کد خبر : 2025039 | 09 خرداد 1403 ساعت 20:32 | 26.9K بازدید | 13 دیدگاه

مربی جدید بایرن: یک بیزینس‌من که از مدرسه اخراج شد

ونسان کمپانی، سرمربی جدید بایرن مونیخ، یکی از بهترین مدافعان نسل خود به‌شمار می‌رفت اما زندگی او در فوتبال خلاصه نمی‌شود.

مربی جدید بایرن: یک بیزینس‌من که از مدرسه اخراج شد

به گزارش "ورزش سه"، ونسان کمپانی در زندگی خود موفقیت‌های زیادی را تجربه کرده است اما طعم شکست را هم چشید. کمپانی 38 ساله که امروز به عنوان سرمربی جدید بایرن مونیخ معرفی شد، در خارج از فوتبال به تجارت و تحصیلات تکمیلی مشغول است. غول‌های بوندسلیگا به دنبال جانشینی برای توماس توخل بودهند ولی بارها در این مسیر به پاسخ منفی روبرو شدند. تا اینکه توانستند با این مربی بلژیکی که زندگی پرفراز و نشیبی داشت، به توافق برسند.

کمپانی به دلیل مشکلات دوران کودکی‌اش چیزی نمانده بود که فوتبال را برای همیشه کنار بگذارد. او در 14 سالگی به دلیل تعهداتش به تیم جوانان بلژیک از مدرسه اخراج شد، ولی در نهایت از تیم ملی هم کنار گذاشته شد. او در سال ۲۰۱۹ اعتراف کرد نزدیک بود مواد مخدر و گروه‌های گنگستری در منطقه محل زندگی‌اش در دوران کودکی او را به انتخاب یک "مسیر کاملا اشتباه" سوق دهد. کمپانی به مسیر خود بازگشت و کار خود را در اندرلخت آغاز کرد و سپس به هامبورگ و بعد منچسترسیتی رفت.

2028024

او در جمع سیتیزن‌ها به یک چهره افسانه‌ای تبدیل شد و کاپیتانی این باشگاه را در کسب چهار عنوان قهرمانی لیگ برتر، دو جام حذفی و چهار جام اتحادیه بر عهده داشت. او در همین باشگاه از فوتبال خداحافظی و دوران مربیگری خود را از باشگاه دوران کودکی‌اش اندرلخت آغاز کرد. او پس از اثبات خود در لیگ برتر فوتبال بلژیک، به باشگاه چمپیونشیپی برنلی رفت. و در سال ۲۰۲۳ تیمش را به لیگ برتر برد و با ارائه فوتبال هیجان‌انگیز، تحسین بسیاری را برانگیخت. او برای نگه داشتن تیم در سطح لیگ برتر هزینه زیادی کرد اما نتوانست از سقوط جلوگیری کند.

2028026

زندگی کمپانی کاملاً روی فوتبال متمرکز نبوده است. وی در سال 2018 از دانشگاه منچستر در رشته مدیریت بازرگانی فارغ‌التحصیل شد. او این موفقیت را در حالی که کاپیتان منچستر سیتی بود به دست آورد. کمپانی که اغلب به عنوان فردی با بیان شیوا توصیف می‌شود، می‌تواند به چندین زبان از جمله آلمانی، انگلیسی و همچنین کمی اسپانیایی و ایتالیایی صحبت کند. کمپانی در دوران حضورش در منچسترسیتی با کارلا هیگز در سال 2011 ازدواج کرد. کارلا هوادار دو‌ آتیشه منچستر سیتی ا‌ست. این زوج صاحب دو فرزند سیزده ساله و ده ساله به نام‌ سیِنا و کای هستند. البته همه کارهای کمپانی با موفقیت زیادی همراه نبوده است.

2028025
2028027

او در سال ۲۰۱۴ دو کافه ورزشی به نام «گود کمپانی» در بلژیک افتتاح کرد. با این حال، هر دو آنها ظرف یک سال تعطیل شدند زیرا به گفته کمپانی گردش مالی برای پوشش هزینه‌ها کافی نبوده است. او حالا می‌گوید: "از این تصمیم پشیمان هستم. ما مشتری کافی داشتیم، گردش مالی خوب بود، اما برای پوشش هزینه‌ها کافی نبود. پس کار در همین‌جا تمام می شود. درس اول در تجارت: سرمایه‌گذاری همیشه یک ریسک است. بعضی مواقع می‌برید، بعضی مواقع می‌بازید."

دیدگاه‌ها