کد خبر : 2000469 | 18 بهمن 1402 ساعت 16:09 | 22.1K بازدید | 6 دیدگاه

جدی‌ترین گزینه جانشین پیولی مشخص شد

ارتباط نزدیک تیاگو موتا با جورجو فورلانی، مالک باشگاه میلان، این مربی را به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های جانشینی استفانو پیولی معرفی کرده است.

جدی‌ترین گزینه جانشین پیولی مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، وضعیت استفانو پیولی در میلان چندان مساعد نیست و پس از عدم صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا، فشار روی این مربی بیشتر شد.

مطابق گزارش کوریره دلو اسپورت، باشگاه میلان در واقع تیاگو موتا را به عنوان جدی‌ترین جانشین استفانو پیولی در نظر گرفته و این درحالی است که همچنین به استخدام آنتونیو کونته در سن سیرو فکر می‌کنند.

به گفته این نشریه جورجو فورلانی، مالک باشگاه میلان، ارتباط خوبی با موتا دارد. همچنین او دوستی صمیمانه‌ای با زلاتان ایبراهیموویچ دارد. این دو در پاری سن ژرمن با هم هم تیمی بودند و زلاتان اکنون به عنوان مشاور ارشد مالکان و مدیریت ارشد میلان فعالیت می‌کند.

تابستان گذشته، موتا پیشنهاد کاری از ناپولی داشت، اما این مربی 41 ساله علاقه‌ای به کار در ناپل ندارد.

در گزارش کوریره دلو اسپورت برای انتخاب موتا به عنوان میلان آمده است: او برای یووه بهتر است یا میلان؟ در بولونیا بهتر است، چون الان در بولونیا حضور دارد... اما باشگاه‌های ایتالیایی قبلاً روی جذب او برنامه ریزی کرده‌اند و او مربی‌ای است که انتظار می‌رود جهش بزرگی در حرفه‌اش داشته باشد و حفظ او در بولونیا پیچیده خواهد بود.

1988071

خب، برگردیم به این سوال: برای سرمربی ایتالیایی- برزیلی، بازیکن سابق ایتالیا زیر نظر چزاره پراندلی، نیمکت یوونتوس بهتر است یا میلان؟

مقدمه: برای ورود به موضوع، بازیکنان این فصل هر دو تیم را بررسی کردیم، به استثنای ماتیاس سوله که به یووه بازخواهد گشت.

تیاگو موتا در میلان با همین معیار

از میلان شروع کنیم. از نقطه نظر تاکتیکی انتقال او بدون مشکل خواهد بود. بولونیا با وجود ویژگی‌های متفاوت، با همان سیستم روسونری وارد زمین می‌شود: 4 مدافع، 2 هافبک، 2 وینگر و یک هافبک تهاجمی پشت یک مهاجم مرکزی.

یک وجه اشتراک بین بولونیا و میلان وجود دارد: استفاده از هافبک تهاجمی. روبن لوفتوس شیک و لویس فرگوسن هر دو بازیکنان با ارزشی هستند که به تیم کمک می‌کنند و نقش هافبک تهاجمی را بازی می‌کنند.

اولین تفاوت واقعی مربوط به مهاجم مرکزی است، شکافی بین اولیویه ژیرو و جاشوا زیرکزی وجود دارد که از نحوه بازی کردن آن‌ها در زمین شروع میشود.

در کار با مهاجم فرانسوی، تیاگو موتا باید حرکات کل تیم را مرور کند و به او توپ برساند، در حالی که با زیرکزی او نیازی به انجام این کار ندارد. این بازیکن در کارهای دفاعی شرکت می‌کند و برای توپ ربایی فعالیت خوبی دارد.

در خط دفاعی 4 نفره بولونیا بازیکنی به نام ریکاردو کالافیوری وجود دارد که تیاگو از او مانند پپ گواردیولا با جان استونز در منچسترسیتی استفاده می‌کند. او می‌تواند به خط میانی هم کمک کند.

میلان هم یک مدافع میانی دارد که می تواند این نوع کارها را به راحتی انجام دهد، آن سیمون کیائر است، اما در مقایسه با فیکایو توموری و مالیک تیاو، او در فاز دفاعی قوی‌تر نیست.

دیدگاه‌ها