و فلورنتینو زودتر از این مدت او را با تعظیم کوچکی به پاریس برمی‌گرداند تا با ویتینا معاوضه می‌کند و به این ترتیب مشکل دیگری که آنچلوتی دارد، حل شود. اینکه فصل بعد چه کسی قرار است نقش تونی کروس را بازی کند؟ ولی این یک ماجرای دیگر است. 

حقیقت این است که واکنش‌ها به مورد انتظارترین بازیکن هواداران رئال مادرید که بیش از هر کسی روزنامه‌نگاری ورزشی را در تمام تاریخ خود بی‌اعتبار کرده، حول سه محور بوده است.

اولین، بسیار آسان و واضح؛ اینکه اگر رئال مادرید بدون باخت در هیچ بازی توانسته فاتح لیگ قهرمانان شود و در لالیگا فقط با یک باخت قهرمان شد، سال آینده با کیلیان و گل‌های قابل پیش‌بینی او، حتی بدون دروازه‌بان نیز می‌تواند جام‌ها را ببرد.

1977008

سپس بخش کینه توزانه را داریم. شبکه‌های اجتماعی به‌طور خودکار پر از عکس‌ها، میم‌ها و انیمیشن‌های مختلفی شد که امباپه را هنگام تمدید قرارداد با پی اس جی و کنار الخلیفی نشان می‌داد. عکس او با پیراهنی که پشت آن 2025 نوشته شده بود که یک تودهنی بزرگ بود به رئال و هوادارانش در سال 2022. هنوز هستند هوادارانی که کیلیان را به‌خاطر همان تمدید قرارداد نبخشیده‌اند. این دسته در تمام هفته‌های اخیر خواهان وتو شدن انتقال امباپه شده بودند و آن را توهین به خود می‌دانستند. بدون توجه به این مسئله که یک پسر 23 ساله تحت فشار دولت‌های قطر و فرانسه، چاره‌ای جز تمدید نداشت.

در نهایت، شگفت‌انگیز نبود اگر بلافاصله بعد از امضای قرارداد بحث چگونگی ترکیب او با تیم مطرح شود. اینکه بالاخره کیلیان قرار است کجا بازی کند؟ در تیمی که وینیسیوس و رودریگو را دارد، براهیم دیاز، خوسلو و آردا گولر را و به زودی اندریک نیز ملحق خواهد شد.

2030172

واضح است که امباپه جایگاهی ثابت در تیم دارد، اما کجا و به چه شکل؟ 

چه خواهد شد اگر با وینیسیوس قاطی نشود؟ چه خواهد شد اگر نگذارند او حتی یک پنالتی بزند؟ امباپه به‌خاطر وینی گذشت خواهد کرد؟ این بیشتر شبیه آرزو به نظر می‌رسد تا واقعیت. چون این یک واقعیت است که امباپه به لجبازی و غرور شهرت دارد. 

او همین یک سال و نیم پیش تنها یک پنالتی با فتح دومین جام جهانی‌اش فاصله داشت. در 2020 اگر به جای نیمار این وینیسیوس بود که در ترکیب پاریس حضور داشت، امباپه حالا یک لیگ قهرمانان در کارنامه‌اش داشت. در 2022 اگر جادوی برنابئو نبود، چه بسا کیلیان بدون لیگ قهرمانان به رئال ملحق نمی‌شد. 

واقعیت این است که امباپه قرار نیست به نفع وینیسیوس، بلینگام و هیچکدام از ستاره‌های رئال کنار بکشد. همه می‌دانند که او اگر زودتر به رئال آمده بود، همین حالا یک توپ طلا داشت. ما از یک ابرستاره جهانی حرف می‌زنیم، یک ماشین برنده. اگر امباپه در رئال به یک مشکل تبدیل شود، مشکل را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد. امباپه می‌آید تا شماره یک باشد.

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها