کد خبر : 2025651 | 12 خرداد 1403 ساعت 21:11 | 98.9K بازدید | 84 دیدگاه

نایب قهرمان 67 امتیازی

پیکان 0 - استقلال 2: تلخ‌ترین برد تاریخ آبی‌ها

استقلال در روز پایانی لیگ برتر با دو گل از سد پیکان عبور کرد اما جام قهرمانی در تهران به پرسپولیس رسید.

پیکان 0 - استقلال 2: تلخ‌ترین برد تاریخ آبی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی مقابل پیکان با دو گل به پیروزی رسید که پرسپولیس با گل مشکوک به آفساید گئورگی گولسیانی در دقایق پایانی بازی به پیروزی رسید تا عنوان قهرمانی لیگ برتر به سرخ‌ها برسد.

ویدئو: 334508

استقلال در دقیقه نهم سه موقعیت را به شکل عجیبی از دست داد. ابتدا این صالح حردانی بود که از سمت راست توپ را به روی دروازه ارسال کرد و محمدرضا دیناروند با واکنشی به موقع، توپ را از روی خط دروازه برگشت داد. در ادامه توپ به مهرداد محمدی رسید و علی رغم اینکه ضربه او از خط دروازه رد شده بود، اما دیناروند توپ را برگشت داد و کمک داور نتوانست در این صحنه تصمیم درستی بگیرد. در برگشت و برای بار سوم، گوستاوو بلانکو صاحب موقعیت شد که این بار امیرحسین صدقی توپ را از روی خط برگشت داد.

استقلال در ادامه و طی 85 ثانیه موفق شد دو مرتبه دروازه پیکان را باز کند. ابتدا جلال الدین ماشاریپوف از سمت راست حرکتی را آغاز کرد که ارسال او به روی دروازه با ضربه چکشی رضاوند همراه شد که توپ پس از برخورد به یکی از مدافعان پیکان مقابل مهرداد محمدی قرار گرفت و او نیز ضربه اش را زد که با برخورد به پای یکی از بازیکنان میزبان تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد.

سپس و در شرایطی که پیکان برای زدن گل تساوی یک حمله را آغاز کرده بود، این استقلالی‌ها بودند که روی یک ضدحمله و پاس در عمق رضاوند، صاحب موقعیت شدند و توپ به مهرداد محمدی رسید که این بازیکن پس از دریبل دیناروند گلر پیکان، توپ را وارد دروازه کرد تا بازی دو بر صفر شود.

2029071

شاگردان نکونام ظرف دو دقیقه صاحب دو فرصت طلایی شدند. ابتدا صالح حردانی در موقعیت تک به تک با دیناروند قرار گرفت که گلر پیکانی‌ها با واکنشی به موقع این توپ را دفع کرد. سپس مهرداد محمدی با دروازه میزبان تک به تک شد که شوت او را نیز سنگربان جوان پیکان دفع کرد.

2029073
2029072

تیم رضا عنایتی در دقیقه 55 با اخراج سنگربان جوان خود 10 نفره شد. ارسال صالح حردانی از زمین خودی به پشت مدافعان پیکان ارسال شد. محمدرضا دیناروند گلر جوان پیکان برای دفع توپ از دروازه‌اش خارج شد ولی در محاسباتش مرتکب اشتباه بزرگی شد و خارج از محوطه جریمه با دست توپ را دفع کرد. در ادامه نیز اکرمی داور مسابقه با یک کارت قرمز مستقیم او را از زمین بازی اخراج کرد.

استقلال توانست توسط محمدی به گل سوم برسد ولی به دلیل حضور او در شرایط آفساید، این گل رد شد. زبیر نیک نفس می‌توانست یک گل زیبا را وارد دروازه پیکان کند ولی در این امر بدشانس بود. ضربه ایستگاهی او چسبیده به محوطه جریمه به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به درون زمین بازگشت.

سلمانی می‌توانست در ثانیه‌های پایانی اختلاف را بیشتر کند ولی ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت تا استقلال در نهایت با پیروزی دو بر صفر از سد پیکان عبور کند و با توجه به پیروزی پرسپولیس در بازی همزمان، جام قهرمانی به سرخ‌ها رسید.

