کد خبر : 2026270 | 15 خرداد 1403 ساعت 06:13 | 40.8K بازدید | 42 دیدگاه

فلورنتینو، مهندس عمرانی که سه بار رئال را احیا کرد!

فلورنتینو پرز بدون هیچ شکی بزرگترین مدیر تاریخ فوتبال جهان است.

فلورنتینو، مهندس عمرانی که سه بار رئال را احیا کرد!

به گزارش ورزش سه، فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید، با اختلاف بسیار زیادی نسبت به مدیران بزرگ بسیاری از باشگاه‌های مطرح جهان، بزرگترین مدیر جهان فوتبال شناخته می‌شود.
فلورنتینو پرز پس از سالها زحمت و تلاش در سطح قاره، رئال مادرید را در دو دهه و نیم گذشته به مسیر درست بازگرداند و این تیم در دوره سلطنت او از سال 2002 تا 2024 به 7 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. البته موفقیت رئال مادرید با پرز تصادفی نبود، بلکه او بین سال‌های 2006 تا 2009 با لحظات سخت و دشوار زیادی مواجه شد اما «مهندس پرز» با استفاده از تجربیات و دانش خود به عنوان یک مهندس عمران، یک تاجر موفق، سپس رئیس باشگاه رئال مادرید و سرپرست پروژه سوپر لیگ اروپا، همیشه قادر به بازسازی اتفاقات درخشانی بوده که برای بسیاری از مردم یک مبالغه محسوب می‌شده است.
فلورنتینو پرز در دهه 1960 به عنوان مهندس عمران از دانشگاه پولیتسینکا در مادرید، پایتخت اسپانیا فارغ التحصیل شد و آنچه بسیاری از مردم در مورد پرز نمی‌دانند این است که او دارای سهام و موقعیت های رهبری در چندین شرکت تجاری بزرگ در اسپانیا است.
سیگار نمادین و شماره 8 ... جشن های فوق العاده رئال مادرید از قهرمانی اروپا
در دوره قبل از انتصاب پرز به ریاست رئال مادرید، مادریدی‌ها در 34 سال فقط سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند، اما پس از آمدن او این موضوع به طور کامل تغییر کرد.

2029307

رئال مادرید پس از آمدن پرز موفق شد در سال‌های 2002، 2014، 2016، 2017، 2018، 2022 و 2024 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، و در واقع با 7 قهرمانی در کمتر از 25 سال، به موفقیتی رسیده که هیچ رئیس باشگاه دیگری به آن دست نیافته است.

در سال 2002، رئال مادرید با آوردن گروهی از ستارگان کهکشانی جهان فوتبال، از جمله لوئیز فیگوی پرتغالی و زین الدین زیدان فرانسوی، قهرمان اروپا شد و پس از آن در دهه ۲۰۱۰، با داشتن ستارگانی چون کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، گرت بیل، سرخیو راموس، لوکا مودریچ و تونی کروس سال های درخشانی داشتند. آنها این بار با مجموعه‌ای از بازیکنان جوانی که اصالتی فرانسوی و برزیلی دارند همراه با ستارگان باتجربه نسل قبل به افتخار آفرینی در اروپا ادامه دادند.
در سال 2012، زمانی که رئال مادرید پس از 4 سال ناکامی، قهرمانی در لیگ اسپانیا را جشن می‌گرفت، پرز با مرگ همسرش، ماریا د لس آنجلس سندووال مونترو، شوک بزرگی را متحمل شد و حمله قلبی او رابطه‌ای ۴۲ ساله را پایان داد.
جدایی ناگهانی همسرش می‌توانست تأثیر منفی بر پرز بگذارد اما در عرض چند سال او موفق شد دو بار ساختار رئال مادرید را تغییر دهد و پس از مرگ او، به 6 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد و این قرار است با جذب امباپه، قصه‌ای ادامه‌دار برای  نسل جدید مادرید باشد.

دیدگاه‌ها