کد خبر : 2020621 | 22 اردیبهشت 1403 ساعت 20:30 | 17.4K بازدید | 17 دیدگاه

گل گهر از شمس آذر و ملوان جا ماند

تراکتور ۲-۰ گل گهر: خیز مطهری برای تصاحب رتبه سوم

تیم تراکتور تبریز موفق شد با نتیجه دو بر صفر در دیداری خانگی تیم گل گهر را شکست دهد.

تراکتور ۲-۰ گل گهر: خیز مطهری برای تصاحب رتبه سوم

به گزارش ورزش سه، در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران تیم تراکتور تبریز در ورزشگاه خانگی خود میزبان و پذیرای گل گهر سیرجان بود که این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود تبریزی‌ها خاتمه پیدا کرد. 

ویدئو: 332481

در نیمه اول برخلاف جریان بازی و در شرایطی که شاگردان اوزینیدوس حملات بیشماری را روی دروازه تراکتور برنامه‌ریزی کرده بودند، نفوذ حسینی با خطای رزاقپور همراه شد تا داور بازی به سود این تیم اعلام پنالتی کند و گوستاوو گل اول بازی را به ثمر برساند. دقایقی بعد از آن باز هم مدافعان گل گهر در یارگیری اشتباه کردند و این بار خطای مهدی تیکدری یک پنالتی دیگر به تراکتور هدیه کرد که البته این بار رحمان جعفری پشت توپ ایستاد و موفق شد گل دوم بازی را به ثمر برساند. 
در نیمه دوم بازیکنان تیم میهمان عملکرد تهاجمی نیمه اول خودشان را ادامه دادند و قصد داشتند هر طور که هست گل‌های خورده را جبران کنند که در این مسیر ناکام بودند و بازی با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید. 
یکی از صحنه‌های مهم این بازی جایی بود که شجاع خلیل‌زاده و سامان فلاح دو مدافع ملی پوش این دو تیم در دقایق پایانی با یکدیگر درگیر شدند و فرهاد امینی داور چهارم بازی که به جای محمد حسین زاهدی فرد قضاوت بازی را در نیمه دوم به عهده گرفته بود، تصمیم به اخراج این دو نفر گرفت.
با این پیروزی تراکتور با ۴۷ امتیاز در رده چهارم جدول باقی ماند و اختلافش را با سپاهان به یک امتیاز رساند. همچنین گل گهر سیرجانی که برای بازگشت به رتبه ششم نیازمند ۳ امتیاز این بازی بود حالا با ۳۶ امتیاز در رده هفتم جدول باقی ماند تا در ادامه فصل به دنبال تصاحب دوباره رتبه ششم باشد.
گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های تراکتور و  گل گهر را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

📝 هفته بیست و هفتم – بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران - شنبه 1403/2/22 ساعت 18:50
🏟 ورزشگاه: یادگار امام (ره) تبریز
🏁 گروه داوری: محمدحسین زاهدی فرد/ کمک‌ها: دانیال باشنده و اسماعیل احمدی/ داور چهارم: فرهاد امینی/ ناظر: حسین بطحایی


🔴 ترکیب تراکتور تبریز:
حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز (۸۸-سجاد عاشوری)، سید مهدی حسینی، گوستاو واگنین (۶۶-امیر حسین حسین زاده)، مهدی هاشم نژاد (۸۸-میلاد کر)، رحمان جعفری (۹۰+۲ میلوش دلتیچ) و صفا هادی
سرمربی: حمید مطهری

🔵 ترکیب گل گهر: 
محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق پور (۸۸-امیر جعفری)، مسیح زاهدی، سامان فلاح، مهدی تیکدری (۷۸-اریک باگناما)، علیرضا علیزاده، احمدرضا زنده روح (۷۸-بهنام برزای)، روبرتو تورس (۷۸-مهدی ممی زاده)، قائم اسلامی خواه، علیرضا کوشکی (۶۸-مسعود زائرکاظمین) و سعید سحرخیزان
سرمربی: مارینوس اوزونیدیس


اخطار:

گل گهر: مهدی تیکدری (44) - روبرتو تورس (۷۸)

تراکتور: صفا هادی (۴۷) - محمد نادری (۶۳) - مهدی هاشمی نژاد (۷۳) 

اخراج:

گل گهر: سامان فلاح (۸۱)
تراکتور: شجاع خلیل زاده (۸۱)

ویدئو: 332479

⚽️ شرح گل:

تراکتور 1-0 گل گهر (گوستاوو واگنین دقیقه 31): اخباری ابتدا جهت پنالتی گوستاوو را به خوبی تشخیص داد و این توپ را دفع کرد اما هافبک شماره 7 تی‌تی‌ها، در ریباند موفق شد به سادگی هر چه تمام‌تر، دروازه گل گهر را باز کند.

ویدئو: 332459

تراکتور 2-0 گل گهر (رحمان جعفری دقیقه 45+1): مهاجم تراکتوری‌ها در کمال خونسردی مرکز دروازه را هدف گرفت و گل دوم تیمش را در این بازی به ارمغان آورد.

ویدئو: 332462

لحظات حساس:

دقیقه 6: شلیک خطرناک قائم اسلامی خواه از پشت محوطه جریمه به تیرک افقی دروازه بوسه زد.

دقیقه 10: این بار روبرتو تورس بود که از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که این توپ از کنار دروازه پورحمیدی به بیرون رفت.

دقیقه 18: نفود و ارسال تیکدری به داخل محوطه جریمه از سمت راست با ضربه ضعیف سحرخیزان همراه شد که با برخورد به روی زمین پله شد اما پورحمیدی تمام توانش را برای مهار این توپ به کار گرفت و موفق شد.

دقیقه 26: اخباری با واکنشی درازکش مانع از گل شدن شلیک شیری شد تا بازی کماکان بدون گل ادامه داشته باشد.

دقیقه 29: همکاری فوق العاده حسینی و گوستاوو، با نفوذ حسینی به مجوطه جریمه همراه شد و رزاق‌پور برای مقابله با این دو نفر راهی جز خطا کردن بر روی حسینی نمی‌دید تا داور به سود تراکتور اعلام پنالتی کند.

دقیقه 38: ضربه کاشته فوق العاده‌ای که جعفری زد با واکنش خوب اخباری راهی کرنر شد.

دقیقه 39: کرنر ارسال شده با خروج بسیار ضعیف اخباری همراه شد و ابتدا گوستاوو از پشت محوطه جریمه با ضربه سر خود خواست، دروازه را برای دومین بار باز کند که اخباری این توپ را از زیر تیرک دروازه خارج کرد و پس از آن زنده روح اجازه نداد که رحمان جعفری ضربه سر بزند.

دقیقه 44: باز هم نفوذ نادری از سمت چپ با دخالت تیکدری همراه شد تا این بازیکن هم یک پنالتی به تی تی‌ها همراه کند و از داور بازی کارت زرد بگیرد.

دقیقه 45+3: ضربه فنی تورس از پشت محوطه جریمه با اختلافی بسیار زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲: ارسال خوب تورس با دخالت سحرخیزان همراه شد اما پورحمیدی در مهار این توپ مشکلی نداشت تا همچنان دروازه بسته بماند.

دقیقه ۷۴: ارسال مواج فلاح به شکلی خطرناک از پشت سر پورحمیدی گذر کرد اما به تیرک دروازه برخورد کرد و در شرایطی که بازیکنان معتقد بودند توپ از خط رد شده، بازی ادامه پیدا می‌کند.


⭕️ حواشی:

*در شروع دیدار تراکتور-گل گهر، بازیکنان این تیم به سمت هواداران رفتند و از حضور آنها استقبال کردند.

*برخلاف انتظار ورزشگاه یادگار امام (ره) چندان پر نشده و این موضوع بسیار عجیبی است.

*داور بازی به مربی تیم گل گهر که پشت دروازه مشغول گرم کردن بازیکنان این تیم بود به دلیل ایجاد تاخیر در جریان بازی کارت زرد نشان داد.

*مشکلی برای زاهدی‌فرد داور بازی به وجود آمد تا فرهاد امینی داور چهارم جای او را پر کند.

*گوستاوو در هنگام خروج از زمین با تشویق قابل توجه هواداران همراه شد.

*در شرایطی که پورحمیدی وقت کشی می‌کرد، روبرتو تورس در پشت سر او حاضر شد و برخوردی بین این دو نفر به وجود آمد و پس از آن بازیکنان دو تیم و علی الخصوص شجاع خلیل زاده و سامان فلاح با یکدیگر دچار درگیری لفظی شدند.

*شجاع خلیل زاده مدافع تراکتور  پس از اخراج شدن با تشویق هواداران حاضر در ورزشگاه روبرو شد.


🥇 بهترین بازیکن زمین:

گوستاوو و حسینی دو هافبک مرکزی تیم تراکتور در شرایطی که این تیم یر فشار تیم گل گهر بود موفق شدند با توجه به توانمندی در بازی‌سازی و اعتماد به نفس بالای خودشان به تیتی‌ها کمک بکنند خودشان را از زیر فشار این تیم خارج کنند و در نهایت هم روی صحنه به ثمر رسیدن گل اول هر دوی آنها بسیار اثرگذار بودند. در ادامه جریان بازی هم گوستاوو و حسینی هماهنگی و همکاری بسیار خوبی داشتند که می‌توان این سه امتیاز را به واسطه هماهنگی بالای این دو نفر بدانیم.

دیدگاه‌ها