گزارش لحظه‌ به‌ لحظه دیدار تیم‌های پیکان و استقلال را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:


بازی از هفته سی‌ام – بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران 
شنبه: 12/03/1403؛ ساعت: 19:00 
ورزشگاه: دستگردی تهران / بدون حضور تماشاگر 
گروه داوری: حسن اکرمی / کمک‌ها: فرهاد فرهادپور، محمدعلی پورمتقی؛ داور چهارم: علی صفایی / ناظر: اسماعیل صفیری


ترکیب پیکان:
محمدرضا دیناروند، دانیال جهانبخش، سامان نریمان جهان (84- معین عباسیان)، حامد پاکدل (75- ابراهیم صالحی)، فرشید اسماعیلی، علی قربانی، امیرحسین صدقی، سیدمحمد ستاری، محمد آژیر، مبین دهقان، محمدحسین فلاح (56- ایمان صادقی).
سرمربی: رضا عنایتی


ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، امید حامدی‌فر، زبیر نیک نفس، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی(1+90میلاد فخرالدینی)، رافائل سیلوا، آرش رضاوند، جلال الدین ماشاریپوف (63- جعفر سلمانی)، مهرداد محمدی (73- امیرعلی صادقی) و گوستاوو بلانکو (1+90آرمان رمضانی)
سرمربی: جواد نکونام


⚽️شرح گل‌ها:

استقلال یک – صفر پیکان (دقیقه 21: مهرداد محمدی): حرکت ماشاریپوف از سمت چپ و ارسال این بازیکن به روی دروازه با ضربه رضاوند همراه شد که پس از برخورد توپ به مدافعان پیکان، نصیب مهرداد محمدی شد و او ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که توپ او پس از برخورد به یکی دیگر از مدافعان، وارد دروازه شد.

ویدئو: 334475

استقلال 2 – صفر پیکان (دقیقه 22: مهرداد محمدی): پاس دیدنی آرش رضاوند از مرکز زمین به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن در مصاف تک به تک با دیناروند، او را دریبل زد و با یک ضربه بغل پای ساده، به زیبایی گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

ویدئو: 334478

⏱لحظات حساس:

دقیقه 1: نخستین موقعیت بازی را استقلالی‌ها خلق کردند که شوت رضاوند از پشت محوطه جریمه را دیناروند مهار کرد.

دقیقه 8: حرکت استقلالی‌ها از سمت چپ و ضربه کم جان جلالی را دیناروند در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه 9: استقلال سه موقعیت متوالی را به طرز عجیبی از دست داد. ابتدا ارسال حردانی را دیناروند از روی خط برگشت داد. در ادامه شوت محمدی را باز هم دیناروند دفع کرد و شوت سوم توسط بلانکو این بار به وسیله امیرحسین صدقی از روی خط دفع شد هر چند که در تصاویر تلویزیونی به نظر می‌رسید توپ محمدی از خط رد شده است.

دقیقه 30: ارسال ضربه کاشته جلالی با ضربه سر حامدی‌فر همراه شد که توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 37: حرکت در عرض مهرداد محمدی و ضربه او از پشت دروازه را دیناروند مهار کرد.

دقیقه 38: روی یک ضدحمله سریع از سمت راست، صالح حردانی در مصاف تک به تک با دیناروند وارد محوطه جریمه شد که شوت او را گلر پیکان مهار کرد.

دقیقه 40: استقلال باز هم از سمت راست موقعیت خوبی را خلق کرد که شوت مهرداد محمدی را دیناروند راهی کرنر کرد.

دقیقه 45+3: ارسال خطرناک امیرحسین صدقی از سمت راست پیش از اینکه به پاکدل برسد، توسط مدافعان استقلال به شکل خطرناکی راهی کرنر شد.

دقیقه 48: پیکان صاحب یک ضربه کاشته شد که شوت نریمان جهان را حسینی مشت کرد.

دقیقه 55: ارسال حردانی از زمین خودی به پشت مدافعان، برای مهرداد محمدی ارسال شد و محمدرضا دیناروند سنگربان پیکان که از دروازه خارج شده بود، در محاسباتش مرتکب اشتباه شد و با دست توپ را دفع کرد و داور بازی نیز این گلر جوان را با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد.

دقیقه 64: ارسال سلمانی در دهانه دروازه با ضربه مهرداد محمدی وارد دروازه شد ولی به دلیل آفساید، مردود اعلام شد.

دقیقه 69: استقلال چسبیده به محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که شلیک زبیر نیک نفس به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به درون زمین بازگشت.

دقیقه 78: صالح حردانی از سمت راست وارد محوطه جریمه شد که توپ روی پای او جفت و جور نشد و شوت این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 80: پاس در عمق و چیپ گوستاوو بلانکو در موقعیت تک به تک نصیب امیرعلی صادقی شد و این بازیکن با بی دقتی ضربه‌اش را به تور کنار دروازه کوبید.

دقیقه 81: ارسال کرنر سامان نریمان جهان با ضربه سر محمد آژیر همراه شد و توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90+5: روی اشتباه عجیب مدافعان پیکان، توپ نصیب استقلالی‌ها شد که شوت سلمانی با برخورد به تیرک و پشت ایمان صادقی راهی کرنر شد.


🟡کارت زرد:

سیدمحمد ستاری (24)

محمدحسین فلاح (50)

محمد آژیر (59)

امید حامدی فر (61)

علی قربانی (71)


🔴کارت قرمز:

محمدرضا دیناروند(55)


⭕️ در حاشیه:

* تدابیر شدیدی در شهرک اکباتان وجود دارد و اجازه ورود افراد متفرقه، به خیابان منتهی به ورزشگاه پاس قوامین داده نمی‌شود.

* به دلیل ازدحام و شلوغی بیش از حد، اتوبوس استقلال 30 دقیقه با تأخیر به استادیوم دستگردی رسید.

* ایمان سلیمی و پیمان بابایی که در این دیدار حضور ندارند، نتوانستند با خودرو وارد ورزشگاه شوند.

* گروهی از هواداران استقلال در اطراف خیابان منتهی به ورزشگاه حضور یافتند، اما توسط نیروهای یگان ویژه متفرق شدند. این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

* عوامل اجرایی سازمان لیگ در حال آماده کردن سکوهای قهرمانی هستند.

* آتیلا حجازی سرپرست تیم فوتبال استقلال در وسط زمین با اعضای کادر فنی سلفی گرفت.

* پدر محمدرضا خالدآبادی، دروازه‌بان جوان استقلال نیز در ورزشگاه حاضر است.

* نوید محمدزاده بازیگر معروف سینما قصد داشت تا برای تماشای این بازی وارد استادیوم شود که تا دقایقی قبل از شروع مسابقه، از حضور او در ورزشگاه جلوگیری به عمل آمد.

* به فاصله 30 دقیقه تا شروع بازی، دست اندرکاران مسابقه مشغول آماده سازی سکوی قهرمانی در کنار زمین بودند.

* مهدی هاشمی نسب، محمد نوازی، کیانوش رحمتی و آتیلا حجازی، پیش از حضور بازیکنان در زمین برای گرم کردن، با هم عکس سلفی گرفتند.

* میرشاد ماجدی رئیس هیئت فوتبال استان تهران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در ورزشگاه حاضر شد.

* ایمان سلیمی مدافع محروم استقلال، به همراه پیمان بابایی و کوین یامگا و همچنین مهدی مهدی پور، رضا میرزایی و آرمین سهرابیان در ورزشگاه حضور یافتند.

* احمد مددی مدیرعامل پیکان و فرشید سمیعی سرپرست باشگاه استقلال در ورزشگاه حاضر شدند.

* پیش از آغاز این بازی، بازیکنان دو تیم با اهدای شاخه گل مقابل عکس شهدای خدمت، به مقام آن‌ها ادای احترام کردند.

* خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر در ورزشگاه دستگردی، توجه ویژه‌ای نیز به بازی ورزشگاه آزادی داشتند.

* هواداران استقلال پس از گل اول این تیم، "واویلا واویلا بفرستش دسته دو" علیه پیکان شعار دادند.

* پس از گل دوم استقلال، هواداران این تیم خواهان گل سوم شدند.

دیدگاه‌ها