کد خبر : 2000736 | 19 بهمن 1402 ساعت 16:40 | 44.3K بازدید | 61 دیدگاه

جهانبخش: من صددرصد متمرکزم!

علیرضا جهانبخش در بازی با قطر هشدار جدی به ملی‌پوشان داد اما کارساز نبود!

جهانبخش: من صددرصد متمرکزم!

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا جهانبخش در بازی با قطر یکی از بهترین‌های بود آن هم در روزی که دیگر بازیکنان تیم تحت شرایط مسابقه نتوانستند کیفیت خود را ارائه کنند و برخلاف تجربه بالایی که داشتند واکنش‌های احساسی و هیجانی در جریان مسابقه نشان دادند و بیشتر از تکیه به توانایی‌های فوتبال خود سعی کردند از انگیزه و مسائل روحی روانی استفاده کنند که نتیجه معکوس داد و عملکرد آنها با افت زیادی همراه بود.

تصاویری که از صحبت‌های انگیزشی علیرضا جهانبخش در بازی با ژاپن منتشر شد نشان داد که برای این تورنمنت از لحاظ روحی روانی آماده است و سعی می‌کند تیم را هم در شرایط ایده‌آل قرار دهد، خوشحالی بعد از گل مقابل قطر هم ادامه‌ای از سخنرانی‌اش در رختکن بود، این بار در میان میدان و شرایط مسابقه!

علیرضا در این تورنمنت دو پنالتی‌ای را به گل تبدیل کرد که در شرایط سخت و پراسترس پشت آن ایستاده بود و با تمرکز هر دو پنالتی را هم مقابل ژاپن و قطر به گل تبدیل کرد تا آمادگی ذهنی خودش در این مسابقات را به رخ بکشد.

1988542

جهانبخش پس از گلزنی مقابل قطر و به تساوی رسیدن بازی در میانه میدان قرار گرفت و خوشحالی جالبی انجام داد، او به سرش اشاره کرد و با مفهوم اینکه با حداکثر تمرکز این بازی را ادامه می‌دهد گل خود را جشن گرفت و پیغام واضحی به دیگر ملی‌پوشان ایران ارسال کرد اما در مجموعه تیمی ایران چیزی به نام تمرکز وجود نداشت و اصرار به ارسال مستقیم توپ به 18 قدم قطر آن هم در شرایطی که پتانسیل بازی‌سازی وجود داشت و مهره‌های قابلی روی نیمکت حضور داشتند عجیب بود.

جهانبخش در دقایق پایانی مسابقه و در شلوغی محوطه قطر با ضربه فنی بغل پا و عبور توپ از بین پاهای مدافع قطری ضربه‌ای را به سمت دروازه مشعل برشام زد که با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد، اما با دیدن صحنه آهسته این موقعیت کاملا آشکار است که او در شرایط سخت، در دقایق پایانی تصمیم هوشمندانه‌ای گرفت و ذهن آماده‌ای برای این مسابقات داشت.

علیرضا در این مسابقات در غیاب احسان با بازوبند کاپیتانی به میدان می‌رفت و نقش تاثیرگذاری در مسابقاتی که ایران شرایط خوبی نداشت و به بازی بازمی‌گشت ایفا کرد، نیمه دوم بازی با ژاپن و بازی با قطر نمونه بارزی از شرایط ذهنی متفاوت او نسبت به دیگر ملی‌پوشان بود.

دیدگاه‌ها