کد خبر : 2024353 | 08 خرداد 1403 ساعت 02:38 | 17.7K بازدید | 9 دیدگاه

فوق ستاره سابق یک سال نزدیک‌تر به خداحافظی

بالوتلی یک اسم بزرگ که گاهی گل می‌زند

ماریو بالوتلی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ را با به ثمر رساندن ۷ گل برای دمیر اسپور به پایان رساند.

بالوتلی یک اسم بزرگ که گاهی گل می‌زند

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مهاجمان محبوب ژوزه مورینیو که روزگاری آقای خاص او را رقیب احتمالی مسی و رونالدو در دنیای فوتبال می‌دانست، حاشیه و مسائل غیرفوتبالی را به استمرار عملکرد خوب در مستطیل سبز داد ترجیح داد تا حالا در ۳۴ سالگی تبدیل به بازیکنی کاملا معمولی آن هم در سوپرلیگ ترکیه شود.

ماریو بالوتلی مهاجم ۱۸۹ سانتی متری ایتالیایی که این فصل با بازگشت به ادانا دمیراسپور امید زیادی به درخشش دوباره در سوپرلیگ ترکیه داشت، فصل را با زدن ۷ گل به پایان رساند تا همچنان نشان دهد دیگر خبری از آن فوق ستاره که روزگاری با درخشش در پیراهن تیم‌های اینتر، منچسترسیتی و میلان نامش را بر سر زبان‌ها انداخته بود نیست.

سوپرماریو در حالی فصل را با ۷ گل زده به پایان رساند که یک فصل پیش نیز در پیراهن تیم سیون سوئیس تنها ۶ گل به ثمر رسانده بود تا با این آمار گلزنی نامناسب برای فصل آینده نیز شاهد حضورش در یک باشگاه غیر مطرح باشیم.

جالب آنکه او دو سال قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود انگیزه زیادی برای حضور در یورو ۲۰۲۴ دارد تا خاطرات خوبش با ایتالیا در یورو ۲۰۱۲ را تکرار کند. اتفاقی که با توجه به عملکرد ضعیفش، احتمالش نزدیک به صفر درصد است.

بالوتلی سابقه بازی در تیم‌های اینتر، میلان، منچستر سیتی، لیورپول، نیس، مارسی، برشا، مونزا، سیون و دمیر اسپور را در کارنامه دارد. اوج درخشش او در دنیای فوتبال را زمان حضورش در اینتر مورینیو و البته منچستر سیتی تحت هدایت مانچینی شاهد بودیم.

2027003

بالوتلی با پیراهن اینتر در 70 بازی 28 گل به ثمر رساند و سپس‌ راهی انگلیس شد تا با پیراهن سیتیزن‌ها نیز 30 گل در 67 بازی به ثمر برساند.

سوپر ماریوی جنجالی با پیراهن تیم ملی ایتالیا نیز ۱۴ گل در ۳۶ بازی به ثمر رسانده است. بهترین دوران او با لاجوردی پوشان به مسابقات یورو ۲۰۱۲ برمی‌گردد. جایی که بالوتلی با زدن ۳ گل حساس نقش مهمی در نایب قهرمانی شاگردان پراندلی ایفا کرد.

یکی از جنجالی‌ترین صحنه‌هایی که از بالوتلی به یاد داریم، شادی پس از گل منحصر به فردش بعد از گلزنی مقابل منچستر یونایتد در سال ۲۰۱۲ بود. جایی که او پیراهنش را بالا زد و نوشته‌ای با مضمون "چرا همش من؟" را به دلیل گلزنی‌های مکررش در لیگ جزيره به رخ همگان کشید.

جالب آنکه بالوتلی از فیزیک بسیار مناسبی نیز برخوردار بود و اگرچه هرازچندگاهی دچار مصدومیت‌های جزئی می‌شد اما اصلی‌ترین دلیل ناموفق بودنش تنها و تنها دنبال کردن مسائل حاشیه‌ای خارج از زمین بازی و البته جنجال‌های عجیب و غریبی همچون سرپیچی از دستورات مربی‌ها در تمرینات بود که باعث نابودی یک مهاجم چارچوب شناس و گلزن شد.

قرار داد یک‌ساله بالوتلی با دمیر اسپور به پایان رسیده و باید منتظر انتخاب تیم جدید مارکوپولوی سال‌های اخیر فوتبال اروپا بمانیم. ضمن آنکه برخی رسانه‌ها از احتمال حضور او در قاره کهن خبر می‌دهند.

دیدگاه‌ها