کد خبر : 2024841 | 09 خرداد 1403 ساعت 00:17 | 6.5K بازدید | 2 دیدگاه

هیچ سه امتیازی ساده نیست

اخباری، آخرین سنگر تیم سختکوش (عکس)

فوتبال باشگاهی در ایران هیجان‌انگیزترین و سرنوشت‌سازترین روزهایش را تجربه می‌کند.

اخباری، آخرین سنگر تیم سختکوش (عکس)

به گزارش "ورزش سه" کمتر پیش می‌آید رقابتی چنین تنگاتنگ و سایه به سایه برای کسب عنوان قهرمانی در یک ماراتن سی هفته‌ای شکل بگیرد. اما لیگ برتر بیست و سوم به این شکل در آمده است. چیزی شبیه مسابقات فرمول یک که گاهی آنقدر فاصله‌ها ناچیز است و نفر پیشتاز مدام تغییر می‌کند که بیننده دچار سرگیجه می‌شود.
در این مواقع شاید بهترین کار این باشد که قید تماشای رقابت را زد. به استادیوم نرفت یا تلویزیون را خاموش کرد تا چند ساعت بعد که نتیجه نهایی مشخص شده است. اما خب این رسم هواداری و یاری رساندن به "محبوب" نیست.
درواقع سخت‌ترین کار دنیا جنگی است که انسان خودش با خودش درگیر می‌شود. جایی که عقل به سمت منطق دستور می‌دهد اما قلب، مخالف آن و به سوی احساس. چیزی شبیه همین کاری که فوتبالیست‌های رقیب با تمایلات قلبی به سرخابی‌ها ناچار به انجامش هستند.
یک نمونه بارز آن تلاش خستگی ناپذیر بهنام برزای در لباس گل گهر برابر استقلال بود. بازیکنی که هیچگاه علاقه‌اش به آبی‌های پایتخت را پنهان نکرده و مدت کوتاهی هم لباس این تیم را بر تن کرده است. او اما نمایش درخشانی در ترکیب تیم سیرجانی داشت تا یار رو در رویش، ابوالفضل جلالی که آمار پاس گل‌هایش دو رقمی است نتواند در دیدار امشب راه به جایی ببرد.
البته نباید از چند سیو تماشایی و نجات بخش اخباری گذشت. شاید اگر هر گلر دیگری درون دروازه گل گهر بود استقلال به بردی پرگل‌تر و راحت‌تر دست پیدا می‌کرد اما اخباری مانع این اتفاق شد.

2027720

مقاومت و جنگندگی این دو بازیکن باتجربه تا سوت پایان بازی ستودنی بود. آنها حتی وقتی در برابر بلانکو و آرمان رمضانی دروازه را بسته نگه داشتند برای سرعت بخشیدن به بازی و جبران تک گل عقب افتاده از هم‌تیمی‌ها می‌خواستند پرتلاش و سریع عمل کنند.
حالا که هفته ۲۹ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پایان یافته و تابلوی اعلام نتایج بایگانی خواهد شد، مشخص شد کار تصاحب عنوان قهرمانی به هفته آخر کشیده می‌شود و هر دو تیم استقلال و پرسپولیس تقریبا به یک اندازه شانس قهرمانی دارند اما این عملکرد فردی شرافتمندانه و البته حرفه‌ای در یاد خواهد ماند تا به همه ثابت شود نباید اسیر ساده انگاری‌ها و توهم توطئه‌ها شد! فوتبال هست و هزار اتفاق، نمی توان به صرف فضاسازی‌های مسموم و بی‌دلیل، خود را از لذتش محروم کرد.

دیدگاه‌ها