کد خبر : 2025979 | 13 خرداد 1403 ساعت 17:20 | 372.9K بازدید | 424 دیدگاه

حامد لک دو ستاره سرخ را زد؛

پرسپولیس مدعی پنالتی و اخراج! (کارشناسی ویژه)

چهار صحنه مهم داوری در محوطه جریمه مس رفسنجان مورد کارشناسی قرار می‌گیرد.

پرسپولیس مدعی پنالتی و اخراج! (کارشناسی ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان در حالی به پایان رسید که جنجال داوری این دیدار همچنان ادامه دارد و حالا بعد از تایید آفساید در گل اول پرسپولیس، دو صحنه مشکوک داوری در محوطه جریمه مس رفسنجان اعتراض برانگیز شده است.

صحنه اول و دوم مربوط به برخورد حسن جعفری با بازیکن تیم پرسپولیس در دو صحنه مختلف است که هواداران پرسپولیس اعتقاد دارند با دو کارت زرد به او داده شود.

ویدئو: 334655

در صحنه سوم که در دقیقه 70 رخ داده، حامد لک بعد از سیو توپ برخوردی با سروش رفیعی دارد که منجر به مصدومیت سروش هم شد و حالا مورد نقد کارشناسان قرار گرفته و آنها در مورد جریمه شخصی گلر مس رفسنجان نظر داده‌اند.

ویدئو: 334500

در صحنه چهارم ارسال امید عالیشاه با ضربه سر گولسیانی همراه می‌شود و در این لحظه حامد لک نیز برخوردی با مدافع گرجستانی پرسپولیس دارد و روی زمین می‌افتد. اینجا هواداران پرسپولیس اعتقاد به ضربه پنالتی دارند، اما داور پیش از آن آفساید گرفته است.

ویدئو: 334657

کارشناسان داوری که از شب گذشته به موردتوجه‌ترین افراد در بین اهالی فوتبال تبدیل شده‌اند، در این مورد نظرات خود را ابراز می‌کنند و البته در ساعات آینده نظرات آنها کامل‌تر نیز خواهد شد.

در ادامه دیدگاه کارشناسان را بخوانید:

📌 برخورد جعفری با اورونوف و عالیشاه (دقایق 15 و 26 - مشکوک به دو کارت زرد)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در صحنه اول اعلام خطا به تنهایی کفایت می‌کرد و‌ نیازی به کارت زرد نبود، اما در‌ صحنه دوم با توجه به موقعیت مناسبی که مهاجم داشت و‌ نظر به استقرار سایر مدافعین، مهاجمین و وجود فضای مناسب برای پیشروی، داور‌ می‌توانست مدافع خاطی را با اخطار جریمه‌ نماید.

✅ محمدحسین ترابیان: در هر دو صحنه اعلام خطا بدون اخطار تصمیم صحیح داور.

❌ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن مس در صحنه اول بخاطر گرفتن موقعیت خوب حریف و در صحنه دوم به‌خاطر بی‌ملاحظگی و زدن پای بازیکن حریف باید اخطار می‌گرفت.

✅ تورج حق‌وردی: هر دو صحنه اعلام خطا بر روی بازیکنان پرسپولیس صحیح بود و اخطار لازم نبود.

❌ حسین عسگری: صحنه اول یک خطای معمولی بود و جلوگیری از صحنه موثر هم محسوب نمی‌شد و نیازی به اخطار نبود، اما در صحنه دوم که بازیکن روی امید عالیشاه خطا کرد، داور باید اخطار می‌داد.

❌ بابک وسیله‌بر: بازیکن سفید با بی‌ملاحظگی بر روی بازیکن قرمز خطای لگد زدن انجام می‌دهد که جریمه آن اعلام ضربه آزاد مستقیم و اخطار است و در صحنه دوم نیز دقیقا همین خطا و جرائم محرز است.


📌 برخورد لک با سروش (دقیقه 71- مشکوک به جریمه شخصی)

❌ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مهاجم بر روی دروازه‌بان مرتکب خطا می‌شود و داور به درستی آن را اعلام می‌کند اما بعد از سوت داور و‌ توقف بازی، گلر تیم مس رفسنجان، بدون اینکه بازی در جریان باشد با پا و کف کفش خود، ضربه‌ای به مهاجم وارد می‌نماید که متأسفانه این حرکت از دید داور غافل باقی ماند. لذا دروازه‌بان می‌بایستی در این صحنه کارت قرمز دریافت نموده و از بازی اخراج می‌شد.

❌ محمدحسین ترابیان: دروازبان مس رفسنجان بعد از اعلام خطای مهاجم توسط داور و در توقف بازی، با استوک به پای بازیکن مهاجم ضربه می‌زند. در این صحنه داور باید دروازبان را بدلیل برخورد شدید با کارت قرمز جریمه می‌کرد.

❌ ابراهیم میرزابیگی: برخورد پس از توقف بازی اتفاق می‌افتد و شدت آن هم به حدی نیست که نیاز به اخراج باشد، اما داور می‌توانست حامد لک را با کارت زرد جریمه کند، البته حامد لک یک کارت زرد دیگر هم گرفته است.

❌ تورج حق‌وردی: اخطار به سروش رفیعی و اخراج گلر به دلیل لگدی که به سروش زد (برخورد شدید)، تصمیم درست در این صحنه است.

❌ حسین عسگری: داور به درستی خطای سروش رفیعی را روی دروازه‌بان می‌گیرد، اما بعد از اعلام خطا، دروازه‌بان تیم مس شیطنتی می‌کند. با این حال تصاویر واضح نیست و نمی‌توانیم به صورت قطعی نظر بدهیم که برخورد شدید اتفاق افتاده است. خطای شدید یک فاکتور مهم دارد که آن هم نیروی بیش از حد است؛ حامد لک در این صحنه پایی پرتاب می‌کند و به سروش هم برخورد می‌کند و به این ترتیب این صحنه حتما اخطار دارد اما درباره اخراج نمی‌شود نظر داد.

❌ بابک وسیله‌بر: مهاجم با بی‌احتیاطی خطای پریدن روی حریف (دروازه‌بان) را مرتکب می‌شود و بعد از توقف بازی دروازه‌بان با زدن پا بر روی ران مهاجم رفتار غیر ورزشی انجام می‌دهد که مستحق دریافت کارت زرد است.


📌 برخورد لک با گولسیانی (دقیقه 83 - مشکوک به پنالتی)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: خطای پنالتی در این صحنه بوجود نیامد چراکه در ابتدا مهاجم زودتر به توپ ضربه زده و‌ دروزاه‌بان بدون اینکه خطایی بر روی وی مرتکب شود با ایشان برخورد می‌نماید.
اما این نکته نیز قابل توجه است که به نظر می‌رسد هنگام ارسال توپ و در زمان زدن ضربه، هم مهاجم و هم یکی دیگر از همدسته‌ ایشان در موقعیت آفساید قرار دارند. با این تفاسیر بهتر بود در این صحنه، آفساید مهاجم اعلام می‌شد.

✅ محمدحسین ترابیان: در این صحنه بعد از سر زدن بازیکن مهاجم، بین مهاجم و دروازبان برخوردی ایجاد می‌شود. این صحنه برخورد طبیعی فوتبالی است چون مهاجم و دروازبان هر دو به سمت توپ می‌روند و مهاجم زودتر توپ رد می‌زند و بعد از آن برخوردی بیت این دو صورت می‌گیرد. اعلام ضربه دروازه تصمیم صحیح داور.

⚪️ ابراهیم میرزابیگی: صحنه واضح نیست و با این تصاویر نمی‌توان نظر قطعی داد.

❌ تورج حق‌وردی: دروازه‌بان صورت بازیکن قرمز را مشت می‌زند و داور می‌توانست اعلام پنالتی کند.

⚪️ حسین عسگری: در این تصویر چیزی مشخص نیست و نمی‌توانیم تشخیص بدهیم خطایی اتفاق می‌افتد یا نه.

✅ بابک وسیله‌بر: با عنایت به عدم وضوح فیلمبرداری در این صحنه اگر خطای آفساید اتفاق نیفتاده باشد در ادامه ، مهاجم با بی‌احتیاطی بر روی دروازه‌بان پریده و مرتکب خطا شده است که جریمه آن اعلام ضربه آزاد مستقیم به نفع تیم مدافع است.

دیدگاه‌ها