کد خبر : 2025037 | 09 خرداد 1403 ساعت 20:26 | 8.4K بازدید | 4 دیدگاه

بحران در کامرون: اتوئو علیه وزارت ورزش!

فدراسیون فوتبال کامرون مارک برایس که از سوی وزارت ورزش به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده بود را برکنار کرد.

بحران در کامرون: اتوئو علیه وزارت ورزش!

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه فوتبال کامرون در بیانیه‌ای اعلام کرد که مارک برایس، سرمربی جدید بلژیکی، را کنار گذاشته و به طور موقت مارتین اندتونگو را قبل از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 انتخاب کرده است.

این تصمیم در پی اختلاف نظر شدید بین برایس و ساموئل اتوئو، رئیس فدراسیون فوتبال کامرون، اتخاذ شد. بحران فوتبال کامرون پس از اینکه دیدار اتوئو و برایس بلژیکی به یک دعوای عجیب تبدیل شد، بدتر شد.

برایس از سوی وزارت ورزش کشور کامرون به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و فدراسیون فوتبال کامرون در این انتخاب هیچ دخالتی نداشت.

اتوئو از برایس دعوت کرد تا در یک "جلسه کاری" برای آمادگی پیش از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 در ماه آینده شرکت کند، اما فدراسیون کامرون اجازه نداد که همکاران این مربی بلژیکی در این جلسه شرکت کنند.

2028030

در این جلسه اتوئو و برایس دچار درگیری لفظی شدند و فدراسیون فوتبال کامرون بعد از آن جلسه کمیته اضطراری را تشکیل داد که تصمیم به ایجاد این تغییر گرفت.

این اقدام می‌تواند اتوئو را با وزارت ورزش که تا کنون علی‌رغم مخالفت فدراسیون به انتصاب برایس پایبند بوده، وارد یک چالش جدی کند. معمولا فدراسیون فوتبال مربیان را منصوب می‌کند و دستمزد آن‌ها را می‌‌پردازد، اما در برخی از کشورهای آفریقایی دولت این وظیفه را بر عهده می‌گیرد، به ویژه زمانی که فدراسیون‌ها از مشکلات مالی رنج می‌برند.

تیم ملی کامرون از دو بازی اول در مرحله مقدماتی جام جهانی 4 امتیاز کسب کرده است و در 8 ژوئن میزبان کیپ ورد خواهد بود و سه روز پس از آن مقابل آنگولا قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها