کد خبر : 2004304 | 04 اسفند 1402 ساعت 23:20 | 46.1K بازدید | 102 دیدگاه

این غیرممکن است

از بهترین مربی تاریخ فوتبال تقلید نکنید

جرارد پیکه معتقد است هیچکس نمی‌تواند مثل پپ گواردیولا باشد و سبک فوتبال تیم‌های او را تکرار کند.

از بهترین مربی تاریخ فوتبال تقلید نکنید

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا در سال 2008 مربی بارسا شد و تا 2012 روی نیمکت این تیم به همه جام.های ممکن رسید. او سپس به بایرن رفت و با این تیم سه فصل متوالی قهرمان بوندسلیگا شد. از سال 2016 او مربی سیتی شده و بعد از هفت سال بالاخره این تیم را قهرمان چمپیونزلیگ کرد.

1887915

جرارد پیکه در بارسا 4 فصل زیر نظر پپ کار کرد و او را بهترین می‌داند. کاپیتان سابق بارسلونا به ESPN گفت: «گواردیولا یک نابغه است، برای من او در حال حاضر بهترین مربی تاریخ است و این شاید ادعای بزرگی باشد، اما با گذشت زمان همه به این نتیجه خواهند رسید.»

پیکه ادامه داد: «میزان کنترل او بر آنچه در فوتبال رخ می‌دهد، بازی‌خوانی، اینکه چگونه پیش بینی می‌کند، چه اتفاقی در بازی می افتد و نحوه یافتن بهترین راه حل‌ها فوق العاده است. پپ می‌داند که چگونه به تیمش انگیزه دهد و قدرت رهبری بالایی دارد. او همه چیز را در خودش دارد و یک نابغه است. او همزمان با بهترین نسل فوتبالیست‌هایی که در اسپانیا وجود داشته، ظهور کرد. یک مربی درخشان با گروهی گرسنه و با کیفیت بسیار خوب در بارسا که همه چیز را برد. تقلید از گواردیولا غیرممکن است زیرا او شیوه بازی بسیاری از تیم‌ها را تغییر داده است.»

دیدگاه‌ها