کد خبر : 2026038 | 13 خرداد 1403 ساعت 20:05 | 29K بازدید | 17 دیدگاه

یان زومر:

به روز قهرمانی فکر می‌کنم موی تنم سیخ می‌شود

یان زومر، دروازه‌بان اینتر، می‌گوید از حضور در این باشگاه ایتالیایی رضایت دارد و هیچگونه فشاری را احساس نکرده است.

به روز قهرمانی فکر می‌کنم موی تنم سیخ می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، یان زومر، دروازه‌بان 35 ساله سوئیسی، سال گذشته با قراردادی به ارزش 6.75 میلیون یورو از بایرن مونیخ به اینتر پیوست و پس از انتقال آندره اونانا به منچستریونایتد، جانشین این دروازه‌بان شد.

زومر به سرعت توانست با اینتر هماهنگ شود و در 19 بازی دروازه خود را بسته نگه داشت و در 34 بازی سری A فقط 19 گل دریافت کرد تا نقشی کلیدی در اینتر برای کسب بیستمین اسکودتو داشته باشد.

زومر در صحبت با شبکه سوئیسی اِس‌آر‌اِف در ابتدا درمورد اینکه پس از انتقال به اینتر چه فشارهایی را تحمل کرد، گفت: "در اینتر فشار زیادی را احساس نکردم. از آمدن به اینتر واقعا خوشحال شدم. از روز اول احساس خوبی داشتم. این همه چیز را آسان‌تر کرد."

تجربه جانشینی مارک آندره تراشتگن؟

بله چنین تجربه‌ای به شما کمک می‌کند. حتی در مونشن گلادباخ هم برای من چالشی بود که می‌خواستم بپذیرم. هدفم همیشه این بوده که کپی دروازه‌بان دیگری نباشم. من، یان زومر، می‌خواستم دروازه‌بان خوبی برای باشگاه جدیدم باشم. همیشه خوب کار کرده‌ام و خودم را مقایسه نکرده‌ام، بلکه بازی، ایده‌ها و خلاقیتم را به داخل زمین آورده‌ام."

2029647

تغییرات بین هواداران بایرن و اینتر؟

توضیح دادن آن سخت است. وقتی به مونشن گلادباخ رسیدم، هیچکس در آلمان من را نمی‌شناخت. مردم مطمئن نبودند، یک دروازه‌بان سوئیسی ناشناخته به جای تراشتگن، آیا این اتفاق خوبی خواهد بود؟ این بار از باواریا آمدم و در اروپا تجربه کسب کردم. این یک تفاوت بزرگ بود، هواداران از قبل می‌دانستند که چه نوع دروازه‌بانی خواهند داشت.

سازگاری با زندگی در ایتالیا؟

با کمپ تمرینی یعنی خوابیدن در مرکز تمرینی باشگاه قبل از مسابقه با زندگی در ایتالیا سازگار شدم. همه چیز کمی هیجان انگیزتر است در غیر این صورت، شباهت‌های زیادی با بوندس‌لیگا وجود دارد.

جشن قهرمانی با اینتر؟

اسم آن روز که می‌آید موی تنم سیخ می‌شود. فوق العاده هیجان انگیز و زیبا بود. یک جشن خوب برای جبران تمام فصل با تعداد زیادی از هواداران. من واقعا نهایت لذت را بردم. هواداران باشگاه را دوست دارند، آن را در هر بازی خانگی و در هر بازی خارج از خانه نشان می‌دهند. شما می‌توانید این شادی بی اندازه را همیشه احساس کنید. برای یک فوتبالیست این یکی از بهترین چیزهایی است که وجود دارد، به سختی می‌توان باور کرد که طی کردن مسافت 2.5 کیلومتری با اتوبوس بیش از هفت ساعت طول کشیده است! طرفداران زیادی حضور داشتند و روز زیبایی بود.

دیدگاه‌ها