کد خبر : 2025919 | 15 خرداد 1403 ساعت 15:00 | 211K بازدید | 328 دیدگاه

شکست مقابل تیم چهارم جهان؛

ایران ۰-۳ ژاپن: عادت تلخ سامورایی بی‌رحم!

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد.

ایران ۰-۳ ژاپن: عادت تلخ سامورایی بی‌رحم!

به گزارش "ورزش سه"، هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 از امروز (سه‌شنبه 15 خرداد) در شهرهای کوکورا ژاپن (گروه سوم) و اوتاوا کانادا (گروه چهارم) آغاز شد و با 32 مسابقه در مدت 6 روز تا 20 خرداد پیگیری خواهد شد.

در سومین دیدار این هفته در شهر کوکورا، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن به مصاف یکدیگر رفتند و میزبان سه بر صفر به پیروزی رسید.

ویدئو: 334774

سامورایی‌ها در این دیدار با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 22 و 25 بر 17 به پیروزی رسیدند و چهارمین برد خود در این رقابت‌ها را به دست آوردند.

موریس موتا پائز در ابتدای این مسابقه از ترکیب میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور، آرمان صالحی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی و امین اسماعیل‌نژاد استفاده کرد. محمدرضا حضرت‌پور، محمد بربست و امیرحسین اسفندیار هم در این مسابقه به میدان آمدند.

مببین نصری صبح امروز در تمرین مصدم شد و جواد کریمی به دلیل مشکل گوش میانی و مرتضی شریفی هم به دلیل کمر درد همچنان مصدوم هستند و امکان همراهی تیم را در این مسابقه نداشتند.

تیم ملی والیبال ژاپن که در رتبه چهارم جهان قرار دارد، هم این مسابقه را با ترکیب ماساهیرو سکیتا، یوجی نیشیدا، یوکی ایشیکاوا، ران تاکاهاشی، تایشی اونودرا، آکاهیرو یامائوچی و توموهیرو یاماتومو شروع کرد.

تیم ایران در این ست نمایش خوبی داشت اما ژاپنی‌ها در حمله عملکرد بهتری داشتند و با کسب 20 امتیاز قدرت خود را نشان دادند. تیم ایران در آیتم حمله 14 پوئن کسب کرد، اما در دفاع و سرویس بهتر از حریف بود و چهار امتیاز سرویس و دو امتیاز دفاع به دست آورد. سرمربی تیم ایران در وقت‌های فنی این ست به بازیکنان تاکید کرد که دریافت ژاپن خیلی خوب عمل می‌کند اما شما ناامید نشوید و با سرویس‌های خوب این تیم را به چالش بکشید.

2030254

ست دوم نیز با رقابت نزدیک دو تیم به گونه‌ای پیگیری شد که تا امتیاز 18 امکان پیش‌بینی برنده بازی وجود نداشت اما در ادامه ژاپن چهار پوئن متوالی به دست آورد و پائز هم مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی شد. در نهایت ژاپنی‌ها در ست دوم  25 بر 22 فاتح میدان شدند تا از نظر ست شماری دو بر صفر جلو بیفتند.

در ست دوم باز هم ژاپن (16 پوئن) در حمله عملکرد بهتری نسبت به ایران (14 امتیاز) داشت اما تیم ایران برتری در آیتم دفاع را حفظ کرد و سه امتیاز دیگر به دست آورد.
تیم ملی والیبال ایران در ست سوم هم به رغم ارائه نمایشی تماشاگر پسند، 25 بر 17 مغلوب حریف شد تا در نهایت سه بر صفر نتیجه را به ژاپن واگذار کند و ژاپنی‌ها با هفت هزار تماشاگر حاضر در سالن جشن پیروزی بگیرند.  

این دیدار چهل و هفتمین دیدار دو تیم ایران و ژاپن در طول تاریخ بود که بیست و هشتمین پیروزی را برای ژاپن به همراه داشت. دیوید فونتس فرناندز از اسپانیا به عنوان داور اول و لئو جیانگ از چین به عنوان داور دوم، قضاوت این بازی را برعهده داشتند.

مردان والیبال ایران از ساعت 6:30 دقیقه روز پنج‌شنبه 17 خرداد در ششمین بازی خود در لیگ ملت‌ها 2024 به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم جهان می‌رود.
دیدارهای این هفته لیگ ملت‌ها در شهر کوکورا ژاپن آغاز شد و تیم‌های برزیل و لهستان قبل از دیدار ایران به ترتیب موفق به شکست آلمان و بلغارستان شدند.

15 خرداد 1403 ساعت 15:20

ست سوم: ایران ۱۷-  ژاپن ۲۵، تیم ملی والیبال ایران باخت
در ست سوم ژاپنی‌ها طبق معمول با توپ‌گیری‌های عالی و سرویس‌های خوب خیلی زود از تیم ملی والیبال ایران پیش افتادند و موریس موتا پائز در امتیاز نه بر شش مجبور به گرفتن وقت استراحت شد.  میلاد عبادی‌پور و امین اسماعیل‌نژاد به ترتیب جای خود را به امیر حسین اسفندیار و محمد بربست دادند تا کمی شرایط در حمله بهتر شود، اما سرویس‌های دیدنی یوکی ایشیکاوا که مرد اول این ست بود بازی را ۱۹ بر ۱۴ کرد تا پائز دومین وقت استراحت خود را بگیرد. ژاپن که خیالش از برد راحت شده بود در اواخر بازی به ذخیره‌های خود میدان داد و ست سوم و مسابقه را از آن خود کرد.  این چهارمین باخت پیاپی سه بر صفر ایران برابر ژاپن بود.

2030251
15 خرداد 1403 ساعت 14:50

ست دوم: ایران ۲۲ -  ژاپن ۲۵
در این ست تا امتیاز نه، تیم ملی والیبال ایران با دفاع‌های خوب ولی‌زاده و توپ رسانی دیدنی آرمان صالحی دو امتیاز پیش افتاد. ژاپنی‌ها در سرویس میثم صالحی را هدف قرار دادند تا این تیم بازی را مساوی کند. اما در ادامه محمد ولی‌زاده با یک دفاع عالی بازی را ۱۴ بر ۱۳ به سود ایران کرد تا فیلیپ بلین مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. وقت استراحت برای ژاپن جواب داد و با چند اشتباه که یکی از آنها خطای آرایش بود بازی ۱۶ بر ۱۴ به سود ژاپن شد. گرچه باز هم ایران بازی را در امتیاز شانزده مساوی کرد ولی خیلی سریع ژاپن با سرویس‌های دیدنی یوکی ایشیکاوا و پاس‌های عالی سکیتا بازی را ۲۲ بر ۱۸ به سود خود کرد. همین اختلاف چهار امتیاز باعث شد تا سامورایی‌ها با اعتماد به نفس به بازی ادامه دهند و با امتیاز آخر ران تاکاهاشی ست دوم از آن ژاپن شد.

2030252
15 خرداد 1403 ساعت 14:21

ست اول: ایران۲۳ - ژاپن ۲۵
در اول این ست تیم ملی والیبال ژاپن با سرویس و اسپک‌های خوب یوجی نیشیدا بازی را هشت بر شش به سود خود کرد. در ادامه توپ‌گیری‌های خوب ژاپنی‌ها و آبشارهای ران تاکاهاشی بازی را سیزده بر نه کرد تا موریس موتا پائز مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. پس از وقت استراحت علی‌رغم گرفتن دو امتیاز پشت سر هم از ایران بازهم این ژاپنی‌ها بودند که با هماهنگی عالی که داشتند نتیجه را ۱۸ بر ۱۲ کردند تا ایران دوباره وقت استراحت بگیرد. این وقت استراحت جواب داد و امین اسماعیل‌نژاد اختلاف را به سه رساند تا این‌بار ژاپنی‌ها تایم بگیرند. سرویس‌های عالی میثم صالحی بازی را ۲۳ بر ۲۲ کرد و ایران را به یک امتیازی ژاپن رساند تا فلیپ بلین دوباره تایم استراحت بگیرد. ایران که خیلی دیر به خود آمده بود در نهایت با اختلاف دو امتیاز این ست را واگذار کرد.

2030253
15 خرداد 1403 ساعت 13:41

ترکیب تیم‌ ملی والیبال ژاپن :
ماساهیرو سکیتا، یوجی نیشیدا، یوکی ایشیکاوا، ران تاکاهاشی، تایشی اونودرا، آکاهیرو یامائوچی، توموهیرو یاماتومو

15 خرداد 1403 ساعت 13:30

ترکیب شروع کننده ایران مقابل ژاپن

2030217
15 خرداد 1403 ساعت 13:27

ژاپنی‌ها و شروع هفته دوم با شعار "علیه خشونت"

2030220
15 خرداد 1403 ساعت 13:14

آمار بازی ایران و ژاپن در آخرین دیدار دو تیم در فینال قهرمانی آسیا در ارومیه

2030214
15 خرداد 1403 ساعت 13:07

ران تاکاهاشی، یوجی نیشیدا و یوکی ایشیکاوا سه ستاره تیم ملی والیبال ژاپن در کنار هم

2030212
15 خرداد 1403 ساعت 12:45

تمام حالات تغییر امتیاز ایران و ژاپن در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال

2030209
15 خرداد 1403 ساعت 12:44

سیر پیشرفت والیبال ایران تا کسب اولین پیروزی بر ژاپن در تاریخ دیدارها

قهرمانی آسیا ۱۹۹۹ سه بر یک به سود ژاپن
قهرمانی آسیا ۲۰۰۱ سه بر دو به سود ژاپن
قهرمانی آسیا سال ۲۰۰۳ سه بر یک به سود ایران و کسب اولین پیروزی در تاریخ جدال‌هایش برابر ژاپن! 
تا قبل از ۱۹۹۹ ایران همه‌ی مسابقاتش را سه بر صفر برابر ژاپن باخته بود.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها