کد خبر : 2001839 | 24 بهمن 1402 ساعت 12:48 | 20K بازدید | 2 دیدگاه

زیان انباشته باید هرچه زودتر حل شود

هشدار معاون توسعه به باشگاه پرسپولیس

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش شایعات مربوط به برکناری رضا درویش از مدیریت باشگاه پرسپولیس را رد کرد.

هشدار معاون توسعه به باشگاه پرسپولیس

به گزارش ورزش سه، برنا فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش، پس از برگزاری مجمع باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره این جلسه گفت: امروز جلسه مجمع شرکت پرسپولیس را داشتیم که با حضور اعضا برگزار شد و پیرامون مسائل مطروحه در جلسه، مضوعات سهامداران محترم موضوعات مالی و موضوعات حقوقی شرکت بحث و تبادل نظر شد. گزارش حسابرسان محترم شنیده شد‌. کارشناس سازمان فرابورس و نماینده سازمان خصوصی‌سازی حضور داشتند. به موضوعات رسیدگی شد و مصوبات هم اعلام خواهد شد‌.

او در خصوص شرایط مالی باشگاه پرسپولیس توضیح داد: وضعیت مالی باشگاه، وضعیت خوبی نیست و یک زیان انباشته هنگفتی از گذشته وجود داشته و موارد سنواتی بوده است. اجازه بدهید اعداد و ارقام را در مصوبات و صورت جلسه اعلام شود ولی بخشی از موضوعات، پرونده‌های حقوقی است که دوستان اشاره کردند. مطالباتی هست که باید پیگیری شود. برخی هم بحث مدل‌های مالی و تامین منابع مالی بود که بحث و تبادل نظر شد. انشالله هیئت مدیره باید شکل کامل بگیرد. اعضای هیئت مدیره ما فعلا کامل نیست و امروز قرار است که افراد جدید معرفی شوند. با این تغییرات، هیئت مدیره باید متمرکز شود و موضوعات باشگاه را مورد به مورد و بند به بند حل کند.

فیروزی در پاسخ به اینکه اعضای جدید از وزارت اضافه خواهند شد یا سازمان خصوصی‌سازی گفت: اجازه بدهید آقای اسبقیان درباره نفر بعدی صحبت کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش در واکنش به اینکه صورت‌های مالی به تایید اعضای مجمع رسیده است، گفت: بله، به تایید رسید.

فیروزی درباره تغییر مدیریت باشگاه و احتمال برکناری رضا درویش مطرح کرد: فعلا بحثی مطرح نیست.

او در مورد واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس گفت: سهام از طریق خصوصی‌سازی واگذار شده است. بحث تجدید ارزیابی مطرح شد. به هر حال این باشگاه واگذار شده و در بورس هست و خصوصی‌سازی آنجا دنبال می‌کند.

فیروزی درباره اینکه با استعفای دو عضو هیئت مدیره موافقت شده است، گفت: این موضوع را از دکتر اسبقیان سوال کنید اما فکر می‌کنم با استعفای هر دو نفر موافقت شده است.

او در خصوص حضور این اعضا در جلسه گفت: استعفا دادند اما استعفا باید مورد پذیرش واقع شود و تشریفاتی دارد.

وی درباره غیبت خبیری در این جلسه گفت: جلسه با یک حداقلی تشکیل می‌شود و اینطور نیست که جلسه بدون حضور ایشان رسمیت نداشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش درباره زمان برگزاری مجمع استقلال نیز گفت: اعلام می‌شود.

او درباره اختلافات مدیریت و کادرفنی استقلال گفت: باید دوستان و هیئت مدیره پاسخگو باشند. ما بعد نظارتی داریم.

فیروزی درباره مبلغ استقراض دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: چند فقره تسهیلات گرفتند و موضوع مرسوم و متداولی هم هست اما اشکال اينجاست که برخی بازپرداخت‌ها انجام نشده و بدهی‌ و زیان انباشته داشته‌اند. اینها حتما باید حل شود. اینها مورد تاکید ما هم بوده است. بخشی از آنها سنواتی است و سال گذشته هم تاکید کرده بودیم که باید پیگیری می‌شد. بخشی انجام شده و بخشی نشده است.

وی در پایان درباره مطالبات دو باشگاه از فیفا و AFC توضیح داد: مطالبات ارزی آنجا وجود دارد و این هم بخشی از ظلمی است که به کشور ما می‌شود. ظاهر قضیه این است که ما در بخشی از موارد مورد تحریم قرار می‌گیریم اما متاسفانه به باشگاه‌های ورزشی هم رحم نمی‌کنند و نمی‌دانم چه منطقی دارد که اجازه نمی‌دهند پاداش‌ باشگاه‌ها در اختیارشان قرار بگیرد. ما پیگیر هستیم.

دیدگاه‌ها