کد خبر : 2025807 | 13 خرداد 1403 ساعت 01:13 | 52.9K بازدید | 13 دیدگاه

آنچلوتی در چمپیونزلیگ ابدی شد!

کارلو آنچلوتی با پنجمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی، تاریخ‌سازی‌اش را ادامه می‌دهد. او بعد از دو قهرمانی با میلان، برای سومین بار این جام را با رئال مادرید بالای سر برد.

آنچلوتی در چمپیونزلیگ ابدی شد!

به گزارش "ورزش سه"، این سرمربی ایتالیایی قبلاً با چهار قهرمانی رکورددار بود، رکوردی که هیچکس قبلا به آن دست پیدا نکرده بود و حالا با این قهرمانی، رکورد خودش را در کتاب‌های تاریخ اروپا دست نیافتنی‌تر کرد.
آنچلوتی در سال‌های 2003 و 2007 با میلان قهرمان شد و سپس در سال‌های 2014، 2022 و 2024 با رئال مادرید به این مقام رسید.
او همچنین تنها مربی‌ای است که توانسته هر پنج لیگ معتبر اروپایی در ایتالیا، انگلیس، اسپانیا، فرانسه و آلمان را فتح کند.
آنچلوتی که اواخر این ماه 65 ساله می‌شود، حتی قبل از آن، دو بار به عنوان بازیکن با میلان در سال‌های 1989 و 1990 قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شده بود.

2029295

دورتموند بازی را خیلی خوب شروع کرد و با سرعت کریم آدایمی بسیار خطرناک ظاهر شد. او توانست تیبوتی کورتوا را دریبل بزند اما نتوانست توپ را درون دروازه رئال قرار دهد. در ادامه نیکلاس فولکروگ در موقعیت آفساید توپ را به تیر دروازه ضربه زد.
کورتوا که اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان این فصل انجام می‌داد، یک ضدحمله دیگر از آدایمی را دفع کرد و همچنین توانست ضربه مارسل سابیتزر را مهار کند.
رئال مادرید در نیمه دوم برای جبران نتیجه تلاش کرد. ضربه ایستگاهی تونی کروس با واکنش خوب دروازه‌بان دورتموند راه به دروازه پیدا نکرد.
جود بلینگام نتوانست با ضربه سر به ارسال وینیسیوس جونیور برسد و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت، اما دانی کارواخال توانست روی یک ضربه کرنر از تونی کروس، گل اول رئال مادرید را به ثمر برساند. بلینگام سه دقیقه بعد می‌توانست گل دوم را بزند اما ضربه او با دخالت مدافع دورتموند به بیرون رفت.

2029294

ضربه فنی ادواردو کاماوینگا با واکنش فوق العاده دروازه‌بان دورتموند به بیرون رفت و ضربه سر ناچو روی کرنر نیز راه به جایی نبرد.
وینیسیوس جونیور روی پاس اشتباه یان ماتسن در یک سوم دفاعی، گل دوم را برای رئال مادرید به ثمر رساند. در نهایت فولکروگ نیز در دقیقه 87 توانست توپ را وارد دروازه کند اما باز هم به دلیل آفساید، گل او مردود اعلام شد.

دیدگاه‌ها