کد خبر : 2025999 | 13 خرداد 1403 ساعت 17:58 | 42.1K بازدید | 61 دیدگاه

چهارمین جام در دو سال و نیم مدیریت پرچالش

تصمیمات کلیدی درویش: پرسپولیس نیم‌فصل قهرمان شد

رضا درویش با قهرمانی دیگری در لیگ برتر شانس بیشتری برای ابقا در نقش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پیدا کرد.

تصمیمات کلیدی درویش: پرسپولیس نیم‌فصل قهرمان شد

به گزارش "ورزش سه"، از حضور رضا درویش در رأس مدیریت باشگاه پرسپولیس دو سال و نیم می‌گذرد اما این دوران می‌تواند تمدید شود تا او رکورد علی اکبر طاهری را به عنوان باثبات ترین مدیرعمل باشگاه پرسپولیس طی دو دهه اخیر بشکند.

درویش 22 دی ماه 1400 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد و جای صدری را گرفت.کمتر از یک ماه بعد از مدیرعاملی درویش در باشگاه پرسپولیس این تیم به عنوان قهرمان لیگ برتر در سیرجان مقابل فولاد خوزستان قرار گرفت تا با بردن سوپرجام اولین جام دوران مدیریت او ثبت شود اما سرخ‌ها به تیم نکونام باختند و خبری از جام نشد.

پرسپولیس سه ماه بعد از ورود درویش به این باشگاه نیز مقابل آلومینیوم اراک در یک چهارم نهایی جام حذفی باخت و حذف شد و دو ماه بعد از آن در رقابت با استقلال فرهاد مجیدی هم جام قهرمانی را به حریف داد.

این شکست‌ها در شش ماهه نخست مدیریت درویش برای پرسپولیس یحیی پلی شد جهت نیل به پیروزی‌های بعدی تا این تیم دوباره روی ریل موفقیت و قهرمانی قرار بگیرد. برای این مهم لازم بود تا باشگاه پرسپولیس با مدیریت رضا درویش تیمی برای قهرمانی ببندد. از این رو آنچه درویش در فصل نقل و انتقالات انجام می‌داد به‌شدت زیر ذره بین هواداران سختگیر بود و در همین راستا و با همین هدف به بهترین شکل ممکن انجام شد.

2019810

جذب ستاره‌هایی مثل گولسیانی، پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سعید صادقی، علیرضا بیرانوند، شیخ دیاباته و یوگن لوکادیا برای بازگشت به مسیر موفقیت کافی به نظر می‌رسید. با این حال او قبل از میانه فصل با مشکل جدایی نابهنگام مهاجم هلندی مواجه شد اما تیمش ثبات لازم را از دست نداد و سر آخر با بازگشتی رویایی از کورسی سه جانبه با استقلال و سپاهان یک سه‌گانه تاریخی به نام خود ثبت کند.

درویش برای حفظ این قهرمانی کار بسیار دشوارتری داشت چرا که هواداران پرسپولیس با کسب سه‌گانه توقع بیشتری از تیم خود داشتند. با این وجود ایجاد سقف بودجه از سوی سازمان لیگ و محدود کردن خریدها دست و پاهای او را تا حدودی بست تا مدیر پرسپولیس قادر به تحقق تمام و کمال لیست یحیی نباشد تا ضمن از دست دادن ستاره‌هایی مثل عیسی آل‌کثیر برای حفظ دیگر ستاره‌ها جذب بازیکنانی مثل ریگی، زاهدی، کنعانی‌زادگان، سلمانی و باهویی با دشواری‌های فراوانی روبرو شود.

اوایل فصل برای او چندان خوب پیش نرفت و با مصدومیت شدید دو ستاره پرسپولیس در شروع لیگ قهرمانان و البته خارج شدن دو ستاره دیگر به خاطر پارگی رباط صلیبی حتی قبل ورود به رقابت‌های آسیایی، سرخ‌ها ضمن کنار رفتن از لیگ قهرمانان آسیا، در کورس قهرمانی لیگ برتر هم عقب افتادند.

اما زلزله بزرگتر با جدایی نابهنگام و شوکه‌کننده یحیی گل‌محمدی رخ داد. یازدهم دی ماه سال گذشته و بعد از آخرین بازی نیم فصل اول یحیی گل‌محمدی این بار کاملا واقعی و جدی استعفا کرد و درویش را در سخت‌ترین موقعیت شغلی خود قرار داد.

درویش که مثل همه پرسپولیسی‌ها شوکه شده بود برای حفظ یحیی به عنوان یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ باشگاه و فردی که در چهار سال حضورش روی نیمکت سرخ‌ها همه موفقیت‌های برانکو را تکرار کرده بود، تلاش کرد اما فایده‌ای نداشت و بعد از دو هفته چانه‌زنی جدایی یحیی قطعی شد تا او واقعا به فکر جایگزینی مناسب برای گل‌محمدی باشد.

طبق معمول سختگیری‌های هواداران و پیشکسوتان عرصه را بر درویش و تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس تنگ کرد. او به دنبال برانکو رفت و به موازات آن شرایط جذب گزینه‌های صاحب رزومه را نیز بررسی کرد اما هر چه پیش رفت به بست خورد. بن‌بست‌های مالی که هر روز عرصه را به باشگاه تنگ‌تر می‌کرد و باعث شده بود حتی بازیکنان با نوشتن طوماری علیه درویش عرصه را به او تنگ کنند، حتی جایگاه او را به خطر انداخت. اما او به شکل حیرت‌آوری هم از این بحران عبور کرد، هم موفق شد با اعتماد به اوسمار با اقتصادی‌ترین جابجایی ممکن در انتظار تکرار دستاوردهای بزرگ باشد.

1997464

برگزیدن اوسمار بعد از بررسی آن همه گزینه و اسامی که مطرح شد انتخابی فوق العاده شجاعانه و کاملا ریسکی بود که در اوج مخالفت‌های شدید هواداران و پیشکسوتان اتفاق افتاد اما درویش درست مثل دادکان و صفایی فراهانی که بعد از رفتن بلاژویچ به دستیار او برانکو ایوانکوویچ اعتماد کرده و دوران جدیدی برای فوتبال ملی ایران رقم زدند، درویش هم به دستیار برزیلی یحیی اعتماد کرد و حالا حتما خوشحال‌ترین فرد بابت این انتخاب هوشمندانه و شجاعانه است.

درویش البته در این پنج ماه دوباره سختی کشید و هرگز راحت نبود. باخت اول اوسمار در اراک و سپس کنار رفتن از جام حذفی در کنار تداوم مشکلات مالی باشگاه و بلاتکلیفی داستان واگذاری مالکیت، او را در موقعیتی سخت قرار داد و البته همچنان در کانون انتقادهای بازیکنان به خاط عدم پرداختی مناسب در وقت مقرر بود، اما درویش همه منتقدان و منتظران را به شکل حیرت‌آوری تا روز آخر فصل همراه خود کشاند.

حالا پرسپولیس با مدیریت درویش دوباره قهرمان شده ، بازیکنان 75 درصد رقم قرارداد این فصل خود را گرفته‌اند و پاداش‌هایشان سر وقت پرداخت شده است. البته همچنان مطالباتی از فصل قبل باقی مانده و با قهرمانی آپشن‌های این فصل هم فعال می‌شود اما امروز و بعد از رسیدن به یکی از دشوارترین قهرمانی‌ها و پرچالش‌ترین فصول با قاطعیت می‌توان گفت درویش یک مدیرعامل موفق در باشگاه پرسپولیس بوده و با این شرایط حتی اگر ترکیب هیات مدیره باشگاه کاملا دستخوش تغییر شود، احتمال ادامه جلوس او روی صندلی مدیرعاملی بالا به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها