کد خبر : 2024737 | 08 خرداد 1403 ساعت 21:50 | 14.6K بازدید | 76 دیدگاه

ماموریت موفقیت‌آمیز حفظ رتبه سوم؛

آلومینیوم ۰ سپاهان ۱: انتقام مورایس از گادفادر!

تیم فوتبال سپاهان موفق شد دیدار ماقبل پایانی مسابقات را هم با پیروزی پشت سر بگذارد.

آلومینیوم ۰ سپاهان ۱: انتقام مورایس از گادفادر!

به گزارش "ورزش‌سه"، در این مسابقه آلومینیوم به دنبال بهبود جایگاه تک‌ رقمی خود در جدول رده‌بندی بود و در سوی مقابل سپاهان به دنبال حفظ رتبه سومی. دو تیم با اهداف مشخص بازی را محتاطانه آغاز کردند و این سپاهان بود که به‌مانند هفته‌های گذشته موفق شد روند خوب خود را ادامه بدهد و در دقیقه ۲۳ روی پاس امید نورافکن و شوت تماشایی کاوه رضایی به گل دست پیدا کرد. 

ویدئو: 334056

این نیمه در حالی که موقعیت‌های دو تیم متعادل بود با پیروزی سپاهان تمام شد و در نیمه دوم هر چقدر شاگردان مجتبی حسینی سعی کردند که گل تساوی را به ثمر برسانند موفق نبودند تا در پایان سه امتیاز به حساب سپاهان واریز شود. با این نتیجه سپاهان ۵۴ امتیازی شد و موفق شد ضمن حفظ جایگاه سومی از آلومینیوم که شروع کننده بحران این تیم در دسته اول بود، انتقام بگیرد. در سوی مقابل آلومینیوم که به دنبال بهبود جایگاه هشتمی خود بود ۳۸ امتیازی باقی ماند و نتوانست در جدول صعود داشته باشد.

با گزارش زنده این دیدار همراه "ورزش سه" باشید.

📝 سه‌شنبه ۸ خردادماه، ساعت ۲۰، آلومینیوم اراک – سپاهان، ورزشگاه امام خمینی اراک 

🏁 تیم داوری: اشکان خورشیدی؛ مرتضی یوسف شهریاری، علیرضا ممبینی، علی‌اصغر مومنی

🟢 ترکیب آلومینیوم 
احمد گوهری، احسان قهاری، امیر نوری (73- شروین بزرگ)، ابوالفضل سلیمانی، مهدی لیموچی (73-ابوالفضل قنبری)، امین جهان‌کهن (83- علی وطن‌دوست)، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی‌فرد، رضا جبیره (87- علیرضا نقی‌زاده)، محمدامین کاظمیان و محمدمهدی لطفی (87-امیرحسین خادمی)
سرمربی: مجتبی حسینی

🟡 ترکیب سپاهان 
پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، سیاوش یزدانی، هادی محمدی، آریا یوسفی، محمد کریمی، برایان دابو، محمدجواد حسین‌نژاد (88-اعرابی)، امید نورافکن، کاوه رضایی (81- رضا شکاری) و شهریار مغانلو (88-دانشگر)
سرمربی: ژوزه مورایس

2027596

اخطار:

آلومینیوم: مهدی لیموچی 31

سپاهان: محمد کریمی 31


⚽️  شرح گل 
سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۲۳ پای امید نورافکن در محوطه جریمه به کاوه رضایی رسید و این مهاجم هم با چرخش زیبا و یک شوت دقیق احمد گوهری سنگربان آلومینیوم را مات کرد.

ویدئو: 334020

⏱ دقایق حساس:

دقیقه ۳۶: شوت سرکش امین کاظمیان به شکل خطرناکی با فاصله چند سانتی‌متری از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۵۰: شوت شهریار مغانلو با واکنش احمد گوهری به کرنر رفت ولی پیش از این داور اعلام آفساید کرده بود.

دقیقه ۶۴: شوت شهریار مغانلو با اختلاف کم و به شکل خطرناک از کنار دروازه آلومینیوم راهی اوت شد.

دقیقه ۶۷: شوت تماشایی شماره ۱۰ تیم فوتبال آلومینیوم با واکنش فوق‌العاده‌تر پیام نیازمند به کرنر رفت.

دقیقه ۸۳: ارسال کاظمیان به دهانه دروازه با دخالت به موقع نیازمند به کرنر فرستاده شد.


شرح بازی  
در این مسابقه با توجه به اینکه دو تیم انگیزه‌های زیادی به‌مانند استقلال و پرسپولیس و همینطور تیم‌های قعر جدول ندارند، شاهد یک بازی متعادل از سوی دو تیم بودیم که دو موقعیت جدی هم روی دروازه نیازمند و گوهری ایجاد شد. با این حال این سپاهان بود که توانست روی فرصت‌طلبی کاوه رضایی به گل دست پیدا کند. احتمالا در نیمه دوم شاهد بازی بازتری از سوی هر دو تیم باشیم که موقعیت‌های بیشتری هم داشته باشد.
در نیمه دوم این تیم آلومینیوم بود که در خانه برای گل تساوی تلاش می‌کرد و سپاهان هم به صورت خودآگاه عقب کشیده بود تا از ضد حملات استفاده کند. در نهایت و پس از پایان مسابقه با اینکه آلومینیوم تسلط زیادی بر توپ و میدان داشت و چند موقعیت خوب هم ایجاد کرد، اما نتوانست برنده مسابقه باشد و با شکست از زمین خارج شد.


⭕️ حواشی: 

*سپاهان در این مسابقه با محرومیت فرشاد احمدزاده و رامین رضائیان و همین‌طور مصدومیت رضا اسدی مواجه است و آنها در فهرست تیم حضور ندارند.
*آلومینیوم هم غایبان مهمی در این مسابقه دارد و مهران موسوی، میلاد بدرقه و عارف حاجی‌عیدی به دلیل محرومیت و اسماعیل شریفات و مرتضی تبریزی به علت مصدومیت در فهرست این تیم در اراک مقابل سپاهان حضور ندارند.

*پیش از شروع مسابقه از اشکان خورشیدی داور این دیدار که آخرین قضاوت خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند و پس از این مسابقه از فوتبال و داوری خداحافظی می‌کند تقدیر به عمل آمد.

*پیش از شروع مسابقه آلومینیوم که اولین بازی خود را پس از حادثه سقوط بالگرد در خانه تجربه می‌کند مراسم ویژه‌ای برای بزرگداشت شهدای خدمت در نظر گرفته بود.

*پیش از شروع مسابقه بازیکنان تیم آلومینیوم به سمت جلال امیدیان رفتند که به تازگی با جدایی از آلومینیوم به سپاهان رفته و در سوی مقابل هم جلال امیدیان به سمت سرمربی آلومینیوم و دوست قدیمی‌اش مجتبی حسینی رفت.

*پیش از شروع مسابقه در حالی که شاهد تاخیری چند دقیقه‌ای در شروع بازی بودیم شهریار مغانلو و امید نورافکن در حال پاس‌کاری با اشکان خورشیدی داور مسابقه بودند که آخرین قضاوت خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند.

*مهدی لیموچی و محمد کریمی به دلیل درگیری با یکدیگر توسط اشکان خورشیدی، داور مسابقه، با کارت زرد جریمه شدند.

*پیام نیازمند دچار مصدومیت شده و بازی به همین دلیل برای دقایقی در اراک متوقف شده است.


📌 اتفاق ویژه 
سپاهان در نیم فصل اول با پیروزی یک بر صفر مقابل آلومینیوم شروع کننده بحرانی بود که در سپاهان ماه‌ها طول کشید و هنوز هم تمام نشده. پیش از بازی روابط عمومی باشگاه آلومینیوم مجتبی حسینی را در پوستری پدرخوانده توصیف کرده بود و حالا سپاهانی‌ها موفق شدند در بازی ماقبل پایانی حداقل از حسینی و شاگردان انتقام مورایس را بگیرند.


🥇 بهترین بازیکن زمین 
پیام نیازمند در این مسابقه یک‌بار دیگر نشان داد به اوج آمادگی بازگشته و چندین مرتبه با واکنش‌های خوب خود مانع از فروپاشی دروازه سپاهان شد تا از او به عنوان بهترین بازیکن زمین یاد شود.

دیدگاه‌ها