کد خبر : 2006449 | 14 اسفند 1402 ساعت 11:04 | 42.2K بازدید | 89 دیدگاه

ما خودمان تیم داریم و خریدار نیستیم، دولت اصرار می‌کند

تامین اجتماعی پرسپولیس را ریجکت کرد!

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی در خصوص خرید سهام باشگاه پرسپولیس که این روزها در رسانه‌ها مطرح می‌شود؛ ادعای جدیدی را مطرح کرده است.

تامین اجتماعی پرسپولیس را ریجکت کرد!

به گزارش “ورزش سه”، بعد از شایعات پیرامون خرید پرسپولیس توسط سازمان تامین اجتماعی، حالا جمشید مهرابی، مدیرکل نظارت بر امور شرکت‌های تامین اجتماعی، ادعای جالبی را مطرح کرده است.

مهرابی در گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری در خصوص اینکه شایعاتی مبنی بر خرید پرسپولیس توسط سازمان اجتماعی در رسانه‌ها مطرح می‌شود گفت: ما مالک 56 درصد سهام ذوب‌آهن اصفهان هستیم و اکنون مالکیت این باشگاه را در اختیار داریم.

وی ادامه داد: ماده L3 مقررات صدور مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا امکان ارائه مجوز حرفه‌ای برای مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم بیش از یک باشگاه را نمی‌دهد. در واقع اساسأ از ریشه مشکل داریم که بخواهیم مالکیت پرسپولیس را در اختیار بگیریم و بار دیگر بحث مالکیت مشترک پرسپولیس پیش می‌آید و مشکل این باشگاه را حل نخواهد کرد. موضع رسمی سازمان تامین اجتماعی حدود دو هفته پیش اعلام شده اما دیدیم که در رسانه‌ها اعلام شده که سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین خریدار باشگاه پرسپولیس است. یک‌بار گفتند این سازمان ورود کرده، یک بار دیگر گفتند انصراف داده اما مسئله اصلا این نیست.

او ادامه داد: مسئله اصلی اصلا بحث خرید این باشگاه نیست، بلکه موضوع این است که پیشنهاد شده که سازمان تامین اجتماعی از طریق خودش و یا یکی از شرکت‌های زیر مجموعه، این باشگاه را به عنوان بدهی که از دولت دارد؛ در اختیار بگیرد.

ویدئو: 326320

مهرابی در ادامه می‌گوید: پیشنهاد خرید سهام این باشگاه را ما ارائه ندادیم بلکه دولت بدهی سنگینی به سازمان تامین اجتماعی دارد که قرار بود بخشی از سهام این باشگاه، برای مثال ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس بابت مقدار مشخصی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود.

او در پاسخ به این سوال که اگر سازمان تامین اجتماعی این پیشنهاد را ارائه نکرده است؛ پس این پیشنهاد از کجا آمده گفت: به هرحال ما پیشنهادی ندادیم. احتمالا دولت داده است.
مهرابی تصریح کرد: نکته بعدی این است که سازمان تأمین اجتماعی به 47 میلیون بیمه شده تعلق دارد و حق بیمه‌ای را که دریافت می‌کند، باید به جایی ببرد که سوددهی بالاتری داشته باشد. همه می‌دانیم باشگاه‌داری در ایران خیلی بازده بالایی ندارد و اگر هم داشته باشد حوزه‌های دیگری هستند که می‌توانند سوددهی بیشتری داشته باشند که ما بتوانیم حقوق ماهیانه بازنشسته‌ها و کارگران را پرداخت کنیم.

مدیرکل نظارت بر امور شرکت‌های تأمین اجتماعی با یادآوری اینکه «نگرانی‌های جدی در این زمینه وجود دارد.»،  افزود: مصوبه‌ای را از هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی داریم که رسماً اعلام کرده است به چهار دلیل در اختیار گرفتن مالکیت پرسپولیس به صلاح و صرفه نیست.

مهرابی خاطر نشان کرد: نکته دیگر اینکه ذینفعان اصلی سازمان که بازنشستگان هستند از طریق کانون بازنشستگان بارها و بارها مخالفت و نگرانی خود را بابت این انتقال اعلام کرده‌اند. نمایندگان مجلس نیز مخالفت این موضوع هستند.

وی اظهار داشت: بنده هم به‌عنوان فردی مسئول در سازمان تأمین اجتماعی و هم فردی که پرسپولیسی است و علاقه و عشق شدیدی به این تیم دارد می‌گویم فارغ از مسائل قانونی، واگذاری پرسپولیس به تأمین اجتماعی از چاله به چاه افتادن است.

دیدگاه‌ها