کد خبر : 2025739 | 12 خرداد 1403 ساعت 22:55 | 152.6K بازدید | 29 دیدگاه

پنجاه هزار دایرکت برای من آمد

پاسخ تند دقیقی: خودتان کارتان را درست انجام بدهید

سعید دقیقی در آخرین نشست خبری خود نکات مهمی را عنوان کرد.

پاسخ تند دقیقی: خودتان کارتان را درست انجام بدهید

به گزارش "ورزش سه"، بعد از شکست چهار بر صفر شمس‌آذر مقابل سپاهان در دیدار پایانی این تیم، سعید دقیقی در نشست خبری نکات مختلفی را عنوان کرد. دقیقی در ابتدای این نشست گفت: دوست دارم این نشست و صحبت‌هایی که امروز دارم خیلی با وسعت بیشتری نسبت به قبل نشر داده شود. دقیقی در ادامه گفت: شمس‌آذر قزوین در سالی که گذشت یک شیوه نو از اخلاق ورزشی، رفتار ورزشی و توانایی فنی را نشان داد. به معنای واقعی امروز رتبه پنجم جدول را به دست آوردیم. اگر در مقام برابر با ذوب آهن 42 امتیازی، سه امتیاز ما برگردد چون آن‌ها را در خانه‌شان بردیم و از نظر تفاضل برابر هستیم؛ الان رتبه پنجم بودیم.

دقیقی ادامه داد: در طول فصل مظلوم واقع شدیم؛ تیمی که با شایستگی شش هفته زودتر به لیگ برتر صعود کرده است تا خواست خودش را آماده کند؛ بگویند تیم امکان سقوط دارد. یک دفعه بگویند چهار تیم اعتراض دارند؛ آن‌هم اعتراض بی‌دلیل، در حالی که هیچ تاثیری در جدول نداشت و این افراد مدام از طرف آدم‌های دگر شارژ می‌شدند و ما درگیر موضوع کسر امتیاز بودیم. در نهایت فصل را با منفی سه امتیاز شروع رکدیم و انرژی زیادی را صرف کردیم تا خودمان را به نقطه صفر برسانیم.

2026828

سرمربی شمس آذر ادامه داد: در نیم فصل دو بازیکن تاثیرگذار خود را از دست دادیم و سه بازیکن را هم به دلیل رقم قراردادشان بالا بود از جمع خود جدا کردیم. امروز باید از یک سری تشکر داشته باشم. اول از مالک محترم، این تیم از نظر مالی با تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، ذوب‌آهن، استقلال و ... قابل مقایسه نیست. بخش خصوصی باشرف کار کرد؛ از مدیرعامل جوان و کادر مدیریتی تشکر داریم. از بازیکنان شایسته‌‌ام ویژه تشکر می‌کنم که بالغ بر 90 درصد آن‌ها اولین فصل حضورشان در لیگ برتر را تجربه می‌کنم. همچنین از کادرفنی و رسانه‌ای تیمم ممنونم. و در آخر از هواداران عزیزمان که واقعا تبدیل واژه تماشاگر به هوادار را معنا کردند.

مربی جوان سبزپوشان قزوینی در خصوص دیدار با سپاهان گفت: این نبرد، نبر نابرابر بود. تیم سپاهان فوق‌العاده پُر مهره است. برای تیم ما که در ۱۲ روز باید چهار بازی کند و مهره‌های کمی داریم و جوان‌هایی داریم که به مرور باید به آن‌ها میدان می‌دادیم؛ قطعا این نبرد نابرابر است. آن‌ها سه تعویض کردند که هر سه بازیکن ملی به زمین آمدند. به آن‌ها تبریک می‌گویم چراکه در نیمه اول از نظر تاکتیکی بهتر بودند و باتوجه به خستگی بازیکنانم این موضع مشهود بود اما در نیمه دوم با تغییرات تاکتیکی که ایجاد کردیم فکر می‌کنم بازی برابر بود و حتی از نظر مالکیت تیم برتر میدان هم بودیم. میشد اختلاف را کم کنیم؛ در این شرایط سخت است که از نظر انگیزشی و جسمی بازیکن را حفظ کنیم. دیروز یکی از مربیان می‌گفت در این شرایط ابزار نیاز است، ما نه جی‌پی‌اس داریم نه هیچ چیز دیگر اما بازیکنان باغیرتی داریم. خدا را شکر می‌کنیم که در کمتر از ۲/۵ سال در موقعیت قابل احترامی قرار گرفتیم.

