کد خبر : 2024659 | 08 خرداد 1403 ساعت 14:50 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

اعزام دارندگان طلا و نقره مسابقات جهانی به پارالمپیک

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور گفت: کسانی که مدال طلا و نقره گرفتند وارد مسابقات پارالمپیک پاریس خواهند شد.

اعزام دارندگان طلا و نقره مسابقات جهانی به پارالمپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، از اصفهان، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور در حاشیه این مجمع انتخاباتی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفته و اظهار داشت: شهادت آیت‌الله رئیسی اتفاق بسیار تلخی بود و ضایعه بزرگی را به نظام تحمیل کرد و امیدواریم خداوند کمک کند تا جامعه این مصیبت را به خوبی پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: باید شرایط کشور را بسنجیم و به انتخابات وارد شویم و تلاش کنیم که انتخابات پرشوری داشته باشیم زیرا هر چقدر تعداد آرا بیشتر باشد، کسی که قوه اجرایی در دست خواهد گرفت، بیشتر می‌تواند خدمت کند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات مسئولیتی است که بر دوش همه ما قرار دارد و باید به مسئولیت‌مان عمل کنیم؛ کسی نمی‌تواند منکر مشکلات جامعه شود، حتما مشکلات زیادی داریم چون تحریم هستیم و از طرفی کشور با فشارهای چند جانبه روبه‌رو است بنابراین لازم است که آگاهانه در انتخابات وارد شویم.

رسیدگی به ورزش نابینایان یک مسئولیت اجتماعی است

وی در بخش دیگری از سخنانش به "ناصر چاووشی" بابت انتخابش به عنوان رئیس هیئت تبریک گفته و افزود: چاووشی نظر و تفکر خوبی دارد و امیدوارم به کمک ایشان به جامعه هدف خدمت کنیم، ورزش نابینایان مولود انقلاب اسلامی است و با آمدن حضرت امام شکل گرفته است. از طرفی در بعد معنوی اهل بیت (ع) روی کمک به افراد خاص تاکید کرده‌اند و علاوه بر این حقوق همه افراد جامعه باید رعایت شود.

مظلومی یادآور شد: زمانی بود که مشکلات نابینایان تنها به خودشان مربوط می‌شد و خودشان باید به تنهایی با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردند اما حقوق اجتماعی کل جامعه و مسئولین را در قبال مشکل نابینایان مسئول می‌داند و همه باید کمک کنند که آنها هم بتوانند مثل سایر اقشار در جامعه به راحتی زندگی کنند.

وی با بیان اینکه مسئولین باید به ورزش نابینایان بودجه بیشتری تخصیص دهند، گفت: ما رشته‌های ورزشی مختلفی داریم و سالانه مسابقات قهرمانی کشوری را برگزار می‌کنیم.

اصفهان مقام اول ورزش نابینایان را دارد

مظلومی با تاکید بر اینکه استان اصفهان چند سال است که در ورزش نابینایان مقام اول کشور را دارد، افزود: استان اصفهان در چند سال اخیر در ورزش نابینایان فقط یکبار  مقاوم دوم را کسب کرده و بر اساس ارزیابی عملکردی که داریم انجام می‌دهیم، اصفهان تا این لحظه مقاوم اول کشور را دارد.

وی در ادامه به قهرمانی "هاجر صفرزاده" در مسابقات پارادوومیدانی جهان و کسب سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس توسط وی اشاره کرد و گفت: همان طور که مسئولین پارالمپیک اعلام کردند و ما نیز اعلام می‌کنیم کسانی که مدال طلا و نقره گرفتند وارد مسابقات پارالمپیک پاریس خواهند شد؛ تا امروز 5 نفر از ورزش جانبازان و توان‌یابان و 4 نفر از جامعه ورزش نابینایان سهمیه گرفته‌اند و تا روز 22 خرداد ماه مسابقات دو و میدانی در رده‌های مختلف را داریم که اگر کسی بتواند رکوردهای لازم را بزند و سهمیه را بگیرد، به کاروان اعزامی ما اضافه خواهد شد.

برگزاری جشنواره جوانان در مهر ماه

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور انتصاب "مهدی صدری" به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان را به فال نیک گرفت و گفت: آقای صدری 30 سال سابقه فرهنگی دارد و بسیار می‌تواند در ورزش موثر باشد؛ در ورزش باید کار فرهنگی کرد و بی‌اخلاقی‌هایی که در ورزش وجود دارد را با بعد فرهنگی ترمیم کنیم.

وی با بیان اینکه 24 مهرماه امسال روز جهانی پارالمپیک است، افزود: ما به جای روز جهانی می‌خواهیم جشنواره ورزش جوانان را برگزار کنیم چون شهریور ماه سال آینده مسابقات جوانان در ازبکستان برگزار خواهد شد. ما دو سال پیش در مسابقات جوانان به میزبانی بحرین اول شدیم و کار سختی در پیش داریم به همین دلیل جشنواره ورزش جوانان در رشته‌های مختلفی از جمله گلبال، دو و میدانی، جودو، فوتبال و غیره در هر دو بخش بانوان و آقایان را برگزار خواهیم کرد و نامه‌های آن به استان‌ها ارسال شده و امیدوارم که استان‌ها با اعزام تیم‌های مختلف به ما کمک کنند تا افراد مستعد را شناسایی کنیم.

همه انسان‌ها محدود هستند

مظلومی با تاکید بر اینکه توان بخشی یکی از مهم‌ترین اهداف ورزش است، یادآور شد: همیشه در شعارها می‌گویند که معلولیت به معنای محدودیت نیست اما این غلط است و همه انسان‌ها محدودیت دارند اما ناتوان نیستند؛ کسی که چشم یا پا ندارد محدود است اما ناتوان نیست؛ حتی انسان‌هایی که از نظر جسمی سالم هستند نیز محدود هستند چون نمی‌توانند به همه اهداف‌شان برسند اما ناتوان نیستند. اگر کسی با شرایط سختی جسمی قهرمان می‌شود، مایه مباهات است و باید در بعد رسانه‌ای از آن استفاده کنیم تا بقیه افراد جامعه را به سمت استفاده از توانمندی‌هایشان سوق دهیم.

وی با بیان اینکه مردم خیلی خوبی داریم و ما مسئولین باید به وظایف‌مان خوب عمل کنیم، ادامه داد: مردم بسیار لایقی داریم و همه ما مسئولین وظیفه داریم که جلوی آنها تعظیم کنیم و به وظایف‌مان به شکلی عمل کنیم که شرمنده شهدا و مردم نباشیم.

دیدگاه‌ها