کد خبر : 2000450 | 18 بهمن 1402 ساعت 14:35 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

دختران وزنه بردار ایران نهم و دهم شدند

ملی پوشان وزنه برداری ایران در دسته 71 کیلوگرم بانوان قهرمانی آسیا به رتبه‌های نهم و دهم بسنده کردند.

دختران وزنه بردار ایران نهم و دهم شدند

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که از صبح امروز کار وزنه برداران ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا با حضور عبدالله بیرانوند در دسته 81 کیلوگرم مردان و کسب یک مدال نقره توسط او آغاز شد، در ادامه دو وزنه بردار ایران در بخش دختران در دسته 71 کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفتند. 

در پایان رقابت‌های دسته ۷۱ کیلوگرم بانوان ریحانه کریمی در جایگاه نهم ایستاد و فاطمه کشاورز دهم شد. فاطمه کشاورز در حرکت اول و دوم یک ضرب، وزنه‌های ۸۸ و ۹۳ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت سوم وزنه ۹۵ کیلوگرم را انداخت. کشاورز با رکورد ۹۳ کیلوگرم در رده نهم قرار گرفت.

ریحانه کریمی در حرکت اول وزنه ۸۸ کیلوگرم را انداخت و در حرکت دوم توانست این وزنه را بالای سر ببرد. در حرکت سوم هم وزنه ۹۳ کیلوگرم را انداخت. کریمی با همان ۸۸ کیلوگرم، دهم شد. اما در حرکت دوضرب فاطمه کشاورز در حرکت اول وزنه ۱۱۲ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت دوم و سوم وزنه‌های ۱۱۸ و ۱۲۰ کیلوگرم را انداخت. او در مجموع رکورد ۲۰۵ کیلوگرم را ثبت کرد و در رده دهم قرار گرفت.

ریحانه کریمی در حرکت اول و دوم وزنه‌های ۱۱۷ و ۱۲۳ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت سوم وزنه ۱۲۶ کیلوگرم را انداخت. کریمی در مجموع رکورد ۲۱۱ کیلوگرم را ثبت کرد نهم شد. در این دسته سونگ‌ گوک هیانگ از کره شمالی با مجموع ۲۶۹ کیلوگرم به مدال طلا رسید. چن ون هیو از چین تایپه با مجموع ۲۳۶ کیلوگرم به مدال نقره رسید و مون مینهی از کره جنوبی با مجموع ۲۳۱ کیلوگرم  به مدال برنز رسید.

همچنین وزنه بردار کره شمالی در حرکت دوضرب با مهار وزنه ۱۵۴ کیلوگرم توانست رکورد دوضرب جهان را یک کیلوگرم ارتقا دهد.

دیدگاه‌ها