کد خبر : 2025323 | 11 خرداد 1403 ساعت 14:12 | 53.8K بازدید | 165 دیدگاه

جواد می‌خواهد بماند و تیمی در حد آسیا ببندد

پیام مهم نکونام پیش از آخرین بازی فصل

جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی پیکان، آب پاکی را روی دست مخالفانش ریخت و از برنامه‌هایش برای فصل بعد سخن گفت.

پیام مهم نکونام پیش از آخرین بازی فصل

به گزارش "ورزش سه"، بازی‌های هفته پایانی لیگ فردا در شرایطی برگزار می‌شود که واقعیت امر این بوده، استقلال روی کاغذ شانس کمی برای کسب قهرمانی دارد. به نظر می‌رسد که برای پرسپولیس، غلبه بر مس رفسنجان که درگیر مسائل مالی و مشکلات حاشیه‌ای است، کار سختی نباشد اما فوتبال همواره توانسته است علاقه‌مندان به این رشته را غافلگیر کند.

پس از توقف استقلال برابر نساجی و از دست رفتن صدر جدول رده‌بندی، فرصتی برای منتقدان جواد نکونام فراهم شد تا به انتقاد از سبک بازی این تیم در قائمشهر بپردازند و اینکه آبی پوشان پس از اطلاع از نتیجه بازی همزمان پرسپولیس و استقلال خوزستان، انگیزه‌ای برای حمله و پیروزی در این دیدار نداشته‌اند.

پس از پیروزی پرسپولیس برابر شمس آذر و کم رنگ شدن شانس قهرمانی آبی‌ها، شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه برخی از مدیران جدید استقلال از عملکرد نکونام رضایت ندارند و حتی این موضوع به نشست خبری سرمربی استقلال کشیده شد و او به آن پاسخ داد.

برخی از هواداران استقلال براساس شایعاتی که منتشر شده بود، احتمال می‌دادند که در صورت عدم قهرمانی تیم محبوبشان، شاهد تغییرات روی نیمکت تیم باشند اما جواد نکونام آب پاکی را روی دست همه ریخت و از برنامه‌هایش برای فصل بعد سخن گفت.

2028446

او در بخشی از صحبت‌هایش گفت: از روز اول کار، تلاش و برنامه ما این بود که بتوانیم تا روز آخر، برحسب وظیفه خود برای استقلال و هواداران‌مان زحمت بکشیم، بجنگیم و بهترین بازی را انجام بدهیم. اکنون هم از این موضوع خوشحال هستیم که تیم، باشگاه، هواداران و همه کادر این کار را انجام دادند. تا روز و ثانیه آخر تلاش می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم فردا با امید به خدا قهرمان شویم. نگاه ما از 2 روز دیگر به سال بعد است. شروع به کارهایی خواهیم کرد که نیاز است انجام بدهیم. تا ثانیه آخر بازی فردا تلاش خواهیم کرد تا ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

زمانی‌که یکی از خبرنگاران خطاب به نکونام گفت: "در مورد تعاملتان با مدیران جدید باشگاه صحبت کنید. شما با باشگاه قرارداد دارید، آیا صحبت، لیست یا برنامه‌ریزی‌ای برای فصل آینده شده است؟ یک‌سری شیطنت‌ها و خبرها مطرح شد که مدیران از شما رضایت ندارند. استوری‌هایی که آقای مجیدی در سالگرد قهرمانی استقلال منتشر کردند، تمرکز شما را به هم نمی‌زند؟ چون گفته بودند دو نفر از اعضای هیئت مدیره موافق ماندن شما نیستند." سرمربی آبی‌ها اینگونه پاسخ داد.

2028447

او گفت: من با باشگاه استقلال قرارداد سه ساله دارم. در مورد مدیریت نیز از روزی که تغییرات صورت گرفته، حداقل چیزی که حس می‌کنیم این است آرامش داریم و می‌دانیم باید تمرکز ما روی فوتبال باشد. اینکه سال بعد چه اتفاقی برای استقلال رخ خواهد داد باید بگویم ما جلساتی داشته‌ایم و حتی با برخی از بازیکنانی که مدنظرمان است نیز صحبت کرده‌ایم. قطعا بعد از بازی با پیکان تلاش می‌کنیم قرارداد آنها را نهایی کنیم. برنامه‌ریزی که شده، این است پس از بازی هفته آخر، بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم. خودتان می‌گویید حواشی و صحبت‌های غیررسمی. رسمی این بود که من به شما گفتم اما غیررسمی می‌تواند هر چیزی باشد. تمرکز من کاملا روی فوتبال است و هر جا که باشم، فقط روی کارم تمرکز دارم. اینکه (حواشی) بخواهد روی کارم تأثیر بگذارد، از این اتفاقات در این فوتبال زیاد دیده‌ایم.

نکونام در بخش دیگری از صحبت‌هایش عملا از برنامه‌هایش برای فصل بعد صحبت کرد. جایی که او عنوان کرد تجربیاتش طی فصل نخست حضورش در استقلال، برای سال بعد به او کمک می‌کند. سرمربی آبی‌ها در خصوص اینکه آیا تجربیاتی در این فصل کسب کرده، گفت: قطعا چیزهای زیادی به‌خصوص در استقلال، چون سال اول حضور من در این تیم است. پس از سال 92 که توانستم با این تیم قهرمان شوم، الآن به عنوان مربی اینجا هستم و تمام تمرکزم روی این بود که با وجود شرایط سختی که داشتیم، به‌خاطر هواداران، تا لحظه آخر برای آنها بجنگیم و بهترین عملکرد را داشته باشم و وظیفه‌مان را انجام دهیم. برای سال بعد قطعا نکات زیادی است که به ما اضافه خواهد شد و در ادامه راه به ما کمک خواهد کرد. اینکه این مسائل چیست را نمی‌شود خیلی باز کرد ولی نکاتی وجود دارد که بدون شک در سال بعد و ادامه دوران مربیگری به ما کمک خواهد کرد.

2027705

بخش پایانی نشست نکونام، تأکیدی بود بر اراده سرمربی آبی‌ها برای ادامه همکاری با استقلال. زمانی‌که یک خبرنگار از او پرسید آیا برای فصل بعد تیمی در حد لیگ خواهد بست یا در حد آسیا، نکونام گفت: طی صحبتی که داشته‌ایم، می‌خواهیم تیم خوبی در حد لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. چون خودتان می‌دانید تیم‌هایی که آنجا حضور دارند، هزینه‌هایی که انجام می‌دهند، با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست.

دیدگاه‌ها