کد خبر : 2026371 | 15 خرداد 1403 ساعت 11:09 | 124.6K بازدید | 205 دیدگاه

ادعای سمیعی درباره مهم‌ترین انتقال نیم فصل

نکونام در دسترس نبود اورونوف پرسپولیسی شد!

فرشید سمیعی از علل پیوستن اورونوف به پرسپولیس می‌گوید؛ اینکه در دسترس نبودن جواد نکونام در شب مذاکرات با این بازیکن و دخالت برخی از عوامل تیم، باعث سرخ‌پوش شدن این ستاره ازبکی شد.

نکونام در دسترس نبود اورونوف پرسپولیسی شد!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موضوعات جنجالی چند وقت اخیر فوتبال ایران به نحوه انتقال اوستون اورونوف به پرسپولیس بازمی‌گردد. بازیکنی که تا آستانه پیوستن به استقلال نیز پیش رفته بود ولی برخی اتفاقات عجیب و غریب سبب شد تا او سر از باشگاه رقیب دربیاورد و اتفاقا انتقال او به جمع سرخ‌ها، منجر به قهرمانی آنها در لیگ برتر شد.

درخصوص چگونگی انتقال اورونوف به پرسپولیس، حرف و حدیث‌های زیادی به گوش می‌رسد. بازیکنی که گفته می‌شود به دلیل برخی دخالت‌های اطرافیان سرمربی استقلال، حضورش در جمع آبی‌ها منتفی شد و حتی پیش از این نیز مهدی هژبری، معاون ارتباطات وقت باشگاه مدعی شد ویس ضبط شده‌ای از نزدیکان نکونام در اختیار دارد که وی اعلام کرده در صورت جذب اورونوف، او در استقلال نیمکت‌نشین خواهد شد و بهتر است که این بازیکن آبی پوش نشود.

اظهارات هژبری که با واکنش بسیار تند و شدید نکونام در یک نشست خبری نیز همراه شد و حالا شب گذشته نیز فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی استقلال در برنامه فوتبال این ادعا را تأیید و اعلام کرد که پیوستن اورونوف به استقلال تمام شده بود اما به دلیل برخی دخالت‌ها، او راهی پرسپولیس شد.

در برنامه فوتبال برتر که ابتدا رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس مهمان آن بود، وی درخصوص اینکه اورونوف در حال پیوستن به استقلال بود ولی به پرسپولیس آمد، گفت: من این را نمی‌دانم. یکی از دوستان تماس گرفت و شرایطش را گفت. ابتدا ماشاریپوف و اورونوف را ما پیشنهاد دادند. کادرفنی ما ماشاریپوف را تایید نکرد. با اورونوف ساعت ۹ شب مذاکره کردیم و ساعت ۳ صبح قرارداد بستیم. با لوکادیا هم به همین شکل قرارداد بسته شد.

ویدئو: 334748

این اظهارات درویش با واکنش فرشید سمیعی نیز همراه شد. سرپرست مدیرعاملی استقلال گفت: در مورد ماجرای اورونوف خیلی جالب است. اینکه (درویش) می‌گویند ماشاریپوف را نمی‌خواستیم، اصلا چنین چیزی نبود. ما ماشاریپوف را جذب کردیم و با اورونوف تمام کرده بودیم. مشکلات داخلی ما باعث شد که اورونوف را جذب نکنیم و بعد از ما (مدیران پرسپولیس) به اورونوف مراجعه کردند و کل فوتبال ایران این را می‌دانند. اینکه این را به شکل دیگری عنوان کنند، درست نیست.

او در پاسخ به اینکه درویش مدعی است اوسمار ویرا جذب ماشاریپوف را تأیید نکرده و آنها اورونوف را به خدمت گرفته‌اند، گفت: اصلا اینگونه نیست. ایجنت ایشان هست و می‌توانید با او صحبت کنید. بدون اینکه کسی اطلاع داشته باشد، ماشاریپوف را جذب کردیم، اورونوف را نیز داشتیم جذب می‌کردیم که یک‌سری ناهماهنگی‌ها شد.

وی گفت: آن زمان با مدیریت محترم باشگاه صحبت کردیم، قرار شد اورونوف را جذب کنیم و همه چیز تمام شد. متأسفانه یکی دو نفر که نباید ورود می‌کردند و شاید قصد خیر و کمک داشتند، ورود کردند و گفتند چون آقای نکونام در دسترس نیست، صبر کنید تا ما ایشان را پیدا کنیم.

او درباره اینکه این پروسه چقدر زمان برده، گفت: این موضوع یک صبح تا شب بود. مثل اینکه غروب به آنها (اورونوف و ایجنتش) اطلاع داده شد که شما را نمی‌خواهند. یعنی گفته بودند ممکن است آقای نکونام ایشان را نخواهد، به اورونوف و ایجنتش انتقال پیدا کرد و بحث صحبت (با پرسپولیس) باز شد و او را سریع جذب کردند.

1839085

سمیعی در مورد اینکه نکونام اعلام کرده اگر دو بازیکن جوان در تیم‌های اصفهانی و قزوینی را جذب نکردید، اورونوف را هم به خدمت نگیرید، پاسخ داد: بله همچین صحبتی بوده است. من به مدیریت محترم باشگاه گفتم شما لطف کنید و اورونوف را جذب کنید و ما مشکل را حل می‌کنیم. آقای خطیر تا ساعت دو و نیم صبح با اورونوف مذاکره می‌کرد و اوکی را گرفته بود و همه چیز تمام شده بود. متاسفانه دو نفر، یکی از باشگاه و یک نفر از تیم آمدند و گفتند اجازه بدهید نکونام اوکی بدهد. البته آنها فکر نمی‌کردند که اورونوف به پرسپولیس برود و راهی مسکو می‌شود. دو نفر آمدند و این حرف‌ها را زدند. بعداً نیز که ارتباط برقرار شد، آقای نکونام گفت من اورونوف را می‌خواهم ولی کار از کار گذشته بود.

سرپرست مدیرعاملی استقلال در پایان گفت: ماشاریپوف جذب شده بود و کار اورونوف نیز تمام شده بود ولی باز هم می‌گویم یکی از مشکلات این بود که متاسفانه یک‌سری افراد این وسط بودند که پیغام‌ها را می‌آوردند و می‌بردند، حتی اگر قصد خیر هم داشتند، خیلی از این کلام‌ها را کامل انتقال نمی‌دادند و این باعث سوء‌تفاهمات شد.

دیدگاه‌ها