کد خبر : 2013084 | 20 فروردين 1403 ساعت 12:14 | 54.4K بازدید | 51 دیدگاه

آنچلوتی استاد مدیریت بحران

وقتی رونالدو سیستم رئال را عوض کرد

کارلو آنچلوتی در مقطع اول مربیگری‌اش در رئال مادرید برای راحتی کریستیانو رونالدو اقدام به امتحان کردن یک استراتژی جدید کرد.

وقتی رونالدو سیستم رئال را عوض کرد

به گزارش "ورزش سه"، کارلو آنچلوتی اولین بار در سال 2013 بود که مربی رئال مادرید شد. او دو سال روی نیمکت رئال بود و با این تیم برنده 4 جام از جمله لیگ قهرمانان در سال 2014 شد. لادسیمای مورد انتظار بعد از 12 سال با او فتح شد. 

کارلتو ولی در تابستان 2015 برکنار شد تا اینکه با استعفای زیدان در سال 2021 مربی ایتالیایی دوباره برگشت و دومین مقطع او در رئال بسیار بهتر نیز پیش رفته است.

2008576

پل کلمنت، دستیار کارلتو در مقطع اول حضور او در رئال تعریف کرد که چطور مربی ایتالیایی می‌تواند با مسائل و معضلات کنار بیاید و رختکن را به بهترین شکل مدیریت کند: «آنچلوتی استاد مدیریت فوق ستاره‌هاست. یادم است ایده این بود که رونالدو در نوک حمله بماند و عقب نیاید ولی رونالدو دوست نداشت مهاجم مرکزی باشد. با او حرف زد و رونالدو گفت ترجیح می‌دهد وینگر چپ باشد. در نهایت کارلو برای اینکه مشکلی پیش نیاید و رونالدو کاملا احساس راحتی کند، این استراتژی را تعیین کرد که در هنگام حمله 3-3-4 بازی کنیم و زمان از دست دادن توپ 2-4-4. الان این یک استراتژی عادی در تیم‌های فوتبال است ولی در آن زمان برای خود تحولی بزرگ بود. آنچلوتی نه تنها با فوق ستاره‌ها که با مدیران باشگاه‌ها نیز به خوبی کنار می‌آید.»

دیدگاه‌ها