1983587

دقیقی در واکنش به صحبت‌های جواد نکونام در خصوص شرافت گفت: ما انقدر انرژی بزای بازی با پرسپولیس گذاشتیم که همین موضوع تبدیل به یکی از مشکلات ما برای بازی با امروز شد. من اسم نمی‌برم اما اعتقاد دارم هر آدمی اول باید کارش را درست انجام دهد. نه اینکه دست به دامن هر موضوعی شود. من اعتقاد دارم هم پرسپولیس هم استقلال و هم سپاهان تیم‌های پُرمهره‌ای بودند؛ ما هم در بازی قبلی بسیار تاکتیکی بازی کردیم اما اشتباهات فردی داشتیم. هیچکدام از بازیکنان من چنین تجربه‌ای نداشتند؛ ببینید ما در بازی قبلی قهرمانی را رقم می‌زدیم؛ چیزی که بازیکنانم تاحالا تجربه‌اش نکرده بودند. بالای ۵۰ هزار پیام و استوری و دایرکت فقط برای من آمده بود که با شرافت بازی کنید؛ مگر ما تاحالا بی‌شرافت بودیم؟ من موضوعم آقای نکونام نیست و برای ایشان احترام قائلم اما زشت است بخواهیم فوتبال را به سمت مسائل جانبی ببریم. ما باید کارمان را درست انجام دهیم. جامعه به سمتی می‌رود که همه معترض هستند اما هیچکس قدمی برنمی‌دارد. باید خودمان تلاش کنیم؛ کشور ما پُر از استعداد است و باید برای موفقیتش قدم برداریم. اعتراض، اعتراض، اعتراض، قشنگ نیست. دیشبم گفتم یک نفر بیاید جای من قرار بگیرد ببینم چه می‌خواهد بگوید. ولی ما کم نیاوردیم، سرمان را انداختیم پایین و با امتیاز منفی سه کار کردیم. این خیلی سخت است. هرگز وجدان‌مان را زیر پا نگذاشتیم؛ برخی از رسانه‌ها مصاحبه من را تقطیع کردند؛ درحالی که من به تیم پرسپولیس هم تبریک گفتم و از تماشاگران خودمان هم تشکر کردم. درحالی که طبیعی است وقتی جامعه‌ای از تو می‌خواهند فردا موفق باشی، شما باید بگویی تلاشم را کردم. من برای تیم خودم بازی کردم.

2004100

او ادامه داد: در دیدار با نفت آبادان هم علی‌رغم اینکه شاگرد آقای کمالوند بودم و در جدول تاثیرگذار بودیم؛ دنبال این نرفتم که بخواهم فوتبال را به سمتی ببریم که جا‌به‌جایی تیم‌ها در جدول بر اساس رفتار غیرورزشی باشد. پارسال هم همین بودیم؛شش هفته زودتر قهرمان شدیم اما تا روز آخر با قدرت بازی کردیم و هر شش بازی آخر را بردیم.

دقیقی در خصوص اینکه آیا الگوی خاصی برای این نوع رفتار دارد گفت: به جز یک مربی فوتبال، در کدام شغل این تعداد میکروفون جلوی شخص می‌گذارند؟ این یعنی تاثیرگذاری. شما باید تاثیر خوب بگذاری در جامعه و رفتار خوب یاد بدهی به بچه‌ای که عشق و علاقه‌اش فوتبال است. فقط نتیجه‌گیری نیست؛ هر انسانی اگر آموزش درست دیده و فرهنگ دارد؛ باید تاثیر خوبی در رفتار اجتماعی بگذارد. ما وظیفه انسانی یک مربی را ادا می‌کنیم؛ ایراد هم خیلی داریم اما سعی می‌کنم اگر اشتباهی می‌کنم به دنبال جبران بروم.

1747066

سرمربی شمس‌آذر در خصوص ادامه همکاری با این تیم گفت: نمی‌خواهم کام مردم را تلخ بکنم؛ سعی می‌کنم در جایگاهی که هستم پاک رفتار بکنم. قزوین تجربه چنین فضایی را قبلا نداشته. من فکر می‌کنم بیش از وظیغه‌ام به عنوان یک مربی برای این تیم تلاش کردم. روزهایی در خیابان راه می‌رفتم و از مردم برای حضور در استادیوم دعوت می‌کردم. تراکت پخش می‌کردم؛ بیلبورد می‌چسباندم. پاداش و قراردادم کمتر از بازیکنانم است. کل قرارداد و پاداشم در این دو سال و نیم را جمع کنی شاید ۷/۸ میلیارد باشد. هرکجا پول نبوده از خودم گذشتم، چون مالک تیم مثل برادرم است و می‌دانم در چه شرایطی تیم‌داری کرده. در چه شرایطی عیدی و سنوات کارگران را داده است.

او‌ ادامه داد: فکر می‌کنم به اهدافم رسیدم و دوست ندارم اعتباری که به دست آوردم را از دست بدهم؛ چون بعد از پنجمی حالا باید جایگاه بهتر و کسب سهمیه تلاش کرد و این موضوع نیازمند امکانات است که بعید می‌دانم اینجا تامین شود چراکه در نیم فصل بهترین بازیکنانم رفتند. ایرادی هم ندارد؛ ۲۰ میلیارد رضایت نامه قرارداد جعفری و اعرابی که باشگاه دریافت کرد معادل ۳۰ درصد کل قرارداد بازیکنان و کادرفنی باشگاه ما است و ما هم این موضوع را درک کردیم. با این اوصاف فکر نمی‌کنم در آینده بودجه و امکانات فراهم شود؛ موهای من در این دو سال سفید شد چراکه باید برای یه سری مسائل خودم می‌دویدم.

دقیقی در پایان در خصوص ماندنی در شمس‌آذر گفت: تصمیم آینده را بعدا می‌گوییم. الان در خصوص همین فصل صحبت می‌کنیم.

دیدگاه‌ها