کد خبر : 2024826 | 09 خرداد 1403 ساعت 01:52 | 430.1K بازدید | 365 دیدگاه

یک پنالتی برای استقلال

کارشناسی صحنه مهمی که هیچکس حواسش نبود!

دیدار حساس استقلال و گل‌گهر سیرجان با یک صحنه مشکوک به پنالتی همراه بود.

کارشناسی صحنه مهمی که هیچکس حواسش نبود!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در هفته بیست و نهم لیگ برتر با یک گل گل‌گهر سیرجان را شکست داد تا همچنان با اختلاف یک امتیاز نسبت به پرسپولیس صدرنشین در رده دوم جدول باقی بماند.

ویدئو: 334107

این دیدار که قضاوت آن بر عهده وحید کاظمی بود، در دقایق پایانی با یک صحنه مشکوک به پنالتی همراه شد، اما داور دستور به ادامه بازی داد تا آبی‌ها نتوانند اختلاف خود با حریف را به دو گل برساند.

2027722
2027723

در این صحنه که در دقیقه ۸۲ مسابقه رخ داد، گوستاوو بلانکو در پی برخوردی با مدافع حریف سرنگون شد که آبی‌پوشان اعتقاد داشتند داور باید در سوت خود می‌دمید و یک ضربه پنالتی به سود آنها اعلام می‌کرد.


کارشناسان داوری در گفتگو با "ورزش سه" به بررسی این صحنه پرداخته‌اند که نظرات آنها را در ادامه می‌خوانید:

❌ محمدرضا ابوالفضلی: مدافع با دو دست مهاجم را گرفته و توانایی مهاجم را برای چرخیدن و ضربه زدن به توپ کاهش می‌دهد. وقتی مدافع با دو دوست مهاجم را می‌گیرد، پنالتی است. باید برای استقلال پنالتی اعلام می‌شد و این صحنه اصلا چلنج فوتبالی نیست.

✅ محمدحسین ترابیان: بازیکن مدافع با تکل صحیح،  توپ مهاجم را دفع می‌کند. ادامه بازی تصمیم صحیح داور.

❌ مهدی عالیقدر: اگر حتي نيرويي را كه مدافع اعمال مي‌كند فاكتور بگيرم، نمي‌شود هيچ توضيحي بابت هر دو دست مدافع كه روي كمر مهاجم است داد؛ همين عامل باعث سرنگوني مهاجم مي‌شود و علي رغم اينكه جايگيري داور بسيار مناسب است، اما در تشخيص دچار اشتباه مي‌شود. در اين صحنه باید پنالتي اعلام ميشد.

❌ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن تیم گل‌گهر با هر دو دست بازیکن استقلال را می‌گیرد و مانع حرکت و چرخش او می‌شود. داور باید یک پنالتی به سود استقلال اعلام می‌کرد.

❌ تورج حق‌وردی: مدافع با دو دست کمر مهاجم را گرفت و اجازه استفاده از توپ را به او نداد و همزمان هم توپ و هم زانوی مهاجم را زد. داور باید یک پنالتی به سود استقلال اعلام می‌کرد.

❌ بابک وسیله‌بر: مدافع داخل محوطه جریمه خود با دو دست مهاجم را گرفته و نیز با پا هم ضربه‌ای وارد می‌کند که باعث سرنگونی او می‌شود، بنابراین اعلام ضربه پنالتی بدون جریمه شخصی قضاوت این صحنه است.

✅ سعید علینژادیان: هیچگونه تخلفی از سوی بازیکن مدافع صورت نمی‌گیرد و یک چلنج نرمال فوتبالی بین دو بازیکن است. تصمیم داور در خصوص ادامه بازی صحیح بود.

دیدگاه‌ها