کد خبر : 2025535 | 12 خرداد 1403 ساعت 11:58 | 35.8K بازدید | 39 دیدگاه

رقابت نفس‌گیر سه ستاره رئال

این 90 دقیقه می‌تواند برنده توپ طلا را مشخص کند

درخشش در فینال لیگ قهرمانان می‌تواند مسیر تونی کروس، جود بلینگام و وینیسیوس جونیور را برای رسیدن به توپ طلا هموار کند.

این 90 دقیقه می‌تواند برنده توپ طلا را مشخص کند

به گزارش "ورزش سه"، کارلو آنچلوتی پیش از یان که بازیکنان قدم به زمین چمن ورزشگاه ومبلی در جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی این فصل بگذارند در پاسخ به سوالی درباره برنده توپ طلای امسال گفت: «این جنگی بین وینیسیوس جونیور و جود بلینگام است. اجازه دهید ببینیم که در فینال چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

اهمیت فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به حدی زیاد است که عملکرد هر بازیکنی با دقت زیر نظر قرار خواهد گرفت چون این دیداری است که همه علاقه‌مندان به فوتبال در سراسر دنیا به تماشای آن خواهند نشست و آغازگر مسیری خواهد بود که در ادامه آن رقابت‌های جام ملت‌های اروپا و کوپا آمه‌ریکا قرار دارد. رئال مادرید حالا مدعی اصلی قهرمانی پس از یک فصل درخشان تحت هدایت مربی ایتالیایی است.

در حال حاضر دو بازیکن هستند که بسیاری آنها را مدعی اصلی کسب توپ طلای امسال می‌دانند: وینیسیوس جونیور و جود بلینگام. تصویر تقریبا بی‌نقصی که این دو نفر در طول این فصل از خودشان به نمایش گذاشتند باعث شده است که آنها در جایگاهی باشند که حالا تونی کروس هم به آن اضافه شده است.

1979302

این هافبک آلمانی می‌خواهد برای آخرین بار با پیراهن رئال مادرید جادو کند و به هدفی که برای خداحافظی‌اش تعیین کرده بود برسد: بازنشستگی با نشان دادن بهترین عملکرد ممکن. وعده‌ای که می‌خواهد تا آخرین بازی به آن عمل کند و همین باعث شده است که حالا بسیاری خواهان اهدای ارزشمندترین جایزه فردی در دنیای فوتبال به او باشند. برای زندگی حرفه‌ای فوق العاده و بی‌تکرارش و برای فصلی که آن در سطحی باورنکردنی بازی کرد.

این مهمان ویژه صرفا به خاطر این که در پایان دوران فوتبالش بتواند یک جایزه ارزشمند را به دست آورد در این فهرست قرار نگرفته است، بلکه عملکرد درخشانش به او این اجازه را داده است که رؤیای به دست آوردن جایزه‌ای را داشته باشد که پیش از این هرگز تجربه آن را نداشته و این نکته مهمی است.

آنچلوتی در پاسخ به سوالی درباره اهدای توپ طلا به شماره هشت درخشانش به خبرنگاران گفت: «این مهم‌ترین مسئله برای ما نیست. اگر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شویم، بسیاری از بازیکنان رئال مادرید این شانس را خواهند داشت که این جایزه را به دست آورند.»

این مربی ایتالیایی به خوبی می‌داند که عملکرد خوب تیمش به آنها اجازه خواهد داد که بازیکنان بسیاری را در فهرست نهایی داشته باشند و اصلی‌ترین نامزد وینیسیوس جونیور است. او در سال ۲۰۲۴ فوق العاده بوده و توانسته است در بسیاری از دیدارها سرنوشت‌ساز ظاهر شود.

2013673

آنچلوتی پس از بازی برابر بایرن که باعث شد بسیاری این ستاره برزیلی را یکی از بهترین بازیکنان دنیا بدانند در این باره اظهار داشت: «تاثیری که او در این بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان داشت چیزی نیست که بازیکنان زیادی قادر به انجامش باشند.»

برای درک بهتر حرفی که آنچلوتی بارها درباره غرور نداشتن او زده بهتر است به این اظهارات وینیسیوس اشاره کنیم: «آماده هستم تا در فینال و همچنین در کوپا آمه‌ریکا برنده و قهرمان باشم. توپ طلا برای تونی کروس است چون این آخرین فصل او است. او می‌داند که ما از تصمیمی که گرفته است بسیار ناراحت هستیم.»

این که بازیکنان رئال بدون غرور به کارشان ادامه می‌دهد شاید اتفاقی نادر در دنیای فوتبال باشد و بدون شک اهمیت بسیاری برای این باشگاه دارد که تنها یک بازی تا فتح پانزدهمین جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد. آنچلوتی در این باره می‌گوید: «هیچ غروری در تیم وجود ندارد و این مهم‌ترین جنبه در ترکیب است. غرور بد نیست اما شما باید آن را با شخصیت خودتان متمایز کنید.»

اگر از وینی بپرسید، او به شما خواهد گفت که بلینگام باید برنده باشد و اگر از بلینگام بپرسید، پاسخش این است که وینیسیوس بهترین است. به نظر می‌رسد که این رختکن در سالم‌ترین حالت ممکن برای حضور در فینال ومبلی قرار دارد و پس از آن نبردها جدا خواهد شد.

1991164

این بازی نقش مهمی را در تعیین برنده توپ طلا ایفا خواهد کرد، اما آخرین معیار در مسیر اهدای این جایزه نخواهد بود. یورو و کوپا آمه‌ریکا هم دو تورنمنت دیگری هستند که سه مدعی اصلی می‌توانند در آن رقابت کنند اما این به صورت جداگانه.

وینیسیوس جونیور ستاره اصلی تیم ملی برزیل خواهد بود که باید با مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان حال حاضر جهان برای رسیدن به جامی که از سال ۲۰۱۹ موفق به فتح آن نشده و رد سال ۲۰۲۱ هم برابر آرژانتین و مسی شکست خورده است رقابت کند.

در انگلیس همه چشم‌ها به بلینگام خیره خواهد بود که با وجود سن کمش، رهبری جوان برای این تیم باتجربه به حساب می‌آید و امیدوار است که بتواند تیمش را پس از مدتی طولانی بار دیگر به رویای قهرمانی برساند.

2027960

کروس در آخرین لحظات تصمیم گرفت که بار دیگر در تیم ملی حضور داشته باشد و در مسابقاتی که قرار است در خانه برگزار شود به میدان برود. این فرصتی طلایی برای او است که تنها جامی که در ویترین افتخاراتش کم دارد را به دست آورد.

این سناریویی خاص برای هر سه بازیکنی است و در نهایت این توپ و زمین بازی است که تصمیم می‌گیرد کدام‌یک شایستگی بیشتری برای کسب جایزه ارزشمند توپ طلا را دارند.

دیدگاه‌ها