کد خبر : 2026254 | 14 خرداد 1403 ساعت 18:54 | 45.8K بازدید | 30 دیدگاه

نگرانی لاپورتا: بحران جدید در دل بارسلونا

بند آزادسازی ارزان بازیکنان جوان بارسلونا، به یک بحران جدید برای این باشگاه اسپانیایی تبدیل شده است.

نگرانی لاپورتا: بحران جدید در دل بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا اسپانیا پس از یک فصل ناامیدکننده، با بحران جدیدی در ارتباط با بازیکنان جوان خود مواجه شده است. فصل گذشته بارسلونا قهرمانی لیگ اسپانیا و سوپرجام اسپانیا را در رقابت با رقیب سنتی خود یعنی رئال مادرید که قهرمان چمپیونزلیگ نیز شده، از دست داد.

بارسا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به شکلی دراماتیک مقابل پاری سن ژرمن واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. خوان لاپورتا به عنوان رئیس باشگاه، ژاوی هرناندز را از سمت مربیگری بارسلونا‌ برکنار کرد تا هانسی فلیک آلمانی را به خدمت بگیرد.

یک بحران جدید بارسلونا را نگران کرده است

بر اساس گزارش رسانه‌های اسپانیایی مدیریت ورزشی بارسلونا در دوره دوم ریاست لاپورتا با مشکلی مواجه است که آن‌ها را نگران می کند.

به گزارش موندو دپورتیوو، این بحران در واقع ارزش پایین بندهای آزادسازی برای فسخ قرارداد بازیکنان جوان آکادمی لاماسیا است.

بر اساس گزارش این روزنامه بند فسخ قرارداد بازیکنان لاماسیا بین 3 تا 6 میلیون یورو و حداکثر 10 میلیون یورو بسته به توانایی بازیکنان است که آن‌ها را به هدفی جذاب برای سایر باشگاه‌ها تبدیل می‌کند و باشگاه درمورد بازیکنانی مانند هکتور فورت شاهد این موضوع بوده است. همچنین مارک برنال و مارک گویو هم چنین شرایطی دارند.

2029991

چگونه بارسا از رفتن بازیکنان جوان جلوگیری می‌کند؟

این روزنامه تاکید کرد همانطور که در مورد لامینه یامال و پائو کوپارسیردر تیم اصلی اتفاق افتاد، ارزش فسخ قرارداد بازیکنان جوان معمولا پایین است و این به باشگاه‌های بزرگ اجازه می‌دهد که شرایط خرید آن‌ها را بررسی کنند.

موندو دپورتیوو به نقل از منابعی در بارسلونا گزارش داد که این باشگاه در حال حاضر مشغول تمدید قرارداد با این بازیکنان است تا ارزش فسخ قرارداد آن‌ها را به حدود 20 میلیون یورو برساند و به این شکل مانع از انتقال آن‌ها به باشگاه‌های بزرگ به ویژه باشگاه‌هایی از لیگ برتر انگلیس شود.

پائو کوبارسی در فصل اخیر نمایش درخشانی داشت و همین باعث شد من بارسلونا پس از 18 سالگی ارزش فسخ قرارداد او را به 500 میلیون یورو برساند. موندو دپورتیوو در پایان گزارش خود تاکید کرد که برای بارسلونا موجب خوشحالی است که اکثر بازیکنان به باشگاه متعهد هستند و قصد ترک تیم را ندارند. با این حال ترس خاصی در باشگاه از احتمال وسوسه شدن بازیکنان جوان با پیشنهادهای بزرگ وجود دارد.

دیدگاه‌ها