کد خبر : 2025779 | 13 خرداد 1403 ساعت 04:00 | 20.7K بازدید | 11 دیدگاه

سوپرلیگ روی هوا: یووه به خانواده برگشت!

سوپرلیگ اروپا با خروج یوونتوس از این پروژه و تنها ماندن رئال مادرید و بارسلونا ضربه مهلک دیگری خورد.

سوپرلیگ روی هوا: یووه به خانواده برگشت!

به گزارش "ورزش سه"، یوونتوس، یکی از بنیانگذاران سوپر لیگ اروپا، تصمیم گرفت دوباره به اتحادیه باشگاه‌های اروپا بپیوندد، نهادی که نماینده بیش از ۶۰۰ تیم است و از ابتدا مخالف شدید سوپر لیگ اروپا بوده‌. یوفا به ریاست ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاریس سن ژرمن، در خط مقدم مبارزه برای حفظ چارچوب فعلی فوتبال اروپا و جلوگیری از تشکیل سوپر لیگ بوده است.
الخلیفی با خوشحالی از بازگشت یوونتوس به جمع اتحادیه باشگاه‌های اروپا گفت: «آنها برگشتند. عالی است. این باشگاه تاریخچه‌ی درخشانی دارد. ما به بازگشت آنها به خانواده‌شان افتخار می‌کنیم. من همچنین از دیگر تیم‌ها [بارسلونا و رئال مادرید] می‌خواهم که برگردند.»
الخلیفی در جلسه اخیر کمیته اجرایی یوفا در لندن، پیش از فینال لیگ قهرمانان بین رئال مادرید و بوروسیا دورتموند، بار دیگر بر لزوم وحدت بین باشگاه‌های فوتبال اروپا تأکید کرد.
او گفت: «آنها می‌توانند برای ۲۰ بازی رفت و برگشت با دو تیم بازی کنند؟ این به نفع هیچکس نیست. آنها امروز علیه منافع [خودشان] هستند.»
الخلیفی همچنین با اشاره به تناقض در موضع رئال مادرید، به علاقه این باشگاه به لیگ قهرمانان در عین حال تلاش برای تضعیف آن اشاره کرد. او گفت: «دیروز شنیدم رئالی‌ها از داستان عاشقانه بین رئال و لیگ قهرمانان صحبت کردند. از طرف دیگر، آنها می‌خواهند لیگ قهرمانان را نابود کنند.»

2014566

با خروج یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا در تلاش خود برای تأسیس سوپرلیگ به‌طور فزاینده‌ای منزوی شده‌اند. این آخرین ضربه به سوپر لیگ پس از سفری پرآشوب است که در آن برنامه‌های اولیه برای لیگ با محکومیت گسترده و فروپاشی نهایی در سال ۲۰۲۱ مواجه شد. پیشنهاد اولیه که شامل ۱۲ باشگاه برتر اروپا بود، با واکنش تند هواداران، اتحادیه‌های فوتبال و رهبران سیاسی مواجه شد و بسیاری از باشگاه‌ها را مجبور به عقب‌نشینی از حمایت خود کرد. با وجود این چالش‌ها، فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید، همچنان در عزم خود برای دنبال کردن سوپر لیگ راسخ است. پرز استدلال می‌کند که سوپر لیگ «فرصت فوق‌العاده‌ای برای بهبود شرایط فوتبال باشگاهی اروپا» است، اگرچه چشم‌انداز او حمایت لازم را از سایر باشگاه‌های پیشرو جلب نکرده است.
با بازگشت یوونتوس به جایگاه خود در یوفا، آینده سوپر لیگ به‌طور فزاینده‌ای نامشخص به نظر می‌رسد. انزوای رئال مادرید و بارسلونا ممکن است آنها را مجبور به ارزیابی مجدد برنامه‌های جدایی کند، با این حال بعید است که آنها به زودی این برنامه‌ها را کنار بگذارند.
الخلیفی، تمایل خود را برای گفت‌وگو با طرفداران باقی‌مانده سوپر لیگ در مورد بازگشت به یوفا و همکاری برای بهبود فوتبال اروپا ابراز کرده است.
الخلیفی گفت: «این برای ما و برای آنها واقعاً مهم است.»
در حال حاضر، چشم‌انداز پرز برای یک تورنمنت ۲۰ تیمی هنوز تا تحقق فاصله زیادی دارد.

دیدگاه‌